Gå til innhold

Ringe politiet og informere (02800) eller bare overse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har observert 3-4 gutter i 12-14 års alder leke, oppholde seg og tulle på taket på håndballhallen her jeg bor. Flere ganger. Noen ganger sitter de bare der, men nå sist rullet to av de ned siden og han ene gikk helt på toppen.

Det et ikke sånn at de går mot stupet det jeg har sett, men dog. Det kan jo også skje...

Prøvd å rope opp til de, men uten hell.

Bør jeg ringe politiet (ikke nødnummer) og si fra om denne «leken» eller overse?

Vil nødig høre om en ulykke vel viten at jeg har visst om dette heller

Anonymkode: bac19...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt, så får politiet vurdere alvorligheten av det

Anonymkode: 1565c...dee

Skrevet

Jeg hadde ringt, så lenge du ikke vet hvem de er så du kan ta en prat med foreldrene.

Anonymkode: 3f659...8db

Skrevet

Kjenner de ikke.

Anonymkode: bac19...5ef

Skrevet

Jeg ville eventuelt sakt fra til huseier, men jeg hadde ikke ringt politiet hvis det ikke så veldig farlig ut.

Anonymkode: e3475...c27

Skrevet

Jeg hadde snakket med ungdommene først. Hadde det skjedd igjen så hadde jeg ringt politiet, så avgjør de hva de gjør. Jeg har ikke samvittighet til å ikke gjøre noe, for om noe skulle skje så trenger jeg å vite at jeg har gjort det jeg kan for å forhindre slikt. 

Ungene mine har gitt seg ende over for at jeg bryr meg slik. Flere ganger har ungene sagt: mamma, du tier still og går vidre. Vi tar  praten med de siden vi kjenner de. Det er vist såååå flaut at jeg sier noe eller bryr meg, men nå har de blitt akkurat like. Ikke så lenge siden eldste kom pottesur inn døra: pokker, jeg klarer ikke å gå forbi eller lukke øya jeg heller. Jeg har blitt helt lik deg mamma, fryktelig irriterende. (Og mammahjertet smelter og jeg ler litt rått inni meg, for da har jeg ikke vært så teit som de mente en periode) 

Anonymkode: b8c10...f40

Skrevet

Vi hadde akkurat denne problemstillingen her jeg bor. En mor som observerte 2 barn på skoletaket, politiet ble informert og de tok affære med en gang og dro for å snakke med barna. jeg kjørte forbi mens politiet var der og de snakket med mange barn og ungdommer.

https://www.ranablad.no/kathrine-fikk-hjertet-i-halsen-da-hun-sa-guttene-pa-skoletaket-det-er-skremmende/s/5-42-668936

Anonymkode: f7958...fbb

Skrevet

Datteren min klatret opp på taket på skolen sammen med to venninner. En nabo ringte politiet og de kom med en gang faktisk.

De ropte ungene ned og fikk navn og nummer til foreldrene også ringte de for å fortelle. Jeg fikk da telefon fra politiet om at min datter på 10 år hadde klatret opp på skoletaket ;)

Jeg ble helt sjokkert, hadde aldri trodd hun ville finne på noe sånt, men det hadde hun altså. Holdt lenge at politiet sa det ikke var lov og jeg sa hun ikke måtte finne på noe sånt igjen, tror ikke det skjer igjen.

Anonymkode: 9ad71...82d

Skrevet

Vil du angre på at du ikke ringte, hvis et av barna ramler ned og dør?

Antakeligvis er svaret ja. Ring!

Anonymkode: 3f578...ffa

Skrevet

Ring. For endel år siden datt en gutt på ti år ned fra en tilsvarende greie. Deisa i et sykkelstativ og brakk ryggen. Han er delvis ufør i dag, går men er svak i et bein og kommer trolig aldri til å kunne jobbe noe særlig. 

Anonymkode: 9d277...dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...