Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Kjenner dette er en ny terskel for meg, men gjorde det jo selv. Hvor ofte er det innafor å reise ut for å sjekke de? Tenkte en gang ut på kvelden og så sjekke en gang i løpet av natten. Anonymkode: 90afd...6ab
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kødder du??? Anonymkode: 346c8...7cb Tror du må utdype den, nei jeg kødder ikke. Anonymkode: 90afd...6ab
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Sjekke dem?? Snakk om å invadere Da jeg var 15 år bodde jeg på hybel 😅 Anonymkode: a40c1...a6d
HvittHus Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Nei nei nei. Det kan du ikke gjøre! Det er å be om at ungdommen din blir sett rart på i lang tid framover. Faktisk er det bedre om du ikke lar han dra, enn å sjekke opp når de først er dratt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 Min gutt reiste på hyttetur med 4 venner når han var 16. Gikk veldig fint. Hva er du redd for? Alkohol? Det kan dem drikke ellers også Anonymkode: 76ae1...f66
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, sug lut skrev: Hvorfor skal du sjekke, og hva skal du sjekke? Vi snakket med de andre foreldrene og ble enige om å sjekke. Det er en del venner i den alderen som drikker og det er for å unngå at det dukker opp masse ungdom og eskalerer til en fyllefest. Anonymkode: 90afd...6ab
*Miss Marple* Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi snakket med de andre foreldrene og ble enige om å sjekke. Det er en del venner i den alderen som drikker og det er for å unngå at det dukker opp masse ungdom og eskalerer til en fyllefest. Anonymkode: 90afd...6ab Da er det faktisk bedre å ikke la de reise på tur i det hele tatt. Dette blir bare så feil. Mange 16 åringer reiser på hybel, tror du mamma kommer og sjekker hver helg?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Hadde mamma eller pappa sjekket meg på telttur som 16-åring, hadde jeg aldri teltet mer før 18-års dagen. De kan vel ringe etter hjelp om de trenger det. Anonymkode: 9da7b...df2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Da er det faktisk bedre å ikke la de reise på tur i det hele tatt. Dette blir bare så feil. Mange 16 åringer reiser på hybel, tror du mamma kommer og sjekker hver helg? Enig👍 Kunne skjønt det om de var 12/13 år, men 16 år? Nei Anonymkode: a40c1...a6d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 Og vil du virkelig ta de på fersken mens de har sex? (om de har da). Anonymkode: 9da7b...df2
amandine Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 Du kan ikke tillate hverken deg eller andre foreldre å luske i buskene! Om dere ikke stoler på ungdommene får dere nekte dem å dra. Om dere finner ut at de skal få dra ( som de bør) må dere holde telefonen klar og med lyd på, og dere holder dere selvfølgelig edrue. Gi ungdommene beskjed om å kose seg, passe på hverandre, holde avstand og ringe hjem om de trenger dere.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Da er det faktisk bedre å ikke la de reise på tur i det hele tatt. Dette blir bare så feil. Mange 16 åringer reiser på hybel, tror du mamma kommer og sjekker hver helg? Ja det kan godt være det var en dårlig avgjørelse. Sliter nok litt med å slippe opp i og med det var sånn jeg selv endte opp med å rangle dritings rundt midt på natten. Det å sove i telt er i for seg bare veldig hyggelig. Det er usikkerheten rundt jungeltelegrafen og om det plutselig kommer ut av kontroll. Tanken var at det ville være litt forebyggende at en voksen var innom. Vi har jo snakket en del med ungdommen her om fester som kommer ut av kontroll. Har vært alene hjemme med en god venn vi stoler på og en nabo som skulle gi beskjed om det dukket opp noen der som ikke skulle være der. Men dette blir mer ut i det fri og med venner jeg ikke kjenner like godt. Anonymkode: 90afd...6ab
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 5 minutter siden, amandine skrev: Du kan ikke tillate hverken deg eller andre foreldre å luske i buskene! Om dere ikke stoler på ungdommene får dere nekte dem å dra. Om dere finner ut at de skal få dra ( som de bør) må dere holde telefonen klar og med lyd på, og dere holder dere selvfølgelig edrue. Gi ungdommene beskjed om å kose seg, passe på hverandre, holde avstand og ringe hjem om de trenger dere. Skal ikke luske rundt i buskene altså, både vi og de andre foreldrene har sagt i fra at noen kommer innom. De vet at vi kommer innom. Anonymkode: 90afd...6ab
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skal ikke luske rundt i buskene altså, både vi og de andre foreldrene har sagt i fra at noen kommer innom. De vet at vi kommer innom. Anonymkode: 90afd...6ab Ser jo nå at det ikke kom frem i innlegget mitt 🙈 Anonymkode: 90afd...6ab
sug lut Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 Men enten telter de et ordentlig sted, dvs på fjellet, i skogen, eller så får de bli hjemme. Å telte et sted der andre kan dukke opp er jo aldri aktuelt uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #19 Skrevet 15. mai 2020 Da jeg var 16 bodde jeg alene på hybel 20 mil fra foreldrene mine. Sov ute i telt sammen med venner fra jeg var 10, det var alltid veldig hyggelig. Tror du må slappe av litt. Anonymkode: f26e2...05a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #20 Skrevet 15. mai 2020 Jeg var første gang på Roskilde da jeg var 16.., Anonymkode: fa095...43a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #21 Skrevet 15. mai 2020 14 minutter siden, sug lut skrev: Men enten telter de et ordentlig sted, dvs på fjellet, i skogen, eller så får de bli hjemme. Å telte et sted der andre kan dukke opp er jo aldri aktuelt uansett. Oi, da, det var da veldig dramatisk? Syns du man har forspilt alle sjanser hvis man ikke er fullbefaren telter før man er 16? Kan være greit å telte nær sivilisasjonen før man legger ut på langtur. Jeg har noen av mine hyggeligste netter kun en times gange fra jobben, i hengekøye. Sover der, og dusjer på jobb før arbeidsdagen begynner. Man må ikke gå i timer for å ha gode opplevelser ute. HI: Dere trenger ikke sjekke. Det holder å minne om at dere er edru, tilgjengelige, og ikke blir sinte om noe skjer. Anonymkode: 10807...439
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #22 Skrevet 15. mai 2020 Hahaha, hjelp. Da jeg var 16 bodde jeg alene i hybel og forsørget meg selv. Dette må være tull. Anonymkode: 9d498...5eb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #23 Skrevet 15. mai 2020 Gi deg da menneske! La ungdommen være ungdom! Ungdommen varer i tre sekunder.. Anonymkode: 1232f...293
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #24 Skrevet 15. mai 2020 Dere som svarer som dere gjør, lar dere 16-åringen reise på fest uten å passe på at de kommer trygt hjem også? Jeg har også en 16-åring, som vil avgårde 16.mai. Det er en typisk festenatt, hvor enhver offentlig strand osv er fylt opp med russ og andre som vil feste. Politiet her har gått ut til alle foreldre og bedt de ha kontroll, hvor skal de, hvem skal de være sammen med, og sørg for at de kommer trygt hjem Akkurat denne helga vil nok ungdommen sove i telt for å feste... Jeg har sagt at min gutt ikke får lov, jeg skal hente han lørdag kveld/natt og sørge for at han sover hjemme. For teltene blir selvfølgelig satt opp på et typisk festested. Anonymkode: 1ad2e...6c7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #25 Skrevet 15. mai 2020 Du drar da ikke å sjekker til en 16 åring på telttur😂 Si at de må telte et sted med dekning og at han/hun må svare hvis du ringer og at hun/han alltid kan ringe deg hjelp hvis det er noe. Og be dem kose seg! Anonymkode: 037f5...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå