Gå til innhold

Hvilke spisestuestoler har du/ønsker du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jakt etter inspirasjon😊

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har denne fra Ikea

IKEA INGOLF Stol

Skrevet
1 minutt siden, Musemor med tre søte små skrev:

Vi har denne fra Ikea

IKEA INGOLF Stol

Så morsomt :) Det er faktisk den vi har også. Den passet godt inn i vårt gamle hus i sveitservillastil, men skjærer litt i funkishuset vi bor i nå. Er dessuten veldig slitt etter mange år og flere barn🙃

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

http://budalsstolen-originalen.no/

Skulle gjerne hatt budalsstoler med armlener.

Jeg elsker budalsstolen! Har en gammel, nedarvet og vaklevoren stående i gangen. Malt og slitt i flere lag. Den er absolutt på lista!

Skrevet
9 minutter siden, Holly Golightly skrev:

Jeg elsker budalsstolen! Har en gammel, nedarvet og vaklevoren stående i gangen. Malt og slitt i flere lag. Den er absolutt på lista!

Og så noe som har en sånn ordentlig sterk norsk produksjonshistorie, det er litt ekstra stas. Du er skikkelig heldig!

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Og så noe som har en sånn ordentlig sterk norsk produksjonshistorie, det er litt ekstra stas. Du er skikkelig heldig!

Vi hadde flere stående på den gamle familieseteren i Trøndelag. Da min bror arvet hus og innbo sikret jeg meg dette eksemplaret :) Min er uten armlener, men vi hadde et par med også. Fyller gjerne på med flere.

Skrevet

Vi er glad i retro stil (ikke full pakke, men noen møbler og stash) og jeg ønsker meg nye Diner stoler fra Ruth66. Vi har gule og hvite og jeg ønsker meg vinrøde og hvite. Utrolig gode å sitte på og lang levetid. Sikler på ovalt Diner bord. Det har vi ikke nå. 

Har en følelse av at dette ikke treffer blink, men ta en titt på Ruth66.no! 

Skrevet

Vi har disse

https://www.ikea.com/no/no/p/sakarias-stol-med-armlener-svart-sporda-mork-gra-s69279028/

Veldig gode å sitte i, men litt brede så bord som er beregnet til et visst antall stoler (gjerne 3 eller 4) i bredden får gjerne litt for liten plass når du bruker disse om bordet har bordbein i hjørnene. Herlighet, det ble en rar setning... Men om du har et bord med bordbein i hjørnene kan det bli for trangt mellom bordbeina til riktig antall stoler, om du skjønner ;)

Anonymkode: 7f419...bf5

Skrevet

Y-stolen er fin!

Anonymkode: a1b88...bc5

Skrevet

Vi har 7’er stoler designet av Arne Jacobsen. 

56C6144F-7DAC-46A0-A0BB-CCC763BCA9B8.jpeg

Anonymkode: 3d57e...565

Skrevet
1 time siden, Graciegirl skrev:

Vi er glad i retro stil (ikke full pakke, men noen møbler og stash) og jeg ønsker meg nye Diner stoler fra Ruth66. Vi har gule og hvite og jeg ønsker meg vinrøde og hvite. Utrolig gode å sitte på og lang levetid. Sikler på ovalt Diner bord. Det har vi ikke nå. 

Har en følelse av at dette ikke treffer blink, men ta en titt på Ruth66.no! 

Veldig kule! Passer nok ikke så godt hos oss, men man må jo bli glad av denne stilen :) 

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har disse

https://www.ikea.com/no/no/p/sakarias-stol-med-armlener-svart-sporda-mork-gra-s69279028/

Veldig gode å sitte i, men litt brede så bord som er beregnet til et visst antall stoler (gjerne 3 eller 4) i bredden får gjerne litt for liten plass når du bruker disse om bordet har bordbein i hjørnene. Herlighet, det ble en rar setning... Men om du har et bord med bordbein i hjørnene kan det bli for trangt mellom bordbeina til riktig antall stoler, om du skjønner ;)

Anonymkode: 7f419...bf5

Skjønner :) De så skikkelig gode ut!

Skrevet
1 time siden, MTF skrev:

Veldig fine! Har sansen for mye fra Hay. Har faktisk utendørs spisestuestoler derfra :) 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Y-stolen er fin!

Anonymkode: a1b88...bc5

Enig. Den er flott!

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 7’er stoler designet av Arne Jacobsen. 

56C6144F-7DAC-46A0-A0BB-CCC763BCA9B8.jpeg

Anonymkode: 3d57e...565

Fin og tidløs klassiker! Tusen takk for inspirasjon mange fine tips :) 

Skrevet

Vi har to forskjellige stoler - Mauren og t-stolen (Arne Jacobsen). Vi liker designet veldig godt, men det er også fint er de er såpass nette siden vi alltid har bodd i ganske små leiligheter. I tillegg er de laget av ett stykke tre, som gir god svikt i ryggen og gjør stolen behagelig. 

08DCF8AC-BC1B-43F2-A200-A4E5839DA95E.png

2EBDB463-3711-4765-8EB2-312B6F62DF4B.png

Skrevet

Har en blanding, noen er snekret av en lokal møbelsnekker på 70-tallet, disse var i tung furu, hyttestil. Har pusset og malt dem hvite og trekt om setet i en dyp blågrå farge. De andre er hvite, litt ala stilen til musemor, tror de er fra 2000. Bordet er rundt, men med bordplater blir ovalt, bordet er fra Bolia av nyere dato. 

Skrevet

Scandia jr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...