Gå til innhold

Forslag til snacks som trygt kan deles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så vant til å kunne sette fram en skål med skolade/snop/chips/nøtter el., men nå blir jo det uaktuelt. Har ikke så lyst til å gi gjestene hver sin skål heller (bare to), men det er jo et alternativ. Noen gode og kreative forslag her?

Anonymkode: c48c5...a53

Skrevet

Hvis du virkelig vil ha så mange gjester synes jeg du gjør som jeg trodde de fleste gjorde, bruk serveringsbestikk...En skje i bollen...

Anonymkode: d7da5...c3c

Skrevet

Twist og annet som er pakket inn hver for seg.

Anonymkode: 21db6...f2e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du virkelig vil ha så mange gjester synes jeg du gjør som jeg trodde de fleste gjorde, bruk serveringsbestikk...En skje i bollen...

Er to gjester mange synes du? Det blir første gang jeg er sosial med noen utenfor kjernefamilien etter 12. mars, så har bedt mine to beste venninner. 

Ellers har jeg aldri, noen steder jeg har vært, opplevd at det er skje i skålene til chips og sjokolade, men i nøtteskålen er det vanlig. Men det var et godt forslag da.

HI

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er to gjester mange synes du? Det blir første gang jeg er sosial med noen utenfor kjernefamilien etter 12. mars, så har bedt mine to beste venninner. 

Ellers har jeg aldri, noen steder jeg har vært, opplevd at det er skje i skålene til chips og sjokolade, men i nøtteskålen er det vanlig. Men det var et godt forslag da.

HI

Skje, serveringsskje, eller om du har ostepop gaffel? Og hver sin tallerken eller skål til å forsyne seg i. Da tar man litt og litt dip og koser i vei uten smittefare.

Skrevet

Om man skal begynne sånn så tar jo da alle på samme serveringsskje, eller så må alle ha hver sin skje som de tar i skålen med da... 

Om dere er så nøye på smittevern ville jeg servert en snopskål til hver 😉

Anonymkode: 49d1b...594

Skrevet

En liten bolle til hver? 

Twist er ikke god idé. De blir jo tatt på av andre før du selv tar på papiret og putter set i munnen. 

Anonymkode: 24cbf...702

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om man skal begynne sånn så tar jo da alle på samme serveringsskje, eller så må alle ha hver sin skje som de tar i skålen med da... 

Selvfølgelig. Eller det er en person som tar på til alle.

Anonymkode: d24de...b5b

Skrevet

Hvis dere du har invitert to friske venninner (og ingen i risikogruppa) ville jeg vært nøye med håndvask og ellers gjort som vanlig, altså sette fram en godteskål og ikke ta på det godteriet du ikke skal ha. Å begynne med godteskåler til hver, skje oppi sjokoladen osv. virker som mer arbeid enn nytte. Du kan jo legge det på et så stort fat at sjokoladene ikke berører hverandre, men personlig hadde jeg gått for god håndhygiene og kost meg som vanlig. Det er snakk om to gjester..

Anonymkode: 6adc2...446

Skrevet

Jeg foreslår et fat med nonstop hvor det er god avstand mellom hver nonstop

Anonymkode: 9f176...832

Skrevet

Dryss twist ut på bordet så alle bare tar på dem de skal ha. Og sett små skåler med eget potetgull til hver.

Anonymkode: ac8f1...78c

Skrevet

Altså, to gjester... kan de ikke bare få hver sin bolle med noe? Hvorfor må alt gjøres så vanskelig??

Anonymkode: 24b61...ce8

Skrevet

Takk for alle svar og tips! 😊 De kan selvfølgelig få egne skåler, det bare føltes litt teit. De er friske og jeg er frisk, alle har hatt hjemmekontor siden 12. mars og her vi bor er det ekstremt lite smitte. Jeg tenker jo at dette egentlig går fint uansett, jeg. Men jeg har kjøpt inn twist til å legge utover et fat 👍 Og jeg gleder meg veldig til å snakke face to face med venner igjen! Blir ikke helt det samme over nett selv om det også har vært hyggelig. 

HI

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg foreslår et fat med nonstop hvor det er god avstand mellom hver nonstop

Det er 1 meter som gjelder her også, ikke sant?

Skrevet
10 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det er 1 meter som gjelder her også, ikke sant?

Ja, det er klart, noe annet ville jo vært helt uhørt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...