Gå til innhold

Hvilken sparkesykkel til snart 10 år gammel jente? Og snart 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne link om dere har tips! 
elektrisk sier mange men er veldig i tvil om den 😳

Anonymkode: 7abbe...f20

Fortsetter under...

Skrevet

Spørs om det er til skatepark eller transport. Ikke el uansett. Det er for gamle menn på campingplasser. 
men store hjul om det er til transport. Små hjul og bredere styre om det er til skatepark (primært). Kjøp på skatepro eller lignende. 

Anonymkode: d26eb...d60

Skrevet

Min yngste har denne: https://www.xxl.no/stiga-hood-trick-stuntscooter-triksesparkesykkel-svart/p/1145730_1_style Det er en triksesykkel som er veldig lett og grei.

Min eldste er på alder med din, og har denne https://www.xxl.no/micro-micro-black-sparkesykkel-svart/p/1049649_1_style Den er mye tyngre, men veldig stabil og god. 

De har prøvd el begge to, men jeg synes at det er litt skummelt. Eldste mistet litt kontrollen en gang, og den kan gå veldig fort. Jeg synes egentlig at såpass små barn fint kan klare seg med vanlig sparkesykkel. 

Skrevet

INGEN bør ha el-sparkesykkel. Ikke barn, ikke ungdom, ikke voksne.

Anonymkode: 6c829...c8f

Skrevet

El sparkesykkel er vel ikke lovlige?

Mine har Madd og er veldig fornøyd med dem.

Anonymkode: e41a8...2f9

Skrevet

Her har vi madd. Usikker på hvilken jeg skal kjøpe til 5 åringen selv. Den ene har en el sparkesykkel. Det samme ha mange av vennene. De er 11.

Anonymkode: 74f0b...c0f

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

El sparkesykkel er vel ikke lovlige?

Mine har Madd og er veldig fornøyd med dem.

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du bør lese artikkelen du linker til!

Det som er ulovlig er toppfart over 20kmt, fastmontert sete, eller for lange sykler. De aller fleste som selges i norske butikker er fult lovlige for alle.

HI: Hvis det er litt avstander der dere bor hadde jeg gått for elektrisk til 10-åringen. Mine barn har fått et helt nytt sosialt liv etter at de fikk sine. Steder de før måtte kjøres kan de nå kjøre til selv.

Skal det derimot brukes til lek hadde jeg kjøpt en triksesykkel med små jul og bredt styre som i en link over her.

Skal de bare trille rundt i gatene og være sosiale hadde jeg kjøpt en med store solide hjul. (Var vel også en link over her med et slikt eksempel)

Vi har vært gjennom en del sparkesykkel og de vanligste som først kom med medium hjul til 500-1000 kommer nederst på lista. Disse er verken gode å trille lenge på eller særlig holdbare.

Anonymkode: 19697...db9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror du bør lese artikkelen du linker til!

Det som er ulovlig er toppfart over 20kmt, fastmontert sete, eller for lange sykler. De aller fleste som selges i norske butikker er fult lovlige for alle.

HI: Hvis det er litt avstander der dere bor hadde jeg gått for elektrisk til 10-åringen. Mine barn har fått et helt nytt sosialt liv etter at de fikk sine. Steder de før måtte kjøres kan de nå kjøre til selv.

Skal det derimot brukes til lek hadde jeg kjøpt en triksesykkel med små jul og bredt styre som i en link over her.

Skal de bare trille rundt i gatene og være sosiale hadde jeg kjøpt en med store solide hjul. (Var vel også en link over her med et slikt eksempel)

Vi har vært gjennom en del sparkesykkel og de vanligste som først kom med medium hjul til 500-1000 kommer nederst på lista. Disse er verken gode å trille lenge på eller særlig holdbare.

Anonymkode: 19697...db9

Jeg har lest den... Jeg spiste i første innlegg om de var lovlige, så fant jeg artikkelen på nett om at noen var lov og noen ikke, så jeg la den her så alle kunne se. 

Var bare mest for å opplyse og ikke for å provosere, tar du alltid ting i verste mening eller? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest den... Jeg spiste i første innlegg om de var lovlige, så fant jeg artikkelen på nett om at noen var lov og noen ikke, så jeg la den her så alle kunne se. 

Var bare mest for å opplyse og ikke for å provosere, tar du alltid ting i verste mening eller? 

Jeg spiste ikke da, jeg spurte 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...