Gå til innhold

Ekstern harddisk, min datter kastet denne i vaskebøtta. Alle minnene våres er på den. Er den ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den piper sånn rar lyd når jeg forsøker å koble til data. Vi har alle minnene våres i den. Den var i vaskebøtta kanskje 5 sek. Men nok til at hele ble dyppet. Er såååååå lei meg nå 😥😥😥😥😥😥

Anonymkode: b4362...62a

Skrevet

Kan være at en datafyr/kvinne kan hente ut det som ligger på den, men det koster nok litt 

Anonymkode: ba95e...972

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan være at en datafyr/kvinne kan hente ut det som ligger på den, men det koster nok litt 

Anonymkode: ba95e...972

Ja prøvd å legge den i en bolle med ris, det stod at det kunne trekke ut fuktigheten. Prøver om et par dager. Hvis ikke er det verdt hver krone

Anonymkode: b4362...62a

Skrevet

En ekstern harddisk tåler dessverre veldig lite. Min mann mistet min på kjøkkenbenken så den fikk seg en bitteliten dunk. Etter det kom det bare en tikkelyd fra den når man koblet den til. Det var over 20 000 bilder på den, alle minner i 10+ år!! 

Det første du skal gjøre er å IKKE koble den til dataen igjen. Jo mer man prøver å plugge den inn, jo mer skadet blir dataen som ligger på den. 

Deretter skal du la den ligge helt forsiktig et gjemt sted så ingen får tak i den. 

Jeg kontaktet forsikringsselskapet mitt og en firma som kunne hente ut dataen. Tror regningen kom på over 11000kr. Innboforsikringen min dekket dette!! Jeg måtte bare betale en egenandel på 1000kr. Herregud så glad jeg var. 
Jeg brukte Alhberg data (tror jeg det var). Sendte inn harddisken, fikk et kostnadsoverslag og de satte i gang med å hente ut filene. De klarte å redde nesten alt! Fikk tilsendt en ny ekstern harddisk med alt de reddet ut. Veldig fornøyd med dette firmaet. Nå har jeg alle bilder lagret i iCloud + på harddisk.. 

Jeg har innbo best hos IF. Den dekket heldigvis dette for meg. Sjekk forsikringen din! 

Anonymkode: db41b...819

Skrevet

Innboforsikring ja vil være første steget. Anbefaler å bruke jottacloud. Med ubegrenset lagring kan du ta backup av alle datamaskiner, bilder på telefoner osv som du har.

Jeg bruker personlig abonnement til 690 i året med ubegrenset lagring.

https://www.jottacloud.com/nb/

Anonymkode: 540b7...aed

Skrevet

Lykke til! De fikser utrolig mye!

Et tips. Når du får ut filene - Kjøp en ekstern harddisk til. Legg den ene et veldig trygt sted. Har du safe er det perfekt. Hvis ikke kan du kanskje leie bankboks? Da har du minnene trygt lagret. 

Anonymkode: bf94b...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...