Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Skikkelig blemme... Noen som vet hvor lang tid det tar før utleggsforretning blir holdt? Anonymkode: 42857...3a4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Det pleier vel å stå i varselet, gjør det ikke? Mener av egen erfaring at det ikke er så lang tid. Anonymkode: 8095d...647
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 Har det "skjedd"med deg? Blir det utgifter utenom den en allerede må betale av innkasso-salær? Anonymkode: 42857...3a4
KellyTaylor Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Summen står i brevet fra namnsmann? Betaler du ikke blir det tvangstrekk i lønnen din.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har det "skjedd"med deg? Blir det utgifter utenom den en allerede må betale av innkasso-salær? Anonymkode: 42857...3a4 Det var min eks som skyldte store summer. Siden vi eide bolig sammen ble jeg varslet om utleggsforretning og pant i huset. Beløpene ble jeg ikke varslet om. Han betalte jo aldri, dermed pant i hans del av huset. Vet ikke hvor mye som kom i tillegg. Det ble i hvertfall avholdt utleggsforretning, vedtatt tvangssalg av bolig, og jeg ble varslet om at jeg var pliktig til å bidra til å gjennomføre. Megler og takstmann avholdt takst, vi ble spurt om vi ønsket verdien så lav som mulig (noe vi ville), og tvangssalg ble ikke gjennomført pga halve salgssummen ikke ville dekke gjeld, og vi ikle ville kunne finne rimeligere bosted. Dermed ble det tatt pant. Anonymkode: 8095d...647
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #6 Skrevet 23. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var min eks som skyldte store summer. Siden vi eide bolig sammen ble jeg varslet om utleggsforretning og pant i huset. Beløpene ble jeg ikke varslet om. Han betalte jo aldri, dermed pant i hans del av huset. Vet ikke hvor mye som kom i tillegg. Det ble i hvertfall avholdt utleggsforretning, vedtatt tvangssalg av bolig, og jeg ble varslet om at jeg var pliktig til å bidra til å gjennomføre. Megler og takstmann avholdt takst, vi ble spurt om vi ønsket verdien så lav som mulig (noe vi ville), og tvangssalg ble ikke gjennomført pga halve salgssummen ikke ville dekke gjeld, og vi ikle ville kunne finne rimeligere bosted. Dermed ble det tatt pant. Anonymkode: 8095d...647 Og det ble trekk fra lønnen til min daværende samboer. Anonymkode: 8095d...647
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #7 Skrevet 23. april 2020 Takk. Person fra inkasso-byrå mente at det kunne ta fra 1-6 mnd. Jeg håpte å kunne kjøpe meg litt tid ved å nedbetale litt mnd for mnd... Anonymkode: 42857...3a4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #8 Skrevet 23. april 2020 Jeg tenker det nok kommer litt an på hvilken kommune du holder til i også. Det står vanligvis en dato i varselet, men den blir ofte oversittet pga restanser. Jeg jobber selv hos Namsmannen, og vi har mye restanse og sakene tar alt fra 3-6 mnd før de avholdes pga det. Det skal stå den ehele og fulle summen (med tillegg av renter) som kreves, da inkludert inkassoomkostninger og gebyrer til namsmannen. Dersom du har lønn eller ytelser fra Nav og ikke har andre utleggstrekk er det sannsynligvis det som kommer til å skje. Anbefaler deg å ta kontakt med saksbehandler hos namsmannen for å høre med de om du har flere spørsmål + å gi tilbakemelding om hvilke utgifter du har, slik at et eventuelt utleggstrekk blir så korrekt som mulig. Dersom du har sjansen å betale kravet bør du gjøre det så snart som mulig, ellers vil rentene gjøre at det øker. Ta eventuelt kontakt med saksøktes prosessfullmektig (som regel inksssobyrået) og prøv å få til en nedbetalingsavtale mot at de trekker kravet fra behandling hos namsmannen. Anonymkode: 48c9e...233
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #9 Skrevet 24. april 2020 Hei, tusen takk for svar. Hva betyr restanser? Jeg spurte Lindorrf i går. De sa at det var ingenting de kan gjøre i saken. Vil det ha noen betydning at jeg delbetaler inn små beløp? Utestående er på 6900 kr. Anonymkode: 42857...3a4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 Jeg ser at Lindorrf har sendt melding om utleggsforretning. Så saken er ennå ikke kommet inn til politiet.. Anonymkode: 42857...3a4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei, tusen takk for svar. Hva betyr restanser? Jeg spurte Lindorrf i går. De sa at det var ingenting de kan gjøre i saken. Vil det ha noen betydning at jeg delbetaler inn små beløp? Utestående er på 6900 kr. Anonymkode: 42857...3a4 Restanser vil si at de ligger bakpå med å få avholdt saker, at det tar lengre tid å behandle dem enn det bør. Det er rett og slett for få ansatte ift saker som kommer inn. Alt du har mulighet til å betale inn er bare positivt, det trekkes krone for krone av gjelden din. Det blir billigere i lengden pga lavere rente som påløper da. Anonymkode: 48c9e...233
MTF Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser at Lindorrf har sendt melding om utleggsforretning. Så saken er ennå ikke kommet inn til politiet.. Anonymkode: 42857...3a4 Da er det jo rart at de ikke godtar en avbetalingsavtale. Det vil jo spare deg for ekstra kostnader ift gebyr for behandling hos namsmannen, og saksøker vil få oppgjør tidligere enn hvis de skal måtte vente på at namsmannen kommer i gang med behandling av saken. Bare begynn å betal inn, så gjør du i hvert fall det du kan. Du vil få brev fra namsmannen når saken kommer inn til de.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei, tusen takk for svar. Hva betyr restanser? Jeg spurte Lindorrf i går. De sa at det var ingenting de kan gjøre i saken. Vil det ha noen betydning at jeg delbetaler inn små beløp? Utestående er på 6900 kr. Anonymkode: 42857...3a4 Med det beløpet er det rart de ikke går med på en nedbetalingsavtale. Det var nok litt andre summer min eks skyldte. Tror det på slutten var litt over 700 000 i skatt og moms og noen andre ting. Anonymkode: 8095d...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå