Gå til innhold

Fingeravtrykk og korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vasket hender mye i mange uker. Jeg merker at hendene blir tørrere, men det som overasker meg er at telefonen mm ikke kjenner igjen fingeravtrykket mitt lengre. Er det vanlig når man vasker hendene mye?

Anonymkode: 7585e...3d8

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg vasket hender mye i mange uker. Jeg merker at hendene blir tørrere, men det som overasker meg er at telefonen mm ikke kjenner igjen fingeravtrykket mitt lengre. Er det vanlig når man vasker hendene mye?

Jeg jobber i barnehage, vasker hendene ofte til vanlig  også, og har hendene i mye sand og jord osv i løpet av dagen. Blir veldig tørr på hendene, har prøvd forskjelleige kremer men fingrene er knusk. Sprekker opp på fingertuppene, og sliter med telefonen når det er på det verste. (Tror den reagerer til vanlig ved at man har litt fuktighet i huden, så det blir «elektrisk» kontakt.) 

Verre var det da jeg skulle ha nytt pass med fingeravtrykk, og maskinen ikke kunne lese fingeravtrykket mitt på 9 av 10 fingre pga alle sprekkene som har blitt små arr/groper...

Anonymkode: 57808...8dc

Skrevet

Jobber i matbutikk.. Vi vasker og/eller spriter så og si hele butikken minst 1 gang pr time.. Normalt bruker jeg aldri krem da jeg sjeldent blir tørr. Men merker nå at nå er det i grenseland.. 🤣

Men vi har selvscanning i butikken. For de som har registrert fingeravstrykk ( pga aldersgrenser) så har det vært et lite problem. Det kan være at leserne har blitt vasket vell mye så de ikke funker som de skal, eller så er det noen fingre som har blitt spritet mye.. Iallefall endel fingeravstrykk som ikke fungerer.. 

Anonymkode: ae6db...474

Skrevet

Slik folk vasker hendene nå har jeg gjort daglig på jobb i mange år... 

Trikset er å finne en god håndkrem til å bruke mellom slagene. 

PS fingeravtrykk kan ikke bli ødelagt av vask,da må de etses eller brennes, for det går dypt. Sånn hvis du var redd for det 🙂

Anonymkode: 3d00b...789

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik folk vasker hendene nå har jeg gjort daglig på jobb i mange år... 

Trikset er å finne en god håndkrem til å bruke mellom slagene. 

PS fingeravtrykk kan ikke bli ødelagt av vask,da må de etses eller brennes, for det går dypt. Sånn hvis du var redd for det 🙂

Anonymkode: 3d00b...789

Nei, jeg trodde jo ikke fingeravtrykket ble borte for godt 🤣, jeg bare hadde ikke regnet med at det skulle bli et problem.

Skrevet

Det er altså nå man bør slå til hvis man ønsker seg en karriere som kriminell?

Det var helt umulig å sikre seg spor fra åstedet, fordi fingeravtrykkene var ødelagt av vasking og oppsprukken hud, og man fant ikke spor av DNA, bare av antibac!

Anonymkode: b9605...c38

Skrevet

Har opplevd det samme. Er pga tørre og sprukne hender. Jeg har en del problematikk med tørre hender ol uten overdreven vasking og spruting. Fuktighetskrem hjelper lite. Det går vel over dette også ...

Anonymkode: 56278...790

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går vel over dette også ...

Anonymkode: 56278...790

Det gjør gjerne det.

Selv bruker jeg hansker, i stedet for å vaske eller sprite, men måtte få hjelp for å trykke på en kølapp-automat av denne grunn. Så det hjalp jo ikke på akkurat det problemet. 

Anonymkode: b9605...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...