Gå til innhold

Tips til jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert til 2.gangs jobbintervju på Teams i morgen. Jeg er permittert fra eksisterende jobb og skulle gjerne landet denne nye jobben. 

Noen som har gode tips til intervjuet?

Anonymkode: 64fd3...513

Skrevet

Har du fått vite hvem som skal delta fra arbeidsgiver? Linjeleder, HR, folk generelt? 

I fall, sjekk disse på linkedin :) Kan være de har publisert noe du har lyst å lese, og trekke inn i det dere skal snakke om. 

Ellers, vær deg selv og vær godt forberedt.  Skal du presentere noe? I fall, øv gjerne på presentasjonen på video (venninne, kompis kan gjerne gi deg en tilbakemelding :) )

Klær, hår, sminke - som du ellers ville brukt på intervju. Husk å se inn i kamera når du snakker og prøv å stable øyekontakt på den måten.  (Ikke se på personen på skjermen, men inn i kamera.)  Test lyd og bilde på forhånd og kameravinkelen. Er det laptop, stable noe under den - så slipper du nedenfra og opp vinkelen. 

På MS Teams kan du sette valgfri bakgrunn. (Om du sitter på kjøkkenet eller har litt rotete bakgrunn) 

Masse lykke til! Så gøy at du skal på 2  gangs intervju - da er du en hot kandidat  💕

Anonymkode: 9079e...93a

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags jobb det er og dynamikken mellom deg og de som intervjuer.

Men er ikke andregangsintervju positivt både med tanke på dine muligheter og med tanke på at de snart må ta en avgjørelse?

Kanskje tipset må være å være laid back, spille litt kostbar, siden du virker litt på motsatt banehalvdel nå?

Anonymkode: b0470...6b3

Skrevet

Takk for svar - jeg er ikke bedt om å presentere noe. Det skal være 3 stk med fra firmaet; HR, avdelingsleder og en annen fra avdelingen

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I fall, sjekk disse på linkedin :) Kan være de har publisert noe du har lyst å lese, og trekke inn i det dere skal snakke om. 

Å nei nei nei! Dette er jobbintervjuenes svar på en desperat date. Han som plutselig snakker om ting han har lest at du skrev på facebook for tre år siden, og tror det vil gi et godt inntrykk! 

Er enig med å sørge for god vinkel på kamera og god lyd. Men ville ha valgt et hjemlig miljø som bakgrunn, så langt det lar seg gjøre. Det gir et inntrykk av at man ikke har noe å skjule. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar - jeg er ikke bedt om å presentere noe. Det skal være 3 stk med fra firmaet; HR, avdelingsleder og en annen fra avdelingen

Vil absolutt anbefale deg å holde deg 100% til sak og ikke forsøke på smisk eller avsporinger om ting du vet om disse. Du kan gjerne lese om de, men ikke røp at du vet noe, med mindre de spør. 

Skrevet

Nå mente ikke jeg lese deg opp på detaljer rundt den enkelte personen - men les gjerne det de eventuelt har publisert. Og siter selvklart ikke direkte. :) Men om disse er opptatt av nye strategier, konseptet, produkter (avhengig av bransje) - kan det være fint å trekke inn.  Man vil jo gjerne være orientert på firmaets retning. 

Skrevet

Nå mente ikke jeg lese deg opp på detaljer rundt den enkelte personen - men les gjerne det de eventuelt har publisert. Og siter selvklart ikke direkte. :) Men om disse er opptatt av nye strategier, konseptet, produkter (avhengig av bransje) - kan det være fint å trekke inn.  Man vil jo gjerne være orientert på firmaets retning. 

Puuuh! :fnise:

Skrevet

Puuuh! :fnise:

Var for så vidt det jeg skrev i første innlegget også :)

Skrevet

Jeg intervjuet på teams forrige uke. Mine tips må være:

- ikke bruk en annen bakgrunn, men ha det ryddig og pent rundt deg.

- ikke plundre teknisk.

- vær tydelig på hva du kan tilføre stillingen og hva som er din motivasjon. Vi vil vite at du vil jobbe akkurat hos oss.

- lite kunnskap om jobben du søker er det verste. Les deg opp og spør relevante spørsmål.

Lykke til!

Anonymkode: 41b9b...264

Skrevet

Meg med linken her igjen:

Last ned skjemaet for "Trening til jobbintervju". Skroll ned til du ser det om du bruker telefon.

Det har hjulpet meg mange ganger. Perfekt å fylle ut før ethvert i intervju.

Lykke til!

Anonymkode: de8b3...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...