Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Vi har bodd her i 8år å jeg tror jeg ser ca 2 to mygg hvert år. Altså, vi har ikke mygg her. Jeg har kun vært hjemme så dette kommer hjemmefra. Iløpet av natta våkner jeg pga kløe og på morgenen har jeg stikk. Er veldig rød rundt stikket, noe hoven og det klør noe forferdelig. Vi sover med lukket vindu. Jeg våkner med flere stikk og kløe, mannen har ingenting. Der vi bodde før var det tusen mygg. Han våknet alltid opp uten stikk, jeg hadde massevis hver natt! Hva kan dette være? Tror ikke det er mygg. Krypdyr i senga velger vel ikke ett offer hver natt og skåner den andre? Skjønner ikke hva dette er.. Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Fluelopper? Sover du nærmest vinduet? Anonymkode: f978d...aaa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fluelopper? Sover du nærmest vinduet? Anonymkode: f978d...aaa Mannen sover nærmest vinduet. Vi har katt da. Katten ligger i sofaen. Den er kun i stua, ellers ute. Den ligger i nærheten av min faste sofaplass.. hmm kan det være årsaken tro?! At jeg får stikkene fra sofaen om kvelden ... Stikkebe er ofte planert på sideflesket og ryggen, der genseren min kan ha slidd opp om kvelden... Jeg sover naken om natta .. hi Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen sover nærmest vinduet. Vi har katt da. Katten ligger i sofaen. Den er kun i stua, ellers ute. Den ligger i nærheten av min faste sofaplass.. hmm kan det være årsaken tro?! At jeg får stikkene fra sofaen om kvelden ... Stikkebe er ofte planert på sideflesket og ryggen, der genseren min kan ha slidd opp om kvelden... Jeg sover naken om natta .. hi Anonymkode: ba524...7e6 Høres ut som om det kan være en årsak. Tror jeg ville tatt en ordentlig støvsuging av sofaen i dag, vasket klær du har hatt på deg og skiftet sengetøy for sikkerhets skyld. Høres nesten ut som om du kan ha fått det i sofaen, slik du beskriver det. Enten noe katten har dratt med seg, eller noe som er kommet inn via et vindu om sofaen står nært et slikt også? Har aldri vært borti fluelopper selv (bank i bordet ), men har hørt fra flere at bittene blir omtrent slik du beskriver, og at våren ofte er høytid for det. Nå kan det jo være at katten har vært borti gamle fuglereir som har falt ned på bakken også? Alternativt kan du jo la være å si noe til mannen og la ham sitte på din plass i sofaen i kveld og se hva som skjer Eller kanskje best å la være Tror jeg hadde gått for støvsuging og vasking i dag Anonymkode: f978d...aaa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Jeg googlet litt nå, det er visst ikke uvanlig at katter får fluelopper på seg og tar dem med seg inn... Googler du fluelopper bitt katt så finner du det flere steder. Så jeg tror katten er synderen Anonymkode: f978d...aaa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som om det kan være en årsak. Tror jeg ville tatt en ordentlig støvsuging av sofaen i dag, vasket klær du har hatt på deg og skiftet sengetøy for sikkerhets skyld. Høres nesten ut som om du kan ha fått det i sofaen, slik du beskriver det. Enten noe katten har dratt med seg, eller noe som er kommet inn via et vindu om sofaen står nært et slikt også? Har aldri vært borti fluelopper selv (bank i bordet ), men har hørt fra flere at bittene blir omtrent slik du beskriver, og at våren ofte er høytid for det. Nå kan det jo være at katten har vært borti gamle fuglereir som har falt ned på bakken også? Alternativt kan du jo la være å si noe til mannen og la ham sitte på din plass i sofaen i kveld og se hva som skjer Eller kanskje best å la være Tror jeg hadde gått for støvsuging og vasking i dag Anonymkode: f978d...aaa Wæææææ, i det du sa det spratt jeg opp av sofaen!! Herregud det må jo være årsaken. Jeg har stikk på hender, sideflesk og rygg alle de stedene berører sofaen om kvelden. Jeg ligger i hjørnet mitt på kvelden og katten ved siden av meg. Som regel jeg som koser med katten, mannen kan gi ett raskt klapp på hodet. Vi koser hver kveld. Kun på kvelden katten kommer inn, den er ute på dagen. Kun på natten nye stikk dukker opp. Herregud! sengetøy er satt på vask og støvsugingen straks i gang ! Fysj! hi Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Kvinner blir oftere bitt fordi de har tynnere hud, spesielt når det kommer av hønselopper. De bor i tomme reir og faller ned på katter når de Er i buskene under. Hvis du har reir i takskjegget kan de i eldre og litt utette hus komme inn av seg selv. Bittene kommer ofte nokså tett inntil hverandre, og hvor rød du blir kommer jo an på hvordan du reagerer. støvsug sofaen og gi evt katta behandling for lopper. Det hjelper også for flått, så der kan uansett være lurt å gi. Anonymkode: 00d57...956
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg googlet litt nå, det er visst ikke uvanlig at katter får fluelopper på seg og tar dem med seg inn... Googler du fluelopper bitt katt så finner du det flere steder. Så jeg tror katten er synderen Anonymkode: f978d...aaa Fluelopper 😂 Fuglelopper/hønselopper. Anonymkode: 00d57...956
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Kjenner til problematikken. Når vi (søsken og jeg med våre barn) samles hos pappa på ferie, er det alltid jeg som har våknet med bitt. Ikke sønnen på samme rom som meg. Etter mye om og men, har vi kommet frem til at det er fuglelopper. Tror grunnen til at jeg ble bitt, er fordi det kun er jeg som var med barna inn i hønsehuset og det har tidligere vært fuglereir oppunder mønet over soveromsvinduet mitt. Etter besøket i fjor har pappa rensket opp oppunder mønet og tettet igjen. Jeg har ikke vært i hønsehuset denne gangen og har ingen bitt. Fugleloppebitt er de verste bittene jeg har vært borti. Klør noe så hinsides! Lykke til! Anonymkode: e3857...abe
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Faen (hyyyyl). Dette er som å se mine stikk!!! Svære og røde! Jeg har ikke skjønt at sånne stikk kan komme fra en mygg, spesielt når vi nesten ikke har mygg! Også er det lopper????? https://nhi.no/sykdommer/hud/kloende-lidelser/lopper/ Katt gis bort😅. hi Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fluelopper 😂 Fuglelopper/hønselopper. Anonymkode: 00d57...956 Åh, herlighet 😂 Inni hodet mitt har jeg sagt fuglelopper hele tiden, noe gikk tydeligvis veldig feil da beskjeden skulle formidles ut av fingrene og til tastaturet Jeg er helt i koma i dag, har nesten ikke sovet i natt. Naboene på begge sider har russ og jeg har insomnia - dårlig kombinasjon når jeg i dag i tillegg måtte opp grytidlig Fuglelopper. Fuglelopper. Fuglelopper. Jeg øver meg... Anonymkode: f978d...aaa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 Det er garantert fugleloppestikk du har. Jeg får det hver eneste vår. Mange! Mannen får ingen! Det er fordi kvinner har tynnere hud. Og det klør i ukesvis. Stikker gjerne på hofter, ankler, legger... Vi har også katt, men den er aldri på rommet vårt. Så enten er det fra sofaen eller så har de kommet inn vinduene. Anonymkode: 1dca9...7f3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Åh, herlighet 😂 Inni hodet mitt har jeg sagt fuglelopper hele tiden, noe gikk tydeligvis veldig feil da beskjeden skulle formidles ut av fingrene og til tastaturet Jeg er helt i koma i dag, har nesten ikke sovet i natt. Naboene på begge sider har russ og jeg har insomnia - dårlig kombinasjon når jeg i dag i tillegg måtte opp grytidlig Fuglelopper. Fuglelopper. Fuglelopper. Jeg øver meg... Anonymkode: f978d...aaa Jeg er tydeligvis også i koma for i mitt hode har det stått fuglelopper hele tiden😅. Finn frem øreproppene og hvitvinsglasset i kveld😉 hi Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er garantert fugleloppestikk du har. Jeg får det hver eneste vår. Mange! Mannen får ingen! Det er fordi kvinner har tynnere hud. Og det klør i ukesvis. Stikker gjerne på hofter, ankler, legger... Vi har også katt, men den er aldri på rommet vårt. Så enten er det fra sofaen eller så har de kommet inn vinduene. Anonymkode: 1dca9...7f3 Dette er garantert det. Å når jeg tenker etter har jeg hatt det før men nå klør det noe jævlig. Å etter å ha konstatert hva det er klør det enda mer🤣. Jaja fridagen blir brukt til å vaske dyner, puter, sengetøy, tepper, sofaputer og ikke minst støvsuge sofaen. Usikker på om jeg tør å legge meg i den sofaen noen gang!! Må jo komme fra den. Katta får adgangsnekt fremover til jeg finner ut hva jeg skal gjøre. hi Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 Det høres definitivt ut som fuglelopper. De foretrekker gjerne en person og overser andre. Anonymkode: 815db...6be
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Maken til hysteri. Det er ikke farlig. Gi katta loppekur. Det bør den ha 2 ganger i året. Anonymkode: 2ce82...e70
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Tull å sette i gang med voldsomme tiltak! Fjern eventuelle tomme fuglereir, rist dyner og puter og støvsug, gre håret til dyret. Anonymkode: 815db...6be
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har ikke sagt at det er farlig. Derimot er det ekkelt og det klør helt forferdelig. Derfor støvsuger jeg heller sofaen og vasker senga fremfor å legge meg tilbake i loppekassa. Jeg tror ikke jeg dør eller blir syk av dette altså 😉 hi Anonymkode: ba524...7e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tydeligvis også i koma for i mitt hode har det stått fuglelopper hele tiden😅. Finn frem øreproppene og hvitvinsglasset i kveld😉 hi Anonymkode: ba524...7e6 Godt vi er to Jeg vurderer jammen å dra innom polet og kjøpe litt rødvin og hente frem øreproppene til natten i håp om å få sove til natten Et annet tips - jeg reagerer veldig på knott- og myggbitt, er nok allergisk mot dem. Xylocain salve (fra apoteket) virker lokalbedøvende, og er det eneste som hjelper meg nok til at jeg får sove når jeg har fått slike bitt. Siden de sier at loppebitt klør lenge så kan det kanskje være en idé å skaffe seg for deg. Anonymkode: f978d...aaa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Xylocain salve (fra apoteket) virker lokalbedøvende, og er det eneste som hjelper meg nok til at jeg får sove når jeg har fått slike bitt. Siden de sier at loppebitt klør lenge så kan det kanskje være en idé å skaffe seg for deg. Enig i denne. Et annet tips som hjelper bittelitt, er å sette neglen inn mot bittet og trykke til det blir et lite merke. Smerten vil overdøve kløen, og er mindre skadelig for huden enn å stadig klore på den. Anonymkode: 815db...6be
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #21 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har god effekt av allergimedisin hvis jeg får disse bittene. Kanskje verdt å prøve? Anonymkode: d82e9...9ea
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #22 Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Wæææææ, i det du sa det spratt jeg opp av sofaen!! Herregud det må jo være årsaken. Jeg har stikk på hender, sideflesk og rygg alle de stedene berører sofaen om kvelden. Jeg ligger i hjørnet mitt på kvelden og katten ved siden av meg. Som regel jeg som koser med katten, mannen kan gi ett raskt klapp på hodet. Vi koser hver kveld. Kun på kvelden katten kommer inn, den er ute på dagen. Kun på natten nye stikk dukker opp. Herregud! sengetøy er satt på vask og støvsugingen straks i gang ! Fysj! hi Anonymkode: ba524...7e6 Sjekk for veggdyr også. Anonymkode: 03118...8dd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #23 Skrevet 7. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk for veggdyr også. Anonymkode: 03118...8dd Ingen vits å sjekke på måfå, for noe som ikke er sannsynlig. Dette skjer om våren og de som biter, er selektive. Det utelukker i stor grad veggdyr. Anonymkode: 815db...6be
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #24 Skrevet 7. mai 2020 Finn et annet sted enn sofaen å sitte i to døgn så er du garantert å bli kvitt de. Etter 24 timer uten en vert å suge fra er de ekstremt svake. Etter 48 har de ingen sjans til å klare å bite. Hvis du bare støvsuger og klsrer å unngår noen før du bruker plassen vil de bare formere seg igjen. Anonymkode: e80b0...260
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2020 #25 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig i denne. Et annet tips som hjelper bittelitt, er å sette neglen inn mot bittet og trykke til det blir et lite merke. Smerten vil overdøve kløen, og er mindre skadelig for huden enn å stadig klore på den. Anonymkode: 815db...6be Enig med begge. Jeg var i tillegg så desperat at jeg stakk et lite hull med steril nål og renset med vademekum 😅 Svei godt, men tok kløen en liten stund 😅 hvor bra det er for huden, kan nok diskuteres, men min sensitive hud tålte det. NB! Prøves ev på eget ansvar 😂 Anonymkode: e3857...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå