Gå til innhold

Hjelp meg... er slengbukse/bootcut moteriktig nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på prøverom... skal jeg kjøpe jeans/bukse med litt sleng? Eller ser det bare teit ut? Jeg er lang og slank, midten av 30-årene og liker å være litt ‘klassisk’, om det er info dere trenger. 

Vet ikke hva som er ‘in’ denne sesongen!!

Anonymkode: 199de...375

Skrevet

Er det nøye da? Du må jo kjøpe jeans i det snittet som passer kroppen din, ikke ut i fra hva som er in eller ikke... 

Anonymkode: 21f3a...986

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det nøye da? Du må jo kjøpe jeans i det snittet som passer kroppen din, ikke ut i fra hva som er in eller ikke... 

Anonymkode: 21f3a...986

Jo, men hehe, jeg passer til alt, skjønner du (det høres litt teit ut, veit det...). Er lang og slank, hvis det hjelper... 

Men vil være litt moteriktig, etter ti år med barnefødsler og joggebukser. 
Hjelp?

HI

Skrevet

Når det kommer til jeans så er det langt viktigere at fasongen passer til din kropp enn hva som er "in" akkurat nå.

Min kropp kler slengbukser eller bootcut langt bedre enn noen andre, ergo bruker jeg det for det meste. På min kropp gjør de rette buksene slik at jeg ser mange kilo større ut, men mest av alt stjeler de på en måte formene mine. De som er helt smale er langt bedre til meg, men da er jeg veldig avhengig av å være riktig stylet ellers med riktige sko og antrekket ellers.

Poenget - velg den buksen som ser best ut på din kropp og som gjør best for din figur, for det er den buksen du blir mest fornøyd med :)

Anonymkode: 826b5...a6a

Skrevet

Jeg går i det mote eller ikke. Vi med lange bein kler gjerne bootcut. 
Men nei, det var mest in for sånn 3 år siden. Det er dyrt å være helt in hele tiden da. 

Anonymkode: 6f3cd...ff5

Skrevet

Aner ikke, men jeg har tilgode å se et menneske som kler bootcut. 

Anonymkode: 1bb3d...625

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stor bootcut er ikke fint uansett. Slike som var på tidlig 2000-tallet. 
Mange kler dem ikke, så derfor går de ikke med dem. Du skal helst være slank med lange ben for at det skal se bra ut. Jeg er det. Men trives aller best i straight. Slike som ikke sitter helt intil men heller ikke slenger. 
Slim som sitter helt intil er bra også, men disse får meg å se større ut. Ikke at det er så farlig, men bare for å forklare hvordan forskjellige kan se ut i en bukse.

Bootcut: kan få svært høye til å se kortere ut. Penest på de med tynne ben.

Straight: får ofte folk til å virke smalere

Slim: får deg som regel til å se større ut da det sitter klin inni hele beina dine. 

husk lomma bak! Liten lomme får rumpa til å virke bredere. Stor lomme gjør den smalere. 

vet jeg ser bedrevitende ut, men det er ikke mening.

Skrevet

Bootcut er in igjen ja. Men det er helst unge jenter jeg ser går med dem😉

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stor bootcut er ikke fint uansett. Slike som var på tidlig 2000-tallet. 
Mange kler dem ikke, så derfor går de ikke med dem. Du skal helst være slank med lange ben for at det skal se bra ut. Jeg er det. Men trives aller best i straight. Slike som ikke sitter helt intil men heller ikke slenger. 
Slim som sitter helt intil er bra også, men disse får meg å se større ut. Ikke at det er så farlig, men bare for å forklare hvordan forskjellige kan se ut i en bukse.

Bootcut: kan få svært høye til å se kortere ut. Penest på de med tynne ben.

Straight: får ofte folk til å virke smalere

Slim: får deg som regel til å se større ut da det sitter klin inni hele beina dine. 

husk lomma bak! Liten lomme får rumpa til å virke bredere. Stor lomme gjør den smalere. 

Jeg svarte over her et sted også, og ser vi mitt og ditt sammen så viser det hva som er så morsomt med kropp og fasong og klessnitt.

Jeg er høy, slank, men med timeglassfigur. Mine ben ser enda lengre ut med bootcut eller sleng. Beina mine ser kortere ut i slimfit, og rette bukser får meg til å virke mange kilo (!) større enn faktisk er. Samme med hvor høyt/lavt buksen sitter rundt hofter/midje. Sett en high waist bukse på meg og jeg ser ut som om jeg brått har lagt på meg 10 kilo. En venninne av meg får motsatt effekt når hun bruker high waist, mens en annen venninne må bruke low waist.

Så det er virkelig ingen fasit på hva som ser bra ut på alle ;)

Hi - er klar over at du egentlig ikke får svar på det du spør om. Jeg ville likevel gått for den buksen som du selv føler ser best ut på deg og ev. til det du skal bruke dem til :) Og gå for komfort i tillegg.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men hehe, jeg passer til alt, skjønner du (det høres litt teit ut, veit det...).

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde funnet meg en bukse jeg likte meg selv i, og så hadde jeg heller fokusert på å få bukt med denne voldsomme fårete beskjedenheten. 

Anonymkode: d8c40...b61

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde funnet meg en bukse jeg likte meg selv i, og så hadde jeg heller fokusert på å få bukt med denne voldsomme fårete beskjedenheten. 

Nei ser man det, dette ble feil også. Har skjønt det er lurt å unnskylde seg litt her om man gir andre råd, tips eller viser til gode sider eller erfaringer med seg selv, for ellers kommer folk og: «så du er så mye bedre enn alle andre ja, du får leve i den tro». 
Men så ble jeg får beskjeden? 
La dette være eneste kranglesvaret. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte over her et sted også, og ser vi mitt og ditt sammen så viser det hva som er så morsomt med kropp og fasong og klessnitt.

Jeg er høy, slank, men med timeglassfigur. Mine ben ser enda lengre ut med bootcut eller sleng. Beina mine ser kortere ut i slimfit, og rette bukser får meg til å virke mange kilo (!) større enn faktisk er. Samme med hvor høyt/lavt buksen sitter rundt hofter/midje. Sett en high waist bukse på meg og jeg ser ut som om jeg brått har lagt på meg 10 kilo. En venninne av meg får motsatt effekt når hun bruker high waist, mens en annen venninne må bruke low waist.

Så det er virkelig ingen fasit på hva som ser bra ut på alle ;)

Hi - er klar over at du egentlig ikke får svar på det du spør om. Jeg ville likevel gått for den buksen som du selv føler ser best ut på deg og ev. til det du skal bruke dem til :) Og gå for komfort i tillegg.

tok bootcut og sleng for det samme jeg. Er sleng er enda større bootcut? 

Jeg liker heller ikke highwaist, fordi jeg får en kjeeeeeempe flat rumpe av det. Seriøst, jeg går rett ned! Er jeg heldig med lommene på den så er de veldig fine på meg. Ja, dette er formene våre. 
Low waist bukse bør jeg ligge unna. Det ser ut som jeg vokste ut av dem. Men det er også hoftene mine. Har de to kulene som ikke er brede men ikke smale heller. De blir fort trange akkurat rundt det området. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei ser man det, dette ble feil også. Har skjønt det er lurt å unnskylde seg litt her om man gir andre råd, tips eller viser til gode sider eller erfaringer med seg selv, for ellers kommer folk og: «så du er så mye bedre enn alle andre ja, du får leve i den tro». 
Men så ble jeg får beskjeden? 
La dette være eneste kranglesvaret. 

Mener ikke å krangle, jeg mener dette seriøst!

Det er jo den Jeg er super!-holdningen som skal til for å gjøre en hvilken som helst middelmådig bukse flott! 

Mens denne Unnskyld at jeg går forbi..-holdningen, kan gjøre en hver flott bukse nokså middelmådig. 

Damer bør kle seg etter det de liker og føler seg flotte i, og så bør de vise frem at de er det, og blåse en lang marsj i de som sier noe annet ;) 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tok bootcut og sleng for det samme jeg. Er sleng er enda større bootcut? 

Jeg liker heller ikke highwaist, fordi jeg får en kjeeeeeempe flat rumpe av det. Seriøst, jeg går rett ned! Er jeg heldig med lommene på den så er de veldig fine på meg. Ja, dette er formene våre. 
Low waist bukse bør jeg ligge unna. Det ser ut som jeg vokste ut av dem. Men det er også hoftene mine. Har de to kulene som ikke er brede men ikke smale heller. De blir fort trange akkurat rundt det området. 

Mange som kaller bootcut og sleng for det samme, også på butikker, men sleng er større enn bootcut. Men det er jo også kommet mange forskjellige sleng-varianter, så sleng er heller ikke sleng lenger ;)

Ca. denne varianten er min favoritt, større sleng enn en vanlig bootcut, men som fremdeles sitter over hofter og lår: https://www.ddtexasoutfitters.com/shop/7-for-all-mankind-ladies-dojo-medium-melrose-flare-jeans-183282

https://www.nordstromrack.com/shop/product/3049891/7-for-all-mankind-tailorless-dojo-flared-jeans?color=CAMBRIDGE

Hi - oppdater oss på hva du endte med :)

Skrevet

Ah, jeg har samme problemstilling, har ikke kjøpt bukser på to år. Men samtidig er problemet her motsatt, for jeg er 163 med brede hofter og litt mage. Aner ikke hva jeg kler. Har dere noen tips til meg, da? Syns bukser med vide ben hele veien er fint, men på meg ser det jo helt dumt ut. 

Anonymkode: dabaa...ebe

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange som kaller bootcut og sleng for det samme, også på butikker, men sleng er større enn bootcut. Men det er jo også kommet mange forskjellige sleng-varianter, så sleng er heller ikke sleng lenger ;)

Ca. denne varianten er min favoritt, større sleng enn en vanlig bootcut, men som fremdeles sitter over hofter og lår: https://www.ddtexasoutfitters.com/shop/7-for-all-mankind-ladies-dojo-medium-melrose-flare-jeans-183282

https://www.nordstromrack.com/shop/product/3049891/7-for-all-mankind-tailorless-dojo-flared-jeans?color=CAMBRIDGE

Hi - oppdater oss på hva du endte med :)

Sånne synes jeg og er fine, men trodde det var en vanlig bootcut, hvordan ser en vanlig bootcut ut da?

Anonymkode: 6ddd0...7e0

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne synes jeg og er fine, men trodde det var en vanlig bootcut, hvordan ser en vanlig bootcut ut da?

Godt å se det er fler som ikke visste hva bootcut var

Skrevet

HI her!

Takk for gode svar! Jeg rakk ikke å svare, ble litt opptatt med å gå i meg selv for å finne frem til hva JEG liker. 

Kom frem til at jeg elsker slengbukser, og fant til og med en med ekstra lengde! Tok den på på prøverommet, og følte meg umiddelbart som en skikkelig fjortis 😂 Jeg gikk jo med sånne bukser hele ungdomstiden! Og er det én ting jeg alltid har mislikt, så er det 40-årige kvinner som kler seg som de gjorde da de var 18 (alle hadde vel en nabo som insisterte på permanent, blå øyeskygge og stone-wash jeans langt inn i 90-tallet). Med slengbukser følte jeg meg som ei som ikke klarer å gi slipp på ungdommen. Ikke aktuelt. Bootcut ble ikke stort bedre.

Dermed endte jeg opp med litt mer klassiske smale jeans. Sitter perfekt! 

Og til deg som misliker fårete beskjeden - mitt inntrykk er at man ikke kommer langt her inne med å påpeke at man har vært modell i alle de største motebladene for 15 år siden. Fallhøyden har vært stor for meg etter 3 graviditeter og fødselsdepresjon. Jeg jobber hardt for å finne tilbake til et snev av selvtillit, tro meg. Kanskje fjonge jeans hjelper😉

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI her!

Takk for gode svar! Jeg rakk ikke å svare, ble litt opptatt med å gå i meg selv for å finne frem til hva JEG liker. 

Kom frem til at jeg elsker slengbukser, og fant til og med en med ekstra lengde! Tok den på på prøverommet, og følte meg umiddelbart som en skikkelig fjortis 😂 Jeg gikk jo med sånne bukser hele ungdomstiden! Og er det én ting jeg alltid har mislikt, så er det 40-årige kvinner som kler seg som de gjorde da de var 18 (alle hadde vel en nabo som insisterte på permanent, blå øyeskygge og stone-wash jeans langt inn i 90-tallet). Med slengbukser følte jeg meg som ei som ikke klarer å gi slipp på ungdommen. Ikke aktuelt. Bootcut ble ikke stort bedre.

Og til deg som misliker fårete beskjeden - mitt inntrykk er at man ikke kommer langt her inne med å påpeke at man har vært modell i alle de største motebladene for 15 år siden. Fallhøyden har vært stor for meg etter 3 graviditeter og fødselsdepresjon. Jeg jobber hardt for å finne tilbake til et snev av selvtillit, tro meg. Kanskje fjonge jeans hjelper😉

HI

Hva mente du? Ikke meg som skrev at noen var fårete, men har du vært modell på ordentlig? Adriana Lima har også hatt svangerskap. Men er likevel modell. Men nå må vi slutte å tro at vi skal se ut som 18 åringer til vi er 80

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fin i bootcut. Ikke kjempesleng da. Jeg har lange bein og litt for store lår og rumpe, litt sleng balanserer rumpa mi litt. Straight er ikke pent til meg. Ser ut som to spagettier med et digert eple på toppen. 😂

Anonymkode: 2f169...e48

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slengen på den jeg linket til er større enn på de buksene med vanlig bootcut. Det er glidende overganger. Disse er mer "flare" enn bootcut. Kall det litt større bootcut, om du vil.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her!

HI

Så bra du kjente godt etter hva som var riktig for deg, Hi, og at du fant riktig bukse for deg :)

Flott du har jobbet for å komme deg gjennom utfordringene etter svangerskapene dine. Jeg bruker å si at en god hårklipp og en bukse man føler seg vel i hjelper mot det meste ;)

Skrevet
På 9.5.2020 den 15.25, Anonym bruker skrev:

Ah, jeg har samme problemstilling, har ikke kjøpt bukser på to år. Men samtidig er problemet her motsatt, for jeg er 163 med brede hofter og litt mage. Aner ikke hva jeg kler. Har dere noen tips til meg, da? Syns bukser med vide ben hele veien er fint, men på meg ser det jo helt dumt ut. 

Anonymkode: dabaa...ebe

Jeg vet ikke hva som passer til deg, men dytter litt på spørsmålet ditt, så kanskje andre kan svare deg :)

En venninne av meg som er litt lavere enn deg sier det er viktig for henne å bruke smale bukser, men også gi en illusjon av lengre bein (hun bruker da som regel sko i noenlunde samme farge som buksene, eller skoletter), og så er hun opptatt av lengden på bukser, kjoler, topper osv., for hun hvis hun tar på seg noe som er feil lengde for henne så blir hun veldig stutt og rund, sier hun. Så jeg ville prøvd meg litt frem. Om du googler litt så tenker jeg du også finner sånne "hvilken bukse passer hvilken kroppstype"-artikler, flere av dem kan gi litt hjelp til hvilket snitt som passer best.

Lykke til i buksejakten, du også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...