Gå til innhold

Ny på det med samvær. Hvordan ordne sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I samværsavtale er det bestemt at far skal ha barna 2 uker i sommerferien.

Far har 3 uker ferie. Dette året starter disse 2 ukene på helg som er samværshelg. 

Skal han da levere de fredag etter 14 dager eller gjelder ikke feriedager som faller sammen med helgesamvær og levering blir mandag etter 16 dager?

Håper noen med erfaring med dette kan hjelpe.

Anonymkode: d08a4...24f

Fortsetter under...

Skrevet

Herregud, er det så fælt om far «får» 2 ekstra dager med sitt barn? Kan ikke to voksne bli enige om dette uten et regelverk som hjelpemiddel? Dere får noen lange år fremover i så fall.. 

Anonymkode: 68a3e...c39

Skrevet

Vi regner mandag til søndag for 1 uke, under feriesamvær. Når feriesamvær er ferdig, så blir det vanlig samvær igjen. 

Anonymkode: ca84a...fdf

Skrevet

Jeg tenker at samværshelga går som normalt og så begynner ferien på mandag. Altså 16 dager hos far.

Anonymkode: ccb2c...dac

Skrevet

Det blir jo opp til dere. Hos oss har far barna 2 uker og jeg 4 uker. I sommerferien opphører dette med helgsamvær, men dersom hans uker starter etter en helg han skulle hatt barna, så får han alltid tilbud om å ha de ekstra.
Jeg ville kjørt på at han hadde de helgen før og helgen etter om det ikke er sånn at din planlagte ferie krasjer med den ene helgen da.

Anonymkode: a10ce...60f

Skrevet

her har pappan 4 uker hver sommer, jeg er hjemme uansett da jeg fikk en alvorlig fødselskade når minsten ble født.

så de er hos pappan anhver torsdag-søndag, 4 uker på sommer og anhver jul og nyttår, men stort sett får pappan de i feriene, siden jeg ikke jobber likevel.

Han stiller alltid opp for dem og er en flink pappa. gutta er 7,9 og 13

Anonymkode: 5f2a8...fef

Annonse

Skrevet

Det finnes ikke noe lovverk som spesifiserer dette, det må dere bare bli enige om. Enten starter de to ukene på mandag, etter han har hatt barna i helg, eller så starter uken på fredag, og samværshelgen telles som en del av de 14 dagene. 
Er dere uenige ville jeg latt far få så lite (14 dager) eller mye (16 dager) samvær som han ønsker. Det er i hvert fall ikke noe å lage konflikt rundt. 

Anonymkode: b2f57...3e0

Skrevet

Vi regner samværshelger som faller inn under ferie, som en del av ferien. 

Anonymkode: ca92a...d88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...