Gå til innhold

Låne/gi vekk baby klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå venter søsteren min på nr 2 og da har moren min selvfølgelig sakt til søstra mi «Ja men *Navn* Har masse klær om du får en jente!» søsteren min har aldri giddet og lånt meg noen klær i fra sitt første barn til mitt barn. Pluss jeg tenker og få et barn til om noen få år og synes det er dumt og få tilbake slitte og sølte klær tilbake. 

Gir dere vekk eller låner vekk til søstrene deres?

Anonymkode: 7aeb3...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå venter søsteren min på nr 2 og da har moren min selvfølgelig sakt til søstra mi «Ja men *Navn* Har masse klær om du får en jente!» søsteren min har aldri giddet og lånt meg noen klær i fra sitt første barn til mitt barn. Pluss jeg tenker og få et barn til om noen få år og synes det er dumt og få tilbake slitte og sølte klær tilbake. 

Gir dere vekk eller låner vekk til søstrene deres?

Hun hev klærne før vi fikk vite hva jeg skulle  ha, mens moren min tvinger meg til og gi søstra mi, Alt av de små baby klærne om jeg hiver de.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun hev klærne før vi fikk vite hva jeg skulle  ha, mens moren min tvinger meg til og gi søstra mi, Alt av de små baby klærne om jeg hiver de.

Og plutselig så selger hun klærne jeg har brukt så mye på.

Skrevet

Da setter du de innerst på kottet, og sier at du ikke finner dem. Mulig de ble med på det lasset med klær du leverte fretex før jul... For med mindre du bor sammen med moren din, kan hun umulig vite om du har de.

Anonymkode: d730d...db0

Skrevet

Nå var jeg ferdig med barn da søsteren min fikk sine. Vi har begge ti jenter. Jag har gitt alt til henne, så plukker hun ut det hun vil ha og leverer det hun ikke vil ha tilbake. Noe av det hun tar ut sier jeg at jeg vil ha tilbake, og da får jeg det tilbake like pent brukt som det var da hun lånte det. Veldig greit å kunne låne bort og gi bort for de vokser veldig fort når de er så små.

Anonymkode: e9aba...74c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jeg ferdig med barn da søsteren min fikk sine. Vi har begge ti jenter. Jag har gitt alt til henne, så plukker hun ut det hun vil ha og leverer det hun ikke vil ha tilbake. Noe av det hun tar ut sier jeg at jeg vil ha tilbake, og da får jeg det tilbake like pent brukt som det var da hun lånte det. Veldig greit å kunne låne bort og gi bort for de vokser veldig fort når de er så små.

Jeg fikk aldri låne noen klær til jenta mi i fra søsteren min,  Pluss hun hadde selgt  de vekk etter vert, Klær som jeg har brukt  masse penger på, siden jeg vurderte og kaste de til Fretex, Da begynte moren min med at søsteren min kunne få de.

Skrevet

Å låne vekk barneklær er helt idiotisk spør du meg. Enten gir du det vekk, eller sparer til eget bruk.

Jeg ville ikke tatt i mot klær som er til låns.  Barneklær blir fort flekkete.. Hadde ikke orket å styre med å holde klærne fine for å kunne levere det tilbake.

Anonymkode: 24069...dac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å låne vekk barneklær er helt idiotisk spør du meg. Enten gir du det vekk, eller sparer til eget bruk.

Jeg ville ikke tatt i mot klær som er til låns.  Barneklær blir fort flekkete.. Hadde ikke orket å styre med å holde klærne fine for å kunne levere det tilbake.

Skulle til å si det samme. Hvis du ikke vil gi dem vekk, så beholder du dem. Hvis søsteren din faktisk spør, sier du bare at dere planlegger flere barn og kommer til å trenge dem selv.

Anonymkode: 6633e...e80

Skrevet

Jeg ga alt etter mitt barn til søsteren min da hun ventet barn, og da jeg skulle ha nr 2 fikk jeg tilbake det som fortsatt var helt og pent, pluss alt hun hadde kjøpt nytt og fått i gaver. Får hun flere går det tilbake igjen på samme måte.

Men jeg hadde nok ikke gitt eller lånt bort noe om det bare gikk én vei, og det ble nærmest forlangt av meg.

Anonymkode: 1842d...9f8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle også til å skrive dette. Å låne bort klær er risikosport. Du risikerer at søsteren din ødelegger dem i vask, at de får flekker som ikke går vekk, at de blir med i en pose med arveklær som hun gir bort eller at hun selger dem. 

Så jeg tenker at enten lar du henne arve klærne, eller så beholder du dem selv. Og jeg tenker at du kanskje må tøffe deg opp litt og sette grenser både for din mor og din søster. Hvis du ønsker å beholde klærne selv, så si det da: Nei, mamma, jeg lar ikke Kari få disse klærne. Jeg håper at jeg en gang skal få flere barn selv og vil ha dem til en eventuell nestemann. 

Sier moren din at du må da låne klærne til Kari, så gjentar du bare og føyer eventuelt til: Nei, mamma, for Kari har lånt ting av meg før som hun ikke har levert tilbake. 

Du øver inn en setning eller to, og videre argumentasjon møter du med å gjenta den samme setningen. Ikke vikle deg inn i flere argumentasjoner og begrunnelser, men tvihold på den ene setningen og gjenta og gjenta og gjenta. Papegøyemetoden fungerer utmerket.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Imponerende at dere har 10 jenter hver! 😅

Anonymkode: 4aca8...b5a

Skrevet

Jeg ga bort en del og beholdt endel til nr 2. Babyer har alltid rikelig med klær og msn vil jo gjerne handle litt nytt samt at man får litt i gaver også, så jeg hadde lett pakket sammen en passelig pakke og gitt bort.

Anonymkode: 52673...a80

Skrevet

Låne bort blir bare rot. Jeg hadde nok samlet noen klær jeg ikke var spesielt glad i og gitt videre og beholdt tingene jeg ønsket å ha til senere. Det er ditt valg hva du vil gjøre med klærne. 

Skrevet

Her har vi litt av en story på en del babyklær. Nr. 1 hos A: det meste nytt, ikke så enormt store mengder. Nr 2, familie B: overtok fra nr 1, fikk og kjøpte en del nytt. Nr 3, familie B: arvet fra storesøsken, fikk en del nytt, kjøpte litt nytt. Nr 4, familie C, overtok fra familie B, men motsatt kjønn, så det ble en del nytt, både gaver og kjøp. Nr 5, familie B, retur fra fam. C, pluss litt nytt. Nr 6 og 7, familie D, overtok fra fam. B, pluss en del nytt. Fam D får også barn nr 8 og 9, samme kjønn som 1, 2 og 3, men mye er "oppbrukt" og mange vil gjerne gi gaver. Noe klær er altså brukt til 9!!! barn! Det som har blitt utslitt og ødelagt har selvfølgelig blitt kastet etter hvert, men det var mange plagg som gikk i arv mellom mange barn! 

Hos oss var det i grunnen snakk om å forvalte, ikke verken eie, leie eller låne. Klær ble brukt opp, kun noen få helt spesielle plagg pr barn ble holdt utenfor "poolen". 

Anonymkode: 45188...e7d

Skrevet

Moren min får jo meg til og føle meg som en slags gratis kiosk siden jeg tjener en del og handler en del til barnet mitt.. men liker følelsen av det heller.. at feks om jeg har kjøpt inn noen bamser eller baby spill til mitt barn så meiner hun at søsteren min sin kommende baby kan få de etter hvert eller få de, jeg har mindre lyst og gi ting vis jeg føler at jeg blir tvunget en at jeg kan få gjøre det frivillig for jeg selv vill. 

Søsteren min ble aldri mast så mye da jeg var gravid, Sa søsteren min nei, så var det nei.. Og jeg liker heller ikke følelsen at jeg må på en måte «forsørge» det kommende tantebarnet mitt. Selvfølgelig   vil han/hun få gaver av meg og min tid, men ikke der jeg må gi i fra Utstyr eller klær ufriviligt 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Moren min får jo meg til og føle meg som en slags gratis kiosk siden jeg tjener en del og handler en del til barnet mitt.. men liker følelsen av det heller.. at feks om jeg har kjøpt inn noen bamser eller baby spill til mitt barn så meiner hun at søsteren min sin kommende baby kan få de etter hvert eller få de, jeg har mindre lyst og gi ting vis jeg føler at jeg blir tvunget en at jeg kan få gjøre det frivillig for jeg selv vill. 

Søsteren min ble aldri mast så mye da jeg var gravid, Sa søsteren min nei, så var det nei.. Og jeg liker heller ikke følelsen at jeg må på en måte «forsørge» det kommende tantebarnet mitt. Selvfølgelig   vil han/hun få gaver av meg og min tid, men ikke der jeg må gi i fra Utstyr eller klær ufriviligt 

Men liker ikke følelsen av det*

Skrevet

Jeg ville absolutt gitt bort og ikke lånt bort tøy og småting. Hadde som babymamma selv i hvertfall aldri orket å forholde meg til lånt tøy til en baby, huske hva som var lånt og håpe å unngå flekker.....

Anonymkode: 52673...a80

Skrevet

Dette så mi mor også 😆

Men eg sa eg ikkje er ferdig med barn så ønsker ikkje å låne eller gi vekk enda.

Enkelt og greit ☺

Anonymkode: 4bffc...4cf

Skrevet

Er ikke du voksen? Du bestemmer da helt selv hvilken skjebne dine babyting skal få, uavhengig av hva mora di mener. Hvis de begynner å mase sier du "nei, jeg vil ha klærne/lekene/vogna selv". Enkelt og greit!

Anonymkode: ebc92...0b5

Skrevet

Øv inn en standardsvar og si det hver gang din mor maser, hun har virkelig ingenting hun skulle sagt altså...

"Ja, jeg lar med glede tantebarnet mitt arve litt herfra, men jeg bestemmer hva og når, for noe vil jeg beholde med tanke på flere barn selv. Så vær snill å slutte mase på meg om dette"

Anonymkode: ffcc9...ef5

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

10 jenter hver?

Anonymkode: 77b1c...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...