Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Min beste venninne gifter seg å jeg trenger litt hjelp. Jeg skal planlegge ett utdrikkingslag for henne. Jeg er motstander av utdriting og mener at alt skal være moro både for bruden og de inviterte. Kan du gi meg noen tips på aktiviteter du mener har vært morsomme? Vil gjerne også høre om kjedelige aktiviteter. Venninna mi er utrolig sporty og trening er store deler av livet hennes. Vi er bosatt i Oslo-området. Bra: -Lagarbeid med aktiviteter av noe slag. Dårlig: -Utdriting (Utkledning som en penis, selge kyss på storsenteret, stripping++) er utelukket. -spille inn en sang i studio(= timesvis med venting for følget og kjedelig å høre en sang 100 ganger). Anonymkode: 919dd...41a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Ikke så god på aktiviteter, men legg inn nok tid til å snakke (og drikke). Det er det jeg synes er koseligst Anonymkode: 83334...f0d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Snakk med bruden om hva hun ønsker. For meg var det viktigst å være sammen og ha der artig😊 Anonymkode: 49c65...e6f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Piknic virker veldig koselig. Anonymkode: 2e378...2c1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Har vært på et par utdrikningslag og kan ta frem det jeg synes var gøy /koselig og litt på kanten uten at det er utdriting. -zumba time, hvor resultatet er at bruden og forloveren skal ha oppvisning for jentegjengen ved timens slutt. Vise at de har lært noe. - leie proff fotograf som tar bilder av bruden i litt pent undertøy/og fine positurer . Fin morgengave til brudgommen - konkurranse av et eller annet slag der en av vennene kan vinne styling/sminke time med bruden. Slik at man blir frehset opp for resten av dagen/kvelden. - lage minnebok(fotobok ) til bruden hvor alle som er med har bidratt med bilder av seg og bruden. -ølsmaking/omvisning på lokalt bryggeri. - flytime😅 i glidefly(ville aldri turt selv) men bruden vi hadde utdrikningslaget for er litt mer av den tøffe typen. - akt tegning (kan leie inn nakenmodeller til dette formålet) med konkurranser og premier til den som har den beste tegningen. Anonymkode: 66061...ded
topaz Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Dårlig er i alle fall aktiviteter ikke alle tar del i. Som at bruden får massasje eller noe på spa mens de andre venter...
topaz Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 Morsomt : alle kjøper en liten gave til bruden og bruden gjetter hvilket minne det refererer til. Ex: nøkkelring med London på; fortelle om da man besøkte London og gikk seg helt bort etc.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 Cowboytema var gøy, der Lærte vi å ri, hadde picnic til lunsj, linedance og grilling og cowboyfest på kvelden på låven. Bruden var selvsagt kledd i cowboyutstyr. Eller har det vært veldig gøy med kokkekurs hvor vi lagde treretters middag til kvelden med en instruktør. Lære å lage sushi hadde sikkert også vært gøy kjekt å lege fotograf og ta vennindebilder men der var vi en gjeng som har vært nære fra vi gikk i først klasse, passer kanskje ikke for alle.. en gang leide vi hytte med basseng og hadde fest der på kvelden. Vi hadde bilrebus frem til hytta. ellers har vi hatt sminkekurs og velværedag, laget minnebok til bruden med dagbokinnslag, kopier fra hyttebøker, bilder ol (barndomsvenner) leid båt (veldig væravhengig..) vært på teambuilding (zipline ol) liker ikke: utdriting på byn, Masasje (alle blir så trøtte) Anonymkode: 1ce77...57e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Kanskje dere kunne hatt en slags «mesternes mester», hvis alle syns det er moro å være i aktivitet? Anonymkode: 78f9a...245
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 Oslo har fangene på fortet, escape room og syng (karaokerom) som alle er morsomme aktiviteter for hele gjengen. Hvis bruden er opptatt av trening, finnes det kanskje et opplegg med hinderløyper som kunne vært noe. Champislunsj. Piknik ute hvis været er fint. Masse god mat, godt drikke, tid til å skravle osv. Et rebusløp for bruden, for å finne ut hvor hun skal. Pakkelek er morsomt. Får gjerne noen gode historier samtidig. Jeg liker best når kvelden avsluttes med en privat festlighet (og ikke ute på byen). Med noe god middag, masse godt drikke, gjerne noen morsomme leker, og deretter skravling, musikk og god stemning. Anonymkode: 171d7...c6d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 Hvis hun er sporty kan jo Høyt og Lavt aktivitetspark være noe Har ikke vært der selv, men samboeren min var i et utdrikningslag der og syntes det var utrolig morro Anonymkode: fec0d...86d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har vært på et par utdrikningslag og kan ta frem det jeg synes var gøy /koselig og litt på kanten uten at det er utdriting. -zumba time, hvor resultatet er at bruden og forloveren skal ha oppvisning for jentegjengen ved timens slutt. Vise at de har lært noe. - leie proff fotograf som tar bilder av bruden i litt pent undertøy/og fine positurer . Fin morgengave til brudgommen - konkurranse av et eller annet slag der en av vennene kan vinne styling/sminke time med bruden. Slik at man blir frehset opp for resten av dagen/kvelden. - lage minnebok(fotobok ) til bruden hvor alle som er med har bidratt med bilder av seg og bruden. -ølsmaking/omvisning på lokalt bryggeri. - flytime😅 i glidefly(ville aldri turt selv) men bruden vi hadde utdrikningslaget for er litt mer av den tøffe typen. - akt tegning (kan leie inn nakenmodeller til dette formålet) med konkurranser og premier til den som har den beste tegningen. Anonymkode: 66061...ded Med unntak av ølsmaking hadde alt du foreslår vært helt fryktelig for meg både som brud og deltaker. Anonymkode: f854a...9e4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #13 Skrevet 1. mai 2020 Mitt eget utdrikningslag startet med piknikfrokost i Torshovparken, ned til Oslo Gladiators med konkurranser, lagde to lag - sumobrytedrakter, hinderløyper mm. Så ned til sentrum og ut på en av øyene hvor vi hadde fest med reker, gjette-/ drikkeleker mm. Helt perfekt for meg, masse tid med gode venninner, ingen utdriting, ujålete men koselig. Mye av det samme i en venninnes, hun og forlover først på massasje, så lærte vi dans på Danseløvene, koreografi vi «fremførte» i bryllupet, moro selv for oss med to venstre føtter. Båt, leid for kun oss, fra Aker Brygge - cruice i Oslofjorden, reker og hvitvin. Sjarmerende tresnekke, veldig fint. Anonymkode: 728e2...283
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #14 Skrevet 1. mai 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med unntak av ølsmaking hadde alt du foreslår vært helt fryktelig for meg både som brud og deltaker. Anonymkode: f854a...9e4 Jeg derimot syns de fleste forslagene var ok. Anonymkode: 2bbb5...59c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #15 Skrevet 1. mai 2020 Husk å legge inn nok matpauser, ingenting er gøy hvis en er sulten 🙂. Anonymkode: 0e807...bf8
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Skrevet 1. mai 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg derimot syns de fleste forslagene var ok. Anonymkode: 2bbb5...59c Og jeg er enig med hun du siterer og det viser hvor vanskelig det er å spørre tilfeldige personer på nett. HI: Tenk på hva din venninne vil like og også hva de andre gjestene syns er gøy (selv om brudens ønsker teller mest blir det ikke gøy hvis alle andre hater det dere gjør) og velg ut fra det. Anonymkode: 211c9...46f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #17 Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, topaz skrev: Dårlig er i alle fall aktiviteter ikke alle tar del i. Som at bruden får massasje eller noe på spa mens de andre venter... Jeg fikk ansiktsbehandling. Kjempekjekt,😊mens jeg var der, så ordnet de andre i gjengen mat til piknik. Varte bare en time tidlig på morgenen. Anonymkode: f5ffc...26d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #18 Skrevet 1. mai 2020 Yogatime, tilpasset nybegynnere. Ingen blir svette, og alle kan delta. Eller annen aktivitet som ikke krever høy innsats. Ikke alle er like sporty. lek, noe farmen-tvekamp har jeg hørt noen ha. karaoke kan man ha hjemme, pakkelek. Og god tid til prat. ett tips: ikke spør på facebookgruppe hva deltakerne vil. Planlegg, inviter. Jo flere kokker jo mere søl Anonymkode: f9113...2de
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #19 Skrevet 1. mai 2020 Alle gir en liten gave til bruden som kan relateres til noe de har opplevd sammen, og bruden skal gjette hvem som har gitt hva. Mye mimring og artige historier. Var med på et utdrikningslag der vi leide båt med fører og ble kjørt rundt i skjærgården mens vi drakk vin. Veldig koselig. Veldig fint å prøve å begrense det økonomisk. Anonymkode: 7543b...e31
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Med unntak av ølsmaking hadde alt du foreslår vært helt fryktelig for meg både som brud og deltaker. Anonymkode: f854a...9e4 Smaken er som baken, den er delt. Jeg synes forslagene var konstruktive, det var ikke du. Det viktigste er vel å ha en fin tid sammen med venninnegjengen. Jeg har bare vært med på ett utdrikningslag (kjenner nesten ingen som er gift og jeg er over 40!). Da ble bruden hentet på en stilig motorsykkel. Vi dro til rideskolen og fikk ridetimer hele gjengen. Hjem til noen å stylet oss litt. Før vi hadde rebusløype til endestasjonen, et trivelig naust i fjæra som alle vi venninner og flere hadde pyntet dagen før. Det spiste vi reker og drakk vin. Twisten var at tilsynelatende så det ut som det var sparsomt med drikke, men det dukket stadig opp overraskende momenter med mer drikke (dykker som plutselig kom opp fra havet, kajakkpadler mm). Avslappende og gøy. Bruden fikk prøve kajakk. Veldig minneverdig for alle. En fotografkyndig venninne tok bilder. Utrolig nok var dette et utdrikkningslag på budsjett. Vi utnyttet ressurser vi hadde i venninnegjengen. Plottet var planlagt av 1 stk (naustet og at det skulle dukke opp drikke) og så kom de andre med innspill på hva som kunne være mulig å få til. Anonymkode: 948bd...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå