Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #26 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 9.12, Anonym bruker skrev: Jeg leser generelt mye, men Ringenes Herre har jeg aldri kommer meg gjennom, ikke engang på lydbok, så har ikke engang vurdert å lese den høyt for barna. Ene barnet leser mye og forsøkte Hobbiten da han var 9 år, men det var litt tidlig. Anonymkode: f1408...eda Dette! Disse bøkene er i mine øyne helt sjukt oppskrytt. De går og går og går og går og går.... og går.... og går... fan ra meg halve den første boka. Det tar votter og vintre før det skjer noe. Utrolig kjedelig. Jeg prøver heller på Ulysses en gang til før jeg leser disse, og det sier litt. Anonymkode: 4997c...ad5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #27 Skrevet 18. mai 2020 Er Ringenes Herre noe som står på må-listen over litteratur som skal leses for barn?  Anonymkode: 145f5...871
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #28 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mener de fleste her at filmene egner seg for 10-åringer? Det er jeg sterkt uenig i. Det er selvfølgelig stor forskjell på barn, men ingen av mine var klar for de filmene da de var 10 år. Et av mine barn har vi lest Hobbiten for. Hun vil ikke lese Ringene Herre enda. Hun er 12 år. Anonymkode: bbafb...522 Absolutt ikke! Jeg har lest selv fra jeg var 3-4 år, og har vært gjennom hele barnebiblioteket før jeg var gammel nok til å dra på voksenbiblioteket. Mye av årsaken til min leseglede, var at jeg kunne gå rundt i min egen verden, studere bøkene og velge selv, hva jeg ønsket å lese. Hadde jeg blitt pushet til å lese noe, så er jeg relativt sikker på at da hadde min glede forsvunnet nokså raskt. Har forøvrig sett med egne øyne, hvor lett det er å ødelegge lesegleden hos barn, når voksne skal presse for mye. Det samme gjelder i grunn for film, som jeg har vært mer interessert i i voksen alder. Men rent personlig synes jeg LOTR-filmene, i likhet med de fleste filmatiseringer av bøker, var en gigantisk nedtur (etter å ha lest bøkene). Og det blir heller ikke det samme å se filmene først. Anonymkode: fb6a6...39f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #29 Skrevet 18. mai 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette! Disse bøkene er i mine øyne helt sjukt oppskrytt. De går og går og går og går og går.... og går.... og går... fan ra meg halve den første boka. Det tar votter og vintre før det skjer noe. Utrolig kjedelig. Jeg prøver heller på Ulysses en gang til før jeg leser disse, og det sier litt. Anonymkode: 4997c...ad5 Hahaha! God beskrivelse! 😂 Ja, det er virkelig ikke alle som liker fantasy. Som allerede nevnt har jeg vært gjennom svært mye av bøker. Da jeg var barn likte jeg Narnia, så noe fantasy likte jeg. Og jeg kom meg nå gjennom LOTR en gang i ungdommen. Men fy flate, det finnes mye bedre saker og ting der ute! Anonymkode: fb6a6...39f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #30 Skrevet 18. mai 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er Ringenes Herre noe som står på må-listen over litteratur som skal leses for barn?  Anonymkode: 145f5...871 Absolutt ikke! Heller motsatt! Anonymkode: fb6a6...39f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #31 Skrevet 18. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt ikke! Heller motsatt! Anonymkode: fb6a6...39f Nettopp. Anonymkode: 145f5...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå