Gå til innhold

Bo på landet eller nært byen; hva hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er viktig for deg ang bosted? 

Anonymkode: 54829...6b3

Skrevet

Jeg ville bodd på landet eller landlig. Det viktigste ville være nærhet til familie, venner, jobb og natur.

Anonymkode: 504c3...78d

Skrevet

Nært byen, rett og slett fordi jeg er litt urban av meg... 😉 Har vokst opp på landet, og bor ganske landlig nå også, men kort vei til nærmeste by. Ikke en veldig stor by, men får stilt litt av by-trangen min! 

Anonymkode: 0ffcf...631

Skrevet

Midt i mellom👌

Anonymkode: 982b4...c7b

Skrevet

Så nærme byen som mulig, jeg ønsker ikke å bo utenfor ring 2, er særdeles urban og trives med byliv

Anonymkode: 7b1f3...fd5

Skrevet

Landet. Jeg orker ikke mennesker «oppå» meg og har en uvanlig stor intimsone. 

Anonymkode: 34081...5f9

Skrevet

Har bodd på landet i over ti år mens ungene var mindre, nå som de er større, flyttet vi til byen. Elsker å bo mer sentralt, gå til jobb, skole og butikk. Bor i et lite tun ca 20 min gange fra sentrum. Er mange fine områder rundt her, bor nesten helt i sjøkanten, så savner lite ved å bo landlig. Nytt rekkehus i tek 17, så lukker vi døren, er det like stille her. 

Anonymkode: 53fdb...a16

Skrevet

Bor på landet nå (40 min unna bykjernen i Oslo), men flytter tilbake så fort vi kan. Det viste seg at det ikke var særlig gøy på landet. 

Anonymkode: d824e...5ea

Skrevet

Bor i Oslo, ca 20 min fra sentrum og elsker det! Har skog, tjern og masse natur rundt meg samtidig som det er gode t-bane og bussforbindelser som gjør det å komme seg til sentrum enkelt. 

Anonymkode: 42e9c...24d

Skrevet

Bor ekstremt landlig og rolig, 30 minutter til Oslo og godt kollektivtilbud. Det beste av to verdener. Småbruk, har dyr og dyrker litt grønnsaker. Kan ta på meg gåbortbukser og være i byen på 30 minutter. 

Anonymkode: 7ba45...3a4

Skrevet

Jeg skulle gjerne bodd mer landlig. Gjerne innerst i en fjord på Vestlandet eller i en fjellbygd i Gudbrandsdalen. Liker å ha det stort og åpent rundt meg, med variert natur og en større ro. 
Jeg synes at Oslo er en fin by, men jeg lengter ut. Er nok rural av natur 😊

Anonymkode: a21d1...636

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor ekstremt landlig og rolig, 30 minutter til Oslo og godt kollektivtilbud. Det beste av to verdener. Småbruk, har dyr og dyrker litt grønnsaker. Kan ta på meg gåbortbukser og være i byen på 30 minutter. 

Gåbortbukser! For et praktfullt ord! Minner om «pensko», som jeg hadde da jeg var liten. 

Jeg bor forøvrig midt i en europeisk storby og lengter intenst etter norsk natur, fjord og fjell. Gleder meg til barna er voksne og jeg kan flytte hjem og bo ytterst i havgapet et sted. 

Anonymkode: ba29b...b70

Skrevet

Har bodd i Oslo som ung, det var veldig fint.

Men nå som voksen og med barn kunne jeg ikke tenke meg det. Jeg flyttet sørover til en mindre by og bor 2-3 km fra sentrum i et stort hus med stor tomt.

Får se hva jeg føler for når ungene har forlatt redet og jeg ikke trenger så stor plass lenger.

Anonymkode: 07cee...91f

Skrevet

Vi bor i en kommune med 60 000 innbyggere. Vi bor 15 min gåavstand til sentrum.15min andre veien har vi park og innsjø og lysløype. 100 meter unna har vi kjøpesenter og mange andre butikker. Vi bor midt i smørøyet 😊

Anonymkode: 126b9...90a

Skrevet

På landet! Ingen naboer å ta hensyn til, masse plass for unga å boltre seg på uten å være redd for biler osv. Godt samhold i bygda vår. Kunne aldri tenkt meg å bo i byen. Holder fint å ta toget inn innimellom 😅

Anonymkode: e511d...aed

Skrevet

Har bodd både på landet og i byen.

Å bo på landet blir for ensomt for meg og det blir for mye logistikk.

Jeg vil heller ikke bo med barn midt i en by.

Vi bor nå i utkanten av en mindre by. Det passer oss perfekt. Kort vei til fjord og fjell. Gangvei til butikken. Enkel logistikk i hverdagen og nærhet til det meste. 

Anonymkode: c56c1...004

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gåbortbukser! For et praktfullt ord! Minner om «pensko», som jeg hadde da jeg var liten. 

Jeg bor forøvrig midt i en europeisk storby og lengter intenst etter norsk natur, fjord og fjell. Gleder meg til barna er voksne og jeg kan flytte hjem og bo ytterst i havgapet et sted. 

Anonymkode: ba29b...b70

Vet. Jeg elsker det ordet. Jeg har gåbortbukser og soffabukser. 😊

Jeg bruker ikke pensko, jeg bruker pumps. 😊

Skrevet

Bor i hus rett innenfor Oslogrensa. Det er perfekt. Kunne ikke tenkt meg å bo midt i sentrum, men heller ikke mer en maks 1 mil utenfor Oslo. 

Anonymkode: bd3cf...8da

Skrevet

Bor 25 min å kjøre inn til Carl Berner i solo fra her jeg bor nå. Bor landlig til, åkre og skog rundt oss. Syns det passer oss fint nå med små barn. Gåavstand til barneskole, men må kjøre til butikk og bhg. Tror kanskje vi flytter til byen igjen når barna flytter ut, savner byen litt nå, men har akkurat flyttet hit, så ikke så rart. Vi bor også 20 min og gå til nærmeste mindre  by herfra, så tror vi trives som plommen i egget etterhvert altså 😊

Anonymkode: c111e...7fa

Skrevet

Jeg er fra bygda, men har bodd i Oslo siden jeg ble voksen, og flytter ikke herfra om jeg ikke må. Bor veldig sentralt nå, og det er aldeles perfekt. Vi har fine utearealer her vi bor, og balkong, men om jeg skulle pekt på noe jeg savner måtte det vært en liten hageflekk. Imidlertid hadde vi da kanskje gått glipp av det hyggelige nabofellesskapet her, og det vil jeg jo ikke!

Anonymkode: dff39...4ce

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og elsker Oslo. Men havnet i en veldig liten by, grunnet kjærligheten, og bodde der en del år, men trivdes aldri, savnet Oslo i alle de årene. Men da jeg endelig kunne flytte tilbake, så var jo boligprisene ganske høye, så jeg endte opp i Drammen. Og stortrives her, og barna trives og svært godt her. Og vi har jo kort vei til Oslo, samtidig som det er mye å gjøre her og. Jeg skal aldri bo på et lite sted igjen. Vurderer om jeg skal flytte til Oslo da barna blir voksne. Men samtidig er det så lett for meg å komme meg til Oslo, så godt mulig jeg bare blir her jeg bor. Får uansett mer bolig for pengene her.

Anonymkode: ca700...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...