Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #26 Skrevet 6. mai 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i prinsippet enig med deg i at man må stå for egne valg og ta konsekvensene av det. MEN, det er faktisk ikke alltid slik at man har valgt selv å ta ulønnet permisjon fra jobb ifbm at nan har fått barn. Jeg måtte feks ta ulønnet permisjon i 9 (!) måneder fordi vi overhodet ikke fikk barnehageplass til barnet vårt, og ikke fant noen ledig dagmamma heller. Anonymkode: 73acd...936 Hvor i landet er det msn ikke får barnehageplass? Her blir de jo nesten kaster etter deg! Anonymkode: c32ad...aa2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #27 Skrevet 6. mai 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far kan ta det aller meste av den betalte permisjonen. Da kan du begynne å jobbe igjen etter 6 uker. Anonymkode: 0ed10...2a9 Nå vet du absolutt ingenting om hvor mye av den lønnede permisjonen far tok. Det har heller ingenting med saken å gjøre. Vi hadde like forbannet måttet ta 9 måneder ulønnet permisjon fordi vi ikke fikk barnehageplass. Det er også uinteressant å drive å diskutere og hakke på vår situasjon, da det ikke er relevant for denne tråden. POENGET MITT var at det ikke nødvendigvis er sånn at man alle velger å ta ulønnet permisjon fordi de vil være hjemme å kose med barnet sitt, men at noen må enten de vil eller ikke. Anonymkode: 73acd...936
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #28 Skrevet 6. mai 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor i landet er det msn ikke får barnehageplass? Her blir de jo nesten kaster etter deg! Anonymkode: c32ad...aa2 Dette var i Oslo, for 5 år siden. Av de seks damene i Barselgruppen min var vi tre som ikke fikk barnehageplass med en gang. Dette hadde både med tiden på året Vi fikk barn på å gjøre og at kapasiteten i vår bydel var, og fremdeles er så vidt jeg vet, sprengt. En av de som fikk plass bodde i den ene enden av bydelen og fikk barnehageplass i den andre endret av bydelen, motsatt vei av veien til jobben. Det førte til 1,5 time reisevei til/fra jobb, via Bhg, hver vei. Det gikk selvsagt, men det blir jo ikke mye sosialt liv av sånt og hun fikk det til å gå rundt ift jobben ene og alene fordi hun hadde mulighet til å jobbe hjemmefra om kvelden. Anonymkode: 73acd...936
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #29 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette var i Oslo, for 5 år siden. Av de seks damene i Barselgruppen min var vi tre som ikke fikk barnehageplass med en gang. Dette hadde både med tiden på året Vi fikk barn på å gjøre og at kapasiteten i vår bydel var, og fremdeles er så vidt jeg vet, sprengt. En av de som fikk plass bodde i den ene enden av bydelen og fikk barnehageplass i den andre endret av bydelen, motsatt vei av veien til jobben. Det førte til 1,5 time reisevei til/fra jobb, via Bhg, hver vei. Det gikk selvsagt, men det blir jo ikke mye sosialt liv av sånt og hun fikk det til å gå rundt ift jobben ene og alene fordi hun hadde mulighet til å jobbe hjemmefra om kvelden. Anonymkode: 73acd...936 5år siden? Er ikke du Hi? Mye har endret seg i forhold til barnehageplass på 5år i Bergen... Nå er det overdekning og i mange bydeler går de med tomme plasser... Anonymkode: c32ad...aa2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2020 #30 Skrevet 6. mai 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: 5år siden? Er ikke du Hi? Mye har endret seg i forhold til barnehageplass på 5år i Bergen... Nå er det overdekning og i mange bydeler går de med tomme plasser... Anonymkode: c32ad...aa2 Nei, jeg er ikke HI. Lær deg p lese anonymkoder... Anonymkode: 73acd...936
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2020 #31 Skrevet 9. mai 2020 På 6.5.2020 den 7.24, Anonym bruker skrev: Jeg er i prinsippet enig med deg i at man må stå for egne valg og ta konsekvensene av det. MEN, det er faktisk ikke alltid slik at man har valgt selv å ta ulønnet permisjon fra jobb ifbm at nan har fått barn. Jeg måtte feks ta ulønnet permisjon i 9 (!) måneder fordi vi overhodet ikke fikk barnehageplass til barnet vårt, og ikke fant noen ledig dagmamma heller. Anonymkode: 73acd...936 🙌 Anonymkode: 2c5c2...d3e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2020 #32 Skrevet 9. mai 2020 Du kan jo ta en helge/kveldsjobb dersom du ikke kan komme tilbake i din vanlige jobb 1.juli? Alt teller! Du må bare rekke å jobbe seks måneder før de siste tre ukene før termin. Og ikke fød for tidlig, da mister du retten til foreldrepenger. 😢 Jeg ville gjort alt for å finne en jobb nå, og så hørt med arb.giver om du kan starte jobben før. Mannen skal vel ha ferie? Da kan du jobbe. Anonymkode: ca4f7...51a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå