Gå til innhold

Jeg fikk kjeft av moren til ei venninne av datteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi datteren min sluttet på en idrett de har gått på sammen. Datteren min har mistrivdes der lenge, men nå som all trening ble via teams, lot jeg henne slutte. Det resulterte i en telefon fra moren til venninnen der hun nærmest kjeftet på meg for at hennes datter måtte gå "alene." Jeg forklarte at datteren min ikke trivdes lenger, men hun avfeide det med at hennes jente ble lei seg, "og det var sååå unødvendig, og at jeg hadde ødelagt for henne på laget!" 
Jeg ble så paff at jeg endte med å unnskylde meg for å ha latt datteren min slutte med en idrett hun ikke likte! Er det mulig, jeg er jo bra teit og da. 🙈

Huff. Har dere noen lignende episoder?

Anonymkode: da9be...151

Fortsetter under...

Skrevet

Å gud...

Har ikke opplevd lignende, nei. Tror jeg hadde satt skapet på plass nokså hardt om noen hadde prøvd å presse meg eller mine til noe. Forstår jo at det kom nokså overraskende på, og ikke lett å svare tilbake da, men jeg tror jeg hadde sendt en melding etterpå, hvor jeg var tydelig på at jeg har forståelse for at dette er trist for datteren, men at det likevel ikke er OK oppførsel av mor. 

Hun gjør sin datter en bjørnetjeneste ved å lære bort at emosjonelt press er OK. Folk kommer til å flykte fra denne jenta hvis hun holder på sånn mot sine venner. Er det derfor din datter vil slutte, fordi det skjærer seg mellom de to jentene? 

Anonymkode: e1746...38c

Skrevet

Folk altså! Ja jeg har opplevd det samme, men litt mer alvorlig... mitt barn ble banket av en «venn», på skolen. Lagt i bakken og slått og sparket. Dette var bare toppen av noe som hadde foregått i en god stund, men hadde ikke vært fysisk før. Vi avgjorde da at mitt barn ikke skulle tilbske på den skolen, men flytte til en annen. Da ringte mora til «vennen», og var skikkelig sint og kjeftet på meg, fordi da ville jo hennes barn bli stående igjen som syndebukk på skolen!  🙄 Jeg hadde ødelagt resten av livet til hennes barn, mente hun...

Anonymkode: 83ce8...cb1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk altså! Ja jeg har opplevd det samme, men litt mer alvorlig... mitt barn ble banket av en «venn», på skolen. Lagt i bakken og slått og sparket. Dette var bare toppen av noe som hadde foregått i en god stund, men hadde ikke vært fysisk før. Vi avgjorde da at mitt barn ikke skulle tilbske på den skolen, men flytte til en annen. Da ringte mora til «vennen», og var skikkelig sint og kjeftet på meg, fordi da ville jo hennes barn bli stående igjen som syndebukk på skolen!  🙄 Jeg hadde ødelagt resten av livet til hennes barn, mente hun...

Er det muligt 🤔🙁

Anonymkode: 17eab...5c5

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva var din respons?

Tragisk at folk ikke ser en situasjon for hva den er. Helt på trynet hvordan noen folk kan være. Kjefte på offeret for at hennes barn blir syndebukk. 

Greit at mora til venninna i HI ytret at det var kjipt at hun sluttet, men ikke å kjefte og alt handler om hennes stakkars barn. 

Anonymkode: 83f98...210

Skrevet

JEG LURER OPPRIKTIG PÅ HVOR DERE HER INNE TREFFER ALLE DISSE IDIOTENE?

Eller er dere bare ekstremt hårsåre og tolker alt i verste mening?

Jeg har fire barn, yngste snart ferdig med barneskolen. Jeg har aldri opplevd noe av disse galskap historiene som deles her inne. Frekke ansatte i barnehage, foreldre som ringer og kjefter, lærere som ikke burde vært lærere. Her inne er det alltid historier om å få drittkjeft både her og der. 

HI, voksne folk som kjefter for slikt trenger man virkelig ikke omgås, forundret over at du som voksen og mamma i det hele tatt funderer på dette. Hadde noen kjeftet slik du beskriver hadde jeg bare sagt at nå legger jeg på røret så kan du ringe igjen når du har tenkt å oppføre deg. 

Anonymkode: 1a349...992

Annonse

Skrevet

Teit oppførsel av moren, MEN: hvis det er slik at dere har avtalt at jentene skulle gå på dette sammen, synes jeg du skulle latt henne gå ut semesteret (veldig kort tid igjen) for så å si til moren og den andre jenta at din jente ikke kommer til å begynne igjen til høsten.

Anonymkode: 161f4...936

Skrevet

Opplevde det samme da vår ekstremt introverte gutt slutta på fotballen. "Hva? Må xxx gå alene? Hvem skal spille med han på trening da? Hvorfor slutta du? Kom tilbake da, xxx savner deg såååå". Sønnen min mislikte sterkt å spille fotball i tillegg til at han ikke er noe glad i store mengder folk, så etter mye om og men valgte vi å la han slutte. Og da var ikke hensynet til kompisen det som sto sterkest...

Anonymkode: 99855...6ab

Skrevet

Den hadde jeg ledd høyt og rått og lenge av. Noen mødre tror visst verden dreier seg rundt deres barn. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun sliter nok med å oppdra barnet til ikke å bli bølle. Hun går jo foran som et bøllete eksempel!

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva var din respons?

Tragisk at folk ikke ser en situasjon for hva den er. Helt på trynet hvordan noen folk kan være. Kjefte på offeret for at hennes barn blir syndebukk. 

Greit at mora til venninna i HI ytret at det var kjipt at hun sluttet, men ikke å kjefte og alt handler om hennes stakkars barn. 

Jeg gadd ikke hisse meg opp. Vi hadde bestemt oss og det sa jeg til henne. Og at det ikke hjalp å være sint på meg, vi kom ikke til å endre noe av den grunn. 

Skrevet
6 timer siden, Pashla skrev:

Hun sliter nok med å oppdra barnet til ikke å bli bølle. Hun går jo foran som et bøllete eksempel!

Tror ikke den familien var helt god å vokse opp i, nei - så jeg syntes egentlig synd på ungen. Jeg gjorde det jeg kunne for å hjelpe før dette, men etter episoden måtte jeg bare slutte å tenke på dem.

Skrevet

Nei, har ingen liknende historier. 

men; snakker ikke dere foreldre sammen?? Hvis to venninner går på en aktivitet sammen så er deg vel en smal sak å informere foreldrene til venninnen at barnet ditt ønsker å slutte?

Hvus to 8-åringer starter på dans sammen så kan sannsynligvis oppleves som kjipt dersom den ene plutselig slutter midt i et semester. Litt kommunikasjon pleier alltids å hjelpe😉

Anonymkode: ee540...490

Annonse

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gadd ikke hisse meg opp. Vi hadde bestemt oss og det sa jeg til henne. Og at det ikke hjalp å være sint på meg, vi kom ikke til å endre noe av den grunn. 

Hva sa hun til det da?

Helt absurd situasjon. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva sa hun til det da?

Helt absurd situasjon. 

Hun sa at det var mitt barn som var skyld i alt sammen, og at episoden ikke var slik jeg hadde blitt fortalt av læreren (jeg hadde allerede vært rundt og snakket med de tre vitnene som var i samme rom som det skjedde, for å forsikre meg om at det læreren hadde fortalt meg, stemte. De fortalte akkurat samme historie som læreren. Og de var nøytrale mtp vennskap og slikt). Det var hennes barn det var synd på og som hadde blitt angrepet, mente hun. Hun sa hun aktet å få til et møte med skolen for å ordne opp og få sannheten på bordet, og jeg sa at det var kjempefint - bare gi meg beskjed så møter jeg. Siden har jeg ikke hørt noen ting (det er mange år siden nå)... Jeg ble kalt for en djevel (de er kristne) og som sagt beskyldt for å ødelegge barnet hennes for all framtid.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa at det var mitt barn som var skyld i alt sammen, og at episoden ikke var slik jeg hadde blitt fortalt av læreren (jeg hadde allerede vært rundt og snakket med de tre vitnene som var i samme rom som det skjedde, for å forsikre meg om at det læreren hadde fortalt meg, stemte. De fortalte akkurat samme historie som læreren. Og de var nøytrale mtp vennskap og slikt). Det var hennes barn det var synd på og som hadde blitt angrepet, mente hun. Hun sa hun aktet å få til et møte med skolen for å ordne opp og få sannheten på bordet, og jeg sa at det var kjempefint - bare gi meg beskjed så møter jeg. Siden har jeg ikke hørt noen ting (det er mange år siden nå)... Jeg ble kalt for en djevel (de er kristne) og som sagt beskyldt for å ødelegge barnet hennes for all framtid.

Det er visst ikke alle som blir spesielt inspirert til å følge Jesu eksempel selv om de kaller seg kristne...

Skrevet

Hun har selvsagt ingen rett til å kjefte på deg, men hvis barnet ditt går på en lagidrett er det faktisk dårlig gjort å slutte midt i sesong.

Min datter opplevde at venninnen og partneren på sportsdrill sluttet rett før konkurranse. De øver i parene gjennom hele sesongen, og det er ikke mulig å bytte par på kort varsel. Dermed ble konkurransen ødelagt for mitt barn. Jeg kjefter selvsagt ikke, men datteren min ble utrolig lei seg! 

Anonymkode: b59eb...e8c

Skrevet

H a sa hun egentlig da hun "nærmest" kjeftet på deg?

Sansynlig vis var det bare et forsøk på å overtale dere til at datteren din kunne fortsette fordi de liker henne og laget trenger henne. Å ta besluttningen akkurat nå som alt er uvanlig med trening ol virker jo ikke så gjennomtenkt.

Anonymkode: efbc9...707

Skrevet

Jeg har også opplevd noe slikt med moren til et barn. Jeg utførte en tjeneste eller vennlig service til noen. Jeg behøvde ikke gjøre det, men jeg ville være hyggelig så jeg gjorde det. Uten å si spesifikt hva det var endte det med at moren skrek meg opp i ansiktet. Du kan trygt si jeg ble redd og paff. Jeg ble helt paralysert. Hun ville ikke stoppe heller.

Jeg endret fullstendig syn på henne. Jeg har sluttet å være snill tilbake. Jeg ble så hevnlysten at jeg bruker enhver mulighet jeg har å sverte henne. Alt fra at hun er hore, til alkoholiker at barnevernet er involvert. Hun fikk frem et dyr i meg om ikke er likt meg. Men det er bare mot henne jeg er sånn. Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg burde stoppe oppførselen min. 

Anonymkode: c84c2...55d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har selvsagt ingen rett til å kjefte på deg, men hvis barnet ditt går på en lagidrett er det faktisk dårlig gjort å slutte midt i sesong.

Min datter opplevde at venninnen og partneren på sportsdrill sluttet rett før konkurranse. De øver i parene gjennom hele sesongen, og det er ikke mulig å bytte par på kort varsel. Dermed ble konkurransen ødelagt for mitt barn. Jeg kjefter selvsagt ikke, men datteren min ble utrolig lei seg! 

Anonymkode: b59eb...e8c

Nå skrev HI at de benyttet sjansen fordi de trener via Teams.

Det sier deg vel nok til at de ikke er på vei til å trene til noen nært forestående konkurranse?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også opplevd noe slikt med moren til et barn. Jeg utførte en tjeneste eller vennlig service til noen. Jeg behøvde ikke gjøre det, men jeg ville være hyggelig så jeg gjorde det. Uten å si spesifikt hva det var endte det med at moren skrek meg opp i ansiktet. Du kan trygt si jeg ble redd og paff. Jeg ble helt paralysert. Hun ville ikke stoppe heller.

Jeg endret fullstendig syn på henne. Jeg har sluttet å være snill tilbake. Jeg ble så hevnlysten at jeg bruker enhver mulighet jeg har å sverte henne. Alt fra at hun er hore, til alkoholiker at barnevernet er involvert. Hun fikk frem et dyr i meg om ikke er likt meg. Men det er bare mot henne jeg er sånn. Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg burde stoppe oppførselen min. 

😶Jo mer jeg leser her inne, jo mer glad og takknemlig blir jeg over omgangskretsen min.

Anonymkode: 54103...d91

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noe sier meg at denne dama ikke skrek i det hele tatt, ut fra andre menneskers bedømmelse 🤨

Måten du forteller at du reagerer på er så hinsides, at hvorfor skal vi tro på det du ellers sier om denne dama?

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😶Jo mer jeg leser her inne, jo mer glad og takknemlig blir jeg over omgangskretsen min.

Anonymkode: 54103...d91

Ja, gud hjelpes..

Skrevet

HI her. 

Ser det er flere som har opplevd rare foreldre. 

Nei, det var ingen konkurranse nært forestående, og grunnen til at hun ville slutte nå, var at treningen foregikk på teams. Det var dråpen for hennes del. Hun har mistrivdes en stund, og da passet det å gi seg nå. 
Jeg følte i grunnen ikke at jeg hadde rapporteringsplikt til venninnens mor, men sett i ettertid hadde det kanskje vært greit å snakke med henne først. Det kommer jeg nok til å gjøre i fremtiden hvis vi skulle havne i en slik situasjon igjen. 

Alt man skal tenke på. 🙈

Anonymkode: da9be...151

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...