Gå til innhold

Er matpapir og bakepapir det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom det er kommet nye regler nå som må datteren min ha matpakke i papir i barnehagen.På butikken hadde ikke matpapir. Er det mulig å bruke bakepapir for å ha skivene i på skolen? Eller må jeg innom enda en butikk for å få taki matpapir? Frister så lite å gå flere butikker nå.

Anonymkode: 0ba11...d8b

Fortsetter under...

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Bakepapir er bare dyrere.

Godt mulig med det har jeg allerede i huset å da hadde jeg slippet en ekstra tur på butikken idag.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Godt mulig med det har jeg allerede i huset å da hadde jeg slippet en ekstra tur på butikken idag.

Plastpose eller sølvpapir duger også. 

Anonymkode: c2bb4...9f6

Skrevet

Plastpose eller sølvpapir duger også. 

Jeg tenker jo at brødpose hadde vært det enkleste,men det står at matpakken skal være pakket inn i papir.

Skrevet

Det er ikke helt det samme, bakepapir er vel glattere og tykkere, men det duger nok. 

Anonymkode: 624b3...367

Annonse

Skrevet

Det er ikke det samme, men du kan fint bruke bakepapir som matpapir. Matpapir som bakepapir, derimot - det blir svidd!

Anonymkode: e2590...4bc

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det samme, men du kan fint bruke bakepapir som matpapir. Matpapir som bakepapir, derimot - det blir svidd!

Anonymkode: e2590...4bc

Takk for svar :) Tenker å kjøpe matpapir på mandag,hadde bare ikke så lyst å ta enda en tur på butikken nå ettersom jeg er avhengig av buss å de går sjeldent idag.Litt kjedelig å vente en hel time på bussen tilbake igjen bare pga at jeg mangler matpapir.

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :) Tenker å kjøpe matpapir på mandag,hadde bare ikke så lyst å ta enda en tur på butikken nå ettersom jeg er avhengig av buss å de går sjeldent idag.Litt kjedelig å vente en hel time på bussen tilbake igjen bare pga at jeg mangler matpapir.

Som om ikke det er nok at dette med matpapir er bortkastet i seg selv, det hjelper jo ikke en tøddel mot smitte, så vil det å sitte tur retur på bussen og gå inn på butikken faktisk bidra til å spre smitte. 

Så om noen forventer det av deg, er det faktisk mye bedre med matboks. 

Skrevet

Bakepapir kan du bruke som matpair, men ikke omvendt. 

Anonymkode: 40e98...962

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som om ikke det er nok at dette med matpapir er bortkastet i seg selv, det hjelper jo ikke en tøddel mot smitte, så vil det å sitte tur retur på bussen og gå inn på butikken faktisk bidra til å spre smitte. 

Helt enig med deg men må jo nesten bare følge de reglene som er på skolen.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Handle inn må hun jo uansett 🙄

Skrevet

Men jeg har jo handlet idag men de hadde ikke matpapir.Da måtte jeg ha dratt en ekstra tur på butikken å ta buss for å komme meg til en annen butikk kun for å kjøpe matpapir.

Annonse

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det må hun da ikke. 

Hva med å slutte å himle sånn med øynene så blir det lettere å lese?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med deg men må jo nesten bare følge de reglene som er på skolen.

Joda, men alt med måte.

Man kan ikke anta at alle har matpapir. Da får man eventuelt bruke en plastpose/bakepapir/sølvfolie eller noe annet, som viser at man har prøvd. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har jo handlet idag men de hadde ikke matpapir.Da måtte jeg ha dratt en ekstra tur på butikken å ta buss for å komme meg til en annen butikk kun for å kjøpe matpapir.

Jeg tenkte mer på at noen ting ikke kan unngås (buss til butikken innimellom) mens andre ting lett kan det (matboks). 
Har man ikke papir gjør en pose samme nytten, så lenge den kan kastes etter måltidet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det må hun da ikke. 

Hva med å slutte å himle sånn med øynene så blir det lettere å lese?

Generelt i livet må hun nok handle inn da og da. Da er bussturer påkrevd. 
Og unger må på skolen. 

Både på skole og på buss er det smittefare. Noen har satt seg ned og tenkt ut hvordan den kan minimeres. Men inn må man jo, hvis man er skolebarn eller busspassasjer.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og unger må på skolen. 

Både på skole og på buss er det smittefare. Noen har satt seg ned og tenkt ut hvordan den kan minimeres. Men inn må man jo, hvis man er skolebarn eller busspassasjer.

Ja vel, men nå er jo dette en reell situasjon vi snakker om. Ikke en generell diskusjon om alt mulig rart. 

Selvfølgelig er det smittefare. Poenget med gjenåpningen er å smitte folk. Tiltakene er kun ment for å roe de bekymrede. Og de kan man godt følge. 

Men å måtte ta bussen frem og tilbake for å gjøre det, er overdrevet. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja vel, men nå er jo dette en reell situasjon vi snakker om. Ikke en generell diskusjon om alt mulig rart. 

Selvfølgelig er det smittefare. Poenget med gjenåpningen er å smitte folk. Tiltakene er kun ment for å roe de bekymrede. Og de kan man godt følge. 

Men å måtte ta bussen frem og tilbake for å gjøre det, er overdrevet. 

Ingen har vel foreslått det heller...

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har vel foreslått det heller...

OMG! Jo! Det er jo nettopp det vi reagerer på at DU gjør!

Her:

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og unger må på skolen. 

Anbefaler deg å lese nøye og tenke godt gjennom ting før du kommer brusende inn i samtalen, neste gang. 

Skrevet

Kutt opp bakepapir og bruk som mellomlegg, pakk maten så inn i bakepapir og så i sølvpapir så blir det ikke så varmt med en gang, regner med de ikke har kjøleskap tilgjengelig på skolen. 

Anonymkode: c1614...320

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja enig. I vår bhg bruker vi matboksen som må taes hjem og vaskes hver dag. Samme med klær de har brukt den dagen... nå er ikke dette et problem da matboksen uansett vaskes etter hver bruk... og samme med klærne😊😂 Sjeldent eller aldri at barna mine kan bruke samme klær 2 dager på rad etter bhg bruk.

Anonymkode: 28b5e...8cc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjeldent eller aldri at barna mine kan bruke samme klær 2 dager på rad etter bhg bruk.

Anonymkode: 28b5e...8cc

Haha, ja, jeg tenkte faktisk på om noen nå vil prøve å «lure» barnehagen til å tro at de har vasket klær, uten at de faktisk har det.

Det slo meg at det ville være MYE mer bryderi å sjekke at alle flekker er helt borte, enn å sette på en ekstra vask 😄

Skrevet

Hvorfor skal de ikke bruke matboks pga smitte? Er det fordi barnehagen regner med at den ikke blir vasket nok? Jeg skjønner ikke helt logikken, for jeg regner jo med at de har drikkeflasker med seg.

Anonymkode: 7f5d2...606

Skrevet

Hvorfor skal de ikke bruke matboks pga smitte? Er det fordi barnehagen regner med at den ikke blir vasket nok? Jeg skjønner ikke helt logikken, for jeg regner jo med at de har drikkeflasker med seg.

Anonymkode: 7f5d2...606

Logikken er slik;

Foreldre føler de mister kontrollen når det er en epidemi på gang, store overskrifter i avisene, dødstall etc

-> dermed ønsker de ikke å sende barna i barnehagen

-> myndighetene vet at det ikke er grunn til bekymring

-> mediene fortsetter å spre frykt

-> myndighetene ønsker å få folk til å lytte til hva de sier, i stedet for til hva mediene sier

-> myndighetene lager dermed noen «hygiene-tiltak» som skal stille denne frykten (placebo)

-> de fleste oppegående foreldre har nå fått med seg at covid-19 er mindre farlig enn influensa

-> dermed behøver de resterende tiltakene kun å overbevise de minst oppegående

-> kravet til logikk og vitenskapeliggjøring av tiltakene, er dermed så lavt, at det hele fremstår som nokså kafkask. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...