Gå til innhold

Hvis man tar master innen barnehage

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva kan man da jobbe som for eksempel?

Anonymkode: 80113...ec1

Barnehagelærer... eller en kan forske videre og jobbe på høyskole. Enda er det ingen garanti for at en får høyre lønn enn en barnehagelærer med bachelor.

Anonymkode: 89933...7d5

22 timer siden, ulenissen skrev:

Med mindre masteren er i ledelse får man ikke jobb som styrer med master i denne kommunen.

Sånn er det her også.

Med mindre man ønsker å undervise på høyskole ser jeg ingen grunn i verden til å ta master i barnehage.

Anonymkode: 89d40...08c

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det her også.

Med mindre man ønsker å undervise på høyskole ser jeg ingen grunn i verden til å ta master i barnehage.

Anonymkode: 89d40...08c

Man kan jo alltids ta det fordi man liker å studere å liker å lære da...

Om man ikke ønsker å jobbe i barnehage på avdeling blir det vel å se etter stillinger i fylkeskommunen, ved høyskoler og evt forskning på barnehage. Er snakk om å lage lektorstillinger i barnehage, en fagstilling mellom ped.leder og styrer, foreløpig er det Kanvas bare som har tatt det i bruk: 

https://www.kanvas.no/nytt-og-nyttig/kanvas-med-nye-lektorstillinger-i-syv-barnehager/

Anonymkode: 343e0...6ca

Jeg personlig ville tatt en master i spesialpedagogikk da den foreløpig gir flere muligheter. Da kan du jobbe som pedagogisk leder med mye nyttig kunnskap, som rådgiver i PPT, logoped (om du velger fordypning logopedi) i Statped og mye mer. Drømmer om master i ligopedi men tar 60 studiepoeng i spesialpedagogikk istedenfor. 

På 18.5.2020 den 12.54, Anonym bruker skrev:

Jeg personlig ville tatt en master i spesialpedagogikk da den foreløpig gir flere muligheter. Da kan du jobbe som pedagogisk leder med mye nyttig kunnskap, som rådgiver i PPT, logoped (om du velger fordypning logopedi) i Statped og mye mer. Drømmer om master i ligopedi men tar 60 studiepoeng i spesialpedagogikk istedenfor. 

Jeg har master i spes.ped., men lønn og andre betingelser (avspasering) er for dårlige i barnehage. 

Anonymkode: 9d51f...1db

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har master i spes.ped., men lønn og andre betingelser (avspasering) er for dårlige i barnehage. 

Anonymkode: 9d51f...1db

Hvor jobber du da? Med master i spes ped ville jeg ønsket å jobbe som logoped eller i Stat ped. Evt som rådgiver i PPT eller BUP. Poenget mitt er at man har større valgmuligheter. Master i barnehagekunnskap virker litt begrensende for meg, mulig fordi det er nytt. Etter 20 år som pedagogisk leder er det ikke det jeg har savnet mest. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...