Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt «fotmaske« og nå etter noen dager har den døde huden begynt å flasse av. Skal jeg bare la det være, eller prelle det av?? Bruke fotfil - eller fuktighetskrem?? Aldri gjort dette før og nå er det bare ekkelt, hva skal jeg gjøre for å få pene føtter🙈

Anonymkode: 78fee...375

Skrevet

Jeg har brukt fotfil, sånn med «stein» hvis du skjønner hva jeg mener 😂 ikke bruk vann, men bare skrubb lett over. Det vil flasse en del dager. Jeg har pleid å bruke en fotkrem når all huden er falt av for å beholde resultatet lengre. Også husk å jevnlig bruk fotfil etterhvert for da fjerner du litt og litt slik at du slipper å ende opp med masse hard hud

Skrevet

Jeg pleier å ta fotbad når huden begynner å løsne. Sitt lenge med føttene i godt og varmt vann. Etterpå kan du «tørke» den døde huden som ikke faller av i vannet, av med et håndkle. 

I ekstremtilfeller må jeg ta fotbad ca annenhver dag 2-3 ganger for å bli kvitt alt. 

Ikke fotkrem og filing før prosessen er ferdig. Etterpå er det greit å prøve å file og smøre jevnlig for å vedlikeholde😊

Anonymkode: fa692...79a

Skrevet

Det beste er å bare la prosessen gå av seg selv, men innimellom er det vanskelig da det jo flasser voldsomt.

Så jeg tar en lang dusj før jeg legger meg, da tørker en bort det løse. Trer på sokker når jeg står opp morgenen etter, de både holder på avfallet og friksjonen hjelper litt på flassingen. Tar vel en 3-4 dager når det er på det verste før alt er av. Det hele et helt magisk 🤩

Anonymkode: e5eac...86b

Skrevet

Nei nei nei, dere skal ikke gjøre noe! Da avbryter dere jo prosessen!

Står ikke dette på pakken da?

Anonymkode: 2f9a4...751

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det beste er å bare la prosessen gå av seg selv, men innimellom er det vanskelig da det jo flasser voldsomt.

Så jeg tar en lang dusj før jeg legger meg, da tørker en bort det løse. Trer på sokker når jeg står opp morgenen etter, de både holder på avfallet og friksjonen hjelper litt på flassingen. Tar vel en 3-4 dager når det er på det verste før alt er av. Det hele et helt magisk 🤩

Ja, dette er riktig måte. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dette er riktig måte. 

Jeg får iallfall perfekt resultat hver gang. All hard hud er som forduftet.

Skrevet

Jøss, dette skal jeg prøve 😊

Anonymkode: 4e245...b2a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får iallfall perfekt resultat hver gang. All hard hud er som forduftet.

Ja, jeg har prøvd det to ganger. Den første gangen funket det bra, den andre gangen ikke så bra, enda jeg gjorde det likt begge gangene. Var kanskje mest forventningene mine, som endret seg ;) 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har prøvd det to ganger. Den første gangen funket det bra, den andre gangen ikke så bra, enda jeg gjorde det likt begge gangene. Var kanskje mest forventningene mine, som endret seg ;) 

Når jeg har på disse plastikksokkene fra babyfoot trer jeg alltid på et par vanlige sokker over for å være sikker på at de får skikkelig kontakt med huden over det hele. Gnir også over foten for å fordele guffa skikkelig. Perfekt resultat hver gang, og jeg har både prøvd ekte vare og noe kopi, samt med god og darlig dato. Dette har blitt fast vårrutine

Skrevet

Ikke gni på tørr hud.

Men når det virkelig begynner flasse tar jeg et fotbad, og tørker av veldig mye død hud med håndkle etterpå. 

Anonymkode: cc62e...5c7

Skrevet

Tusen takk for alle svar🙌🏻🙏🏻
hi

Anonymkode: 78fee...375

Skrevet

Hjelper dette på skikkelig hard hud? Ble frista, selv om det hørtes litt ekkelt ut..

Anonymkode: 8d096...876

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper dette på skikkelig hard hud? Ble frista, selv om det hørtes litt ekkelt ut..

Har du ikke prøvd babyfoot. Da er ikke du hun som har kyssa venninnen sin i alle fall 😂 På tide å utvide horisonten, men ikke så mye som hun med venninna 😉

Anonymkode: f382f...567

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Har du ikke prøvd babyfoot. Da er ikke du hun som har kyssa venninnen sin i alle fall 😂 På tide å utvide horisonten, men ikke så mye som hun med venninna 😉

Eh...Hva? Tidlig på'an i dag? 😃

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør det.

Skrevet

Har du veldig hard hud er det viktig med et godt og langt fotbad før du tar på fotmasken. Da er all død hud myk og mer mottagelig for virkemidlene. 

Skrevet

:laugh: 

Er det dette som er alternativene altså? 

Eller er det kun innenfor sjangeren «myk hud»?

Skrevet

Eh...Hva? Tidlig på'an i dag? 😃

Hahaha! 🥳

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Så blogginnlegget til Marna i dag og hun beskriver "prikk til prikk" hvordan det er lurt å gjøre det.. 

https://www.komikerfrue.no/2020/04/21/den-beste-fotmasken-om-varen/

Hun burde eksfoliere vekk ektemannen. Gamle gris.

(Først ville jeg skrive noe om syrebehandling...men det ble for drøy personangrep).

Skrevet

Noen som vet hvor ofte man kan ta slik behandling? Synes ikke første runde var så effektiv (tok ikke så langt fotbad i forveien), så vurderer en runde til..9

Anonymkode: 09726...ea5

Skrevet

Jeg har bare frottert litt etter dusj de dagene det flasset.

Anonymkode: 6b6bb...8a6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som vet hvor ofte man kan ta slik behandling? Synes ikke første runde var så effektiv (tok ikke så langt fotbad i forveien), så vurderer en runde til..9

Anonymkode: 09726...ea5

Jeg har på meg babyfoot nå😂og i min bruksanvisning står det at man ble vente 4 uker før ny behandling hvis man ikke oppnår ønsket resultat første gang 

Anonymkode: 09848...126

Skrevet

Og hvorfor noen vil syreskade føttene sine?... Beats me.

Anonymkode: 2f2ef...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...