Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #26 Skrevet 27. april 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har flytta til Os utenfor Bergen. 40 min å kjøre, men kjære vene for en kulturforskjell. Synes dette er skikkelig vanskelig. På 3 år er jeg fremdeles ensom og lei meg. Har stort nettverk i Bergen men tross relativt kort kjørevei sees vi ikke i hverdagene, de har sitt i sin sone og barna mine etableres her. På en skole med fotball og håndball som det som skjer. Mine unger vil ikke, vi voksne jobber i kulturbransjen i Bergen og føler vi alle faller helt av lasset. Boligprisene i Bergen er for høye for oss med fire barn. Må naile det her på et vis. Drømmen er som egen oppvekst, en mindre by i Norge. Man har alt av tilbud, ok i infrastruktur, folk og skoler å velge i. Korte reiseveger og overkommelige boligpriser. Kommer meg ikke dit da mine to eldste sin far er veletablert med i Bergen med samvær annenhver helg. Høres sinnsykt bitter ut her. Jeg føler meg fastlåst og er lei meg for at det ble sånn. Ønsker å tilby barna mine noe annet. Og å ha det sånn som da vi bodde i byen. Kjekke mennesker å dele middager i hverdagen med, tilbud for barna, takhøyde, gode skoler - er selv egentlig utdannet grunnskolelærer og har vært på innsiden i mange år. Tror små steder kan være topp. Elsker naturen og tilgjengelighet til den. Men jeg syns det å måtte pendle til en større by for jobb osv er trasig og spiser for mye av tiden. Det er ikke noe langsomt småstedliv. Sjekk ut stedet du velger skikkelig! Anonymkode: 997cf...c21 Bor selv på os nå føler ikke at det er så lett å bli kjent med folk her, "alle" kjenner hverandre fra før å virker ikke så intressert i å bli kjent på nye. Stor kontrast fra når vi bodde i Bergen kommune her alle naboene hadde veldig god kontakt,grillet sammen,ungene våre lekte sammen osv. Savner å bo der men sønnen min stortrives på skole i Os så vi må nok bare bli boende her. Anonymkode: 8f743...53c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #27 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor selv på os nå føler ikke at det er så lett å bli kjent med folk her, "alle" kjenner hverandre fra før å virker ikke så intressert i å bli kjent på nye. Stor kontrast fra når vi bodde i Bergen kommune her alle naboene hadde veldig god kontakt,grillet sammen,ungene våre lekte sammen osv. Savner å bo der men sønnen min stortrives på skole i Os så vi må nok bare bli boende her. Anonymkode: 8f743...53c Eg bur på ein bitteliten plass, og her er vi veldig interessert i å bli kjendt med nykomarar, kanskje sånne litt større småplassar er verst? Her ser vi at alle trengs for å halde plassen gåande og gjer difor det vi kan for at alle skal trivast. Anonymkode: bba3d...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå