Gå til innhold

Drivhus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for sent på året til å legge penger i å kjøpe et drivhus nå? Sette frø nå? 

Anonymkode: 3cbef...2e1

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, langt derifra, det er supert og dessuten en investering for framtida. Da sår du bare raske ting i år, det står på frøpakkene når de skal sås og alt som skulle starta i februar dropper du i år. Kjøp ferdige tomat- og agurk- og chiliplanter, fx.

Skrevet

Bare å kjøpe, men du kan kanskje ikke så alt i år. Hos oss har det vært minus grader flere netter, så ikke sikkert ting hadde trivdes i drivhuset da heller. 

Kjøp små agurk, tomatplanter osv på Plantasjen istede for å så de selv. Jeg gjorde deg innimellom siden jeg enten fikk til åså eller ikke, det var enten eller. Kjøpte igrunnalltid babyagurk der siden jeg syns de ble bedre enn de jeg sådde selv. Vanlig agurk, hvit agurk og noen andre varianter sådde jeg selv om jeg skulle ha. Innimellom fant jeg ulike meloner og litt anderledes ting. Usker ikke helt når de kom i butikken, men er vel rundt denne tiden eller litt senere. Har også ett lokalt gartneri som har mye forskjellig, så om jeg ikke hadde fått sådd i tide eller nok så dro jeg dit. 

Har du ikke hatt drivhus før så kan det også kan det være greit å kjøpe noe. De er ikke fullvokste, men du slipper å så og potte om en gang. Da finner du også ut om du klarer dette eller ei og blir enklere å så det neste gang. 

Anonymkode: d68f6...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...