Gå til innhold

Parfyme til gutt 12 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ute etter en lett og behagelig duft. Noen som kan anbefale noen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Seriøst. Om ikke han har noe ønske om parfyme så hadde jeg virkelig droppet å gi han det. 

Anonymkode: 6b28d...c43

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Seriøst. Om ikke han har noe ønske om parfyme så hadde jeg virkelig droppet å gi han det. 

Hadde ikke kjøpt hvis han ikke ønsket det altså😊

Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt til en 12-åring her. Hverken gutt eller jente.

Anonymkode: 57b3e...242

Skrevet

Nei! Det stinker av fjortisparfymene 🤢 

Skrevet

Hæ hvorfor det sønnen min er 10 år og fikk pappas Porsche parfyme han er helt i himmelen elsker den. Betyr ikke at han skal dynke seg i parfyme hver dag altså, men han synes det et skikkelig stas. Til og med tre åringen synes det er gøy.

Anonymkode: 82bb3...8f4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hæ hvorfor det sønnen min er 10 år og fikk pappas Porsche parfyme han er helt i himmelen elsker den. Betyr ikke at han skal dynke seg i parfyme hver dag altså, men han synes det et skikkelig stas. Til og med tre åringen synes det er gøy.

Anonymkode: 82bb3...8f4

Fordi det kan føre til allergi.

(Noe som forøvrig gjelder for alle parfymerte produkter, som kremer, vaskemidler, skyllemidler etc.)

Skrevet
7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hadde ikke kjøpt hvis han ikke ønsket det altså😊

Nei, men hvis han ikke har et bestemt ønske, så ser jeg ikke hvorfor man skal gi han dette. Han kan vel ønske seg noe annet?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke vært aktuelt til en 12-åring her. Hverken gutt eller jente.

Anonymkode: 57b3e...242

Samme her. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men hvis han ikke har et bestemt ønske, så ser jeg ikke hvorfor man skal gi han dette. Han kan vel ønske seg noe annet?

Han ønsker seg parfyme . Ikke så konkret hvilken parfyme det er snakk om

Skrevet
11 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Nei! Det stinker av fjortisparfymene 🤢 

Hva tenker du kvalifiserer som fjortis parfyme ? 

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Han ønsker seg parfyme . Ikke så konkret hvilken parfyme det er snakk om

Ja, og da er det din oppgave å løpe og kjøpe, eller din oppgave å tenke om dette er noe du kan stå inne for å gi?

Skrevet

Ja, og da er det din oppgave å løpe og kjøpe, eller din oppgave å tenke om dette er noe du kan stå inne for å gi?

Jeg tenker det er helt innafor å få parfyme når man er 12. Jeg var innom ett parfymeri i dag og spurte litt. Damen fortalte at mødre med barn helt ned i 7-8 kommer å kjøper parfyme og kroppspray . 12 år var helt innafor mente hun. De har satt inn korona tiltak i butikken så man kunne ikke selv prøve duftene lenger. Tenkte at dersom noen hadde konkrete tips til lette dufter så kunne jeg ta med sønnen min dit og så be om å få lukte på de konkret. 

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tenker det er helt innafor å få parfyme når man er 12. Jeg var innom ett parfymeri i dag og spurte litt. Damen fortalte at mødre med barn helt ned i 7-8 kommer å kjøper parfyme og kroppspray . 12 år var helt innafor mente hun. De har satt inn korona tiltak i butikken så man kunne ikke selv prøve duftene lenger. Tenkte at dersom noen hadde konkrete tips til lette dufter så kunne jeg ta med sønnen min dit og så be om å få lukte på de konkret. 

Ja, så fordi det finnes noen andre som kjøper parfyme til barn, så er det din begrunnelse for at det er greit?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er heller ikke meningen at han skal dynke seg i parfyme . 

Skrevet
5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hva tenker du kvalifiserer som fjortis parfyme ? 

Ikke bestandig typen det er snakk om, oftest mengden. De har null peiling på hvor mye som er greit å bruke. Har den med på skolen, sprayer i klasserommet og på hverandre. Jobber på ungdomskole, og av de som har parfyme er det ingen forskjell om det er de veloppdragne eller ikke som overdriver bruken, så å si alle overdriver. 

Skrevet

Ja, så fordi det finnes noen andre som kjøper parfyme til barn, så er det din begrunnelse for at det er greit?

Nei. Min begrunnelse er at jeg står innenfor at min 12 åring får lov å bruke parfyme . Jeg spurte for å forhøre meg. 

Skrevet
Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

Ikke bestandig typen det er snakk om, oftest mengden. De har null peiling på hvor mye som er greit å bruke. Har den med på skolen, sprayer i klasserommet og på hverandre. Jobber på ungdomskole, og av de som har parfyme er det ingen forskjell om det er de veloppdragne eller ikke som overdriver bruken, så å si alle overdriver. 

Ojoj ... her er det ikke snakk om å ta med slikt på skolen altså . Om jeg så må lære ungen hvor mye han skal bruke ved å stå ved siden av han når han bruker det så gjør jeg det. Alt skal læres. Husker selv mamma lærte meg både hvor mye sminke som var innafor og hvordan man brukte parfyme . 

Skrevet

Hehe, typisk. Hadde jeg stilt samme spørsmål, så hadde ingen svart på denne måten. Men, man må selvfølgelig hive seg i angrepsposisjon når det er adhd-mamma som skriver. Blir helt flau av damene her inne. Eller, damer er nesten for flott å kalle dem. Høner er bedre. 

Her er det flere av guttene som tar litt godlukt på, spesielt når det er klassefest/bursdag og lignende. Spørs litt hva han liker da, men kanskje bare ta en tur på butikken og sniffe seg frem? 😊😊

Anonymkode: e3527...5eb

Skrevet

Hva med CK one?

Anonymkode: f4499...9bc

Skrevet
11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Men.. Tenker du på folk som ikke tåler parfyme? Jeg får migreneanfall hvis noen på bussen har på. Eller i kinosalen. Han skal vel ikke bruke dette på skolen? 

Anonymkode: 20461...44f

Skrevet

Litt på kanten, eller helt på kanten, av hva du spør om, men i mitt hode er lukten av 6--7.klassinger todelt:

Steg 1. Enorm svettelukt, både fra kroppsvette og fotsvette. De lukter intenst - gjerne mest fra litt etter jul i 6. klasse og litt utover høsten i 7. klasse, aller mest gutter. Etter det begynner de å bli bedre, antageligvis fordi de blir større og begynner å skjønne mer av hygiene, og kanskje begynner. 

Steg 2. Starter noen uker etter "svettelukt-utbruddet":  Lammende lukt av "billig" parfyme i uante mengder, spesielt etter gymmen. Nesten lammende på alle pusteorganer og desperat rop etter Zyrtec fra oss voksne...

Når du kjenner den lukta, vet du hva billig fjortis-parfyme er...   det er vel en kombinasjon av billigparfyme, som jeg ofte synes blir nesten litt sånn talkum-aktig når jeg puster den inn og mengder som blir brukt. Det finnes helt sikkert unntak, men generelt synes jeg at billig parfyme lukter ofte mer intenst enn dyrere parfyme. (Når men ikke regner med voksne damer eller menn som har mistet luktesansen fordi de aldri sluttet å dynke seg med parfyme i stede for et lite touch)

Jeg er i mot parfyme til unger, men om du skal kjøpe en, gå i et godt parfymeri eller en salgsplass hvor de har greie på hva de selger, be om noe lett og behagelig og lær guttungen skikkelig opp til å bruke den. Og enda viktigere, kjøpe en god og gjerne luktfri deodorant og hold et godt foredrag om å vaske seg og om kroppslukter som forandrer seg i puberteten. Gi beskjed om at parfymen blir inndratt om det blir brukt istedenfor "vaskekluten" - eller dusjen. 

Anonymkode: b09a9...f80

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, typisk. Hadde jeg stilt samme spørsmål, så hadde ingen svart på denne måten. Men, man må selvfølgelig hive seg i angrepsposisjon når det er adhd-mamma som skriver. Blir helt flau av damene her inne. Eller, damer er nesten for flott å kalle dem. Høner er bedre. 

Her er det flere av guttene som tar litt godlukt på, spesielt når det er klassefest/bursdag og lignende. Spørs litt hva han liker da, men kanskje bare ta en tur på butikken og sniffe seg frem? 😊😊

Anonymkode: e3527...5eb

Det hadde vi vanligvis gjort men siden butikken har gjort tiltak i forhold til korona så kan man ikke lukte på duftene selv lenger. Man må konkret spørre om den og den duften til de som jobber der. Derfor ville jeg ha noen konkrete tips😊😊

Skrevet
7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei. Min begrunnelse er at jeg står innenfor at min 12 åring får lov å bruke parfyme . Jeg spurte for å forhøre meg. 

Det er jo ikke en begrunnelse. Men la gå, du ønsker å la han bruke parfyme, og vil helst ha tips uten å få forstyrrende elementer inn i tråden som påpeker hvor skadelig parfyme er. Da trekker jeg meg heller ut. 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg stilt samme spørsmål, så hadde ingen svart på denne måten. Men, man må selvfølgelig hive seg i angrepsposisjon når det er adhd-mamma som skriver.

Nei, det stemmer ikke. Hadde svart det samme til alle. Men du kan nok ha rett i at folk danner seg fordommer når de leser om ADHD i samme åndedrag som de leser om ukritisk foreldreskap. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men.. Tenker du på folk som ikke tåler parfyme? Jeg får migreneanfall hvis noen på bussen har på. Eller i kinosalen. Han skal vel ikke bruke dette på skolen? 

Anonymkode: 20461...44f

Jeg bruker parfyme hver dag selv og det samme gjør mannen. Jeg tenker i grunn dette er rimelig vanlig . Han får lov å bruke det på skolen men først må han lære hvordan han bruker det og i hvilke mengder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...