Gå til innhold

Kan jeg få se ditt budsjett? Dere som er 5 + i familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt inn, ut og forbruk😊

Anonymkode: 06704...d80

Fortsetter under...

Skrevet

Inn ca 47.000 pluss ca 3.000 i barnetrygd.

Til regningskonto: 33.000

Til matkonto: 13.000

Til sparing: 600

Resten går til klær, frisør, gaver, tannlege, lommepenger til ungene og alt mulig annet som dukker opp.

Anonymkode: bddd2...d6e

Skrevet

Vi er seks stykker. 

Inn: ca 95 000 kr

Faste utgifter (lån, strøm, forsikringer osv): ca 45 000 kr 

Mat: ca 16 000 kr

Diverse annet (bensin, klær, medisiner, gaver osv): ca 8000 kr

Fast sparing: 5000 kr + 5000 kr til ferie

Men vi bruker alltid en del ellers også. Denne måneden kjøpte vi f.eks. ny overmadrass til sengen og nye dyner, sist måned måtte ene barnet ha ny briller og måneden før var det siste innbetaling på regulering, samt en reise (som ble avlyst pga korona). Normalt sett går det noen tusenlapper til diverse ting som kino, spise ute osv også, men ikke nå for tiden. Blir en veldig variabel diversepost med andre ord. Det som blir til overs går også til sparing.

Anonymkode: 22d70...977

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inn ca 47.000 pluss ca 3.000 i barnetrygd.

Til regningskonto: 33.000

Til matkonto: 13.000

Til sparing: 600

Resten går til klær, frisør, gaver, tannlege, lommepenger til ungene og alt mulig annet som dukker opp.

Vi er 6 da, to voksne og fire barn mellom 11 og 19 år.

Skrevet

2 voksne, tre barn 0-6år.

Utbetalt ca 60 000kr.

Huslån :12 000kr.

Forsikringer 2300kr

Strøm:2000kr

Tv/Internett :1000kr

bhg: 5600kr

Mat: 12 000kr

Diesel: 3000kr

Bompenger : 500kr

Klær :1500kr/mnd gjennomsnitt

Hmm dette blir vel rundt 40 000kr... Hva vi bruker de resterende 20 000kr på vet jeg ikke😅. Noe går til kino, frisør, bursdager, tullball osv. Vi ryker alltids på 4000kr i mnd på alt fra nye bildek, bil reparasjoner, oppgraderinger av bolig, møbler osv. Denne måneden har vi bestilt solskjerming for 30 000kr... vi sparer fast 500kr til hvert barn og setter rundt 3000kr på sparing. Utenom koronatider koser vi oss mye. 

Anonymkode: 364a9...ebd

Skrevet

Jeg er flau over å ha ganske dårlig kontroll over økonomien. (Bare for å ha det også representert i tråden). 
Vi har lønnsinntekter mellom 90 og 100k i mnd. Etter vi fikk så romslig økonomi at vi «alltid går i pluss» har jeg ikke lengre oversikt over ulike utgifter. 
Vi har faste trekk på alle regninger og sparing, vi sparer 8000 i mnd, og bruker av den kontoen om vi trenger ekstra til oppussing, ferier mm. 
Jeg vet at vi betaler rundt 16k i huslån og 5k på den bilen vi har lån på. Ellers har jeg lite kontroll over utgiftene våre. 
Vi bruker ca 12000 i mnd på mathandling (ukentlig netthandel fra meny levert på døra) og diverse take-away og/eller spise ute kommer i tillegg. 

Anonymkode: db776...31a

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er flau over å ha ganske dårlig kontroll over økonomien. (Bare for å ha det også representert i tråden). 
Vi har lønnsinntekter mellom 90 og 100k i mnd. Etter vi fikk så romslig økonomi at vi «alltid går i pluss» har jeg ikke lengre oversikt over ulike utgifter. 
Vi har faste trekk på alle regninger og sparing, vi sparer 8000 i mnd, og bruker av den kontoen om vi trenger ekstra til oppussing, ferier mm. 
Jeg vet at vi betaler rundt 16k i huslån og 5k på den bilen vi har lån på. Ellers har jeg lite kontroll over utgiftene våre. 
Vi bruker ca 12000 i mnd på mathandling (ukentlig netthandel fra meny levert på døra) og diverse take-away og/eller spise ute kommer i tillegg. 

Jeg over her med mye samme inntekt som dere. Jeg har heller ikke så god kontroll for å være ærlig, men jeg vet sånn omtrent hvor mye som går til hver type hovedutgift. Mat er jeg mer sikker på fordi jeg sjekket det for noen måneder siden etter mange sånne "Hvor mye bruker dere på mat hver måned"-innlegg hvor jeg synes mange hadde så lave summer. Det har ikke vi 😅 Men hva vi betaler i strøm og forsikringer f.eks. vet jeg faktisk ikke. 

Skrevet

Inntekt ca 120.000 utbetalt samlet pr mnd. 

Faste utgifter;

huslån; 10.000

hyttelån; 20.000 

mat; 15.000 

vi setter over 22.000 av lønna til felleskontoen hvor alle faste utgifter går og mat deler vi ca 40% på meg, 60% på mannen. 

Sparing går det faste trekk til ungene 1000 kr pr barn, og vi sparer direkte via arbeidsgiver aksjekjøp osv. 

Ingen andre lån og romslig økonomi, så har ikke satt opp hva vi bruker på klær og frisør og gøy hver måned, men vi går aldri tom og har mye buffer på div sparekontoer. 

Anonymkode: 7f80b...e8b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Inntekt ca 120.000 utbetalt samlet pr mnd. 

Faste utgifter;

huslån; 10.000

hyttelån; 20.000 

mat; 15.000 

vi setter over 22.000 av lønna til felleskontoen hvor alle faste utgifter går og mat deler vi ca 40% på meg, 60% på mannen. 

Sparing går det faste trekk til ungene 1000 kr pr barn, og vi sparer direkte via arbeidsgiver aksjekjøp osv. 

Ingen andre lån og romslig økonomi, så har ikke satt opp hva vi bruker på klær og frisør og gøy hver måned, men vi går aldri tom og har mye buffer på div sparekontoer. 

Vi har 4 barn :) 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg over her med mye samme inntekt som dere. Jeg har heller ikke så god kontroll for å være ærlig, men jeg vet sånn omtrent hvor mye som går til hver type hovedutgift. Mat er jeg mer sikker på fordi jeg sjekket det for noen måneder siden etter mange sånne "Hvor mye bruker dere på mat hver måned"-innlegg hvor jeg synes mange hadde så lave summer. Det har ikke vi 😅 Men hva vi betaler i strøm og forsikringer f.eks. vet jeg faktisk ikke. 

Godt å høre at det ikke bare er meg😊

Grunnen til at jeg vet hva vi har i matutgifter er fordi det står i Meny-appen😉

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 5-13 år.

Inn: ca kr 70.000,-
Over på fellesregning: kr 42.000,-
Sparing: kr 10.000,-

Felles regning dekker alle regninger og dagligvare.
Resten går til diverse forbruk av unødvendige ting, klær, sko, ting barna trenger, ting til huset, drivstoff ++++

Anonymkode: 33c57...60d

Skrevet

Inn : 75.000

Ut : Hus 10.000 inkl strøm, rikstv, forsikringer m.m

Mat : 10.000

Spar : 30.000 ( ferie, pensjon o.l) 

20.000 til restaurant, klær, tannlege, regulering,  kino,  bursdager, mobiler, hage m.m

Skrevet

inn 125 000

25 000 husleie

15 000 til forsikringer

15 000 til mat

20.000 til regninger ( hvis det ikke er så mye i regninger hver måned ,har vi sparekonto for ferie, så der blir resten )

30.000 på buffer ( hvis noen ryker )

Resten 20 000 går til kos, lommepenger til barna og stell til dyr

Anonymkode: e6bc6...165

Annonse

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

inn 125 000

25 000 husleie

15 000 til forsikringer

15 000 til mat

20.000 til regninger ( hvis det ikke er så mye i regninger hver måned ,har vi sparekonto for ferie, så der blir resten )

30.000 på buffer ( hvis noen ryker )

Resten 20 000 går til kos, lommepenger til barna og stell til dyr

Bare et nysgjerrig spørsmål, hvordan greier der å ha kr 15.000,- i måneden i forsikring?

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Bare et nysgjerrig spørsmål, hvordan greier der å ha kr 15.000,- i måneden i forsikring?

vi har på barna, bilen , huset og dyra, vi betaler så lite pga vi har satt flere år, i steden for og betale mye på 2-3år

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi har på barna, bilen , huset og dyra, vi betaler så lite pga vi har satt flere år, i steden for og betale mye på 2-3år

15 000 i mnd = 180 000 i året! Det er helvetes mye i forsikringspremie😱

Anonymkode: e499b...3a4

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

15 000 i mnd = 180 000 i året! Det er helvetes mye i forsikringspremie😱

Anonymkode: e499b...3a4

synes det er det viktigste vi forsikrer så aboslutt verdt det så lenge vi har råd

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

synes det er det viktigste vi forsikrer så aboslutt verdt det så lenge vi har råd

Hvorfor trolle om sånt noe?

Anonymkode: 328fc...7b9

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

15 000 kr i mnd er ikke lite! Vi har også alle mulige forsikringer (hus, biler, unger, oss selv reise, innbo og dyr), men vi betaler bare en brøkdel av dette likevel. Sikker på at du ikke mente 1500 kr i mnd? DET er i i hvert fall ganske lite.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det var fryktelig mye, ikke lite

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror dere er blitt grundig lurt 😊 

vi har også forsikret rubbel og bit, men 180.000 i året, det er en sum så fjern at det kan bare ikke være riktig. 

Anonymkode: b472c...2d5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må si jeg lurer på hvilket selskap dere bruker, og hva dere egentlig har forsikret...

Vi bruker IF, som jo er kjent for å være litt dyrere, men vi er superfornøyd med kundebehandlingen der så vi fortsetter. Vi har gode forsikringer på oss voksne, beste forsikring på fire barn, en bil med full kasko fordi den er ganske ny og en eldre bil med delkasko, en motorsykkel og en båt, gode forsikringer på huset (også sopp, råte og slike tilleggsforsikringer) og beste innboforsikring som da dekker uhell, mobiler osv, pluss selvfølgelig reise. Vi betaler 70.000 i året og synes det er mye penger på forsikring.

Hvor i alle dager betaler dere 180.000 og hva slags gullkantede forsikringer er det?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere forsikret privatflyene deres ????

Anonymkode: 364a9...ebd

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror dere er blitt grundig lurt 😊 

vi har også forsikret rubbel og bit, men 180.000 i året, det er en sum så fjern at det kan bare ikke være riktig. 

Anonymkode: b472c...2d5

Eg har forsikra heile garden og bilane og traktorar og maskiner for mykje mindre enn det der! 

Anonymkode: 3a0a8...e46

Skrevet

Alenemor med 4 barn. 

Inn: 32.000, - 

Hus: 16.000, - ink strøm, mobil,tv, nett, forsikring, netflix, viaplay

Mat: 6000, - +

Støtte til min mor: 3500, - 

Resterende går til aktiviteter, tannlege, leker, diverse, altså det store dragsuget. 

Sparer ikke aktivert. Sparer det som står igjen på konto hver mnd. 

Anonymkode: ffece...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...