Gå til innhold

Har du en smiley/emoticon som du misliker skikkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

🙂 er jo den beste! Det er old school, ur-smileyen. 

misliker sterkt 😂 og 🤣, SÅ morsomt er det sjeldent. Og får fnatt av 🙏

Anonymkode: 338a9...081

Enig, det er den opprinnelige, aller første smileyen som kom. En klassiker.

Anonymkode: aa2f2...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun setter ikke fokus på århundrer med rasisme. I kronikken snakker hun om Joikaboller som et uttrykk for rasisme.

Jeg har lest den, og jo, hun setter fokus på at dette er en utløper av en laaaaang historie med rasistiske holdninger. Hvis du ikke fikk med deg det: les på nytt.

Anonymkode: 0270e...422

Skrevet

Er det ikke sånn at de ulike smileyene ser ulike ut alt etter hva slags telefon man bruker?

Som her;

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/emojier-skaper-misforstaelser-1.13671614

(se øverste bildet)

Jeg har i alle fall opplevd at folk sender helt malplasserte smileyer, og antatt at dette er årsaken. De eldste funker ofte best, som denne:) eller denne;) eller denne:D

For å svare på spørsmålet; Tror ikke jeg har noen bestemt versting, men har ikke sans for overdrevet bruk av smileyer. Enkelte skriver blunketegn og hjerter støtt, det er en uting. Desto verre når det ikke i det hele tatt står i stil til hva de skriver. Når man bruker hjerter eller smilefjes som punktum etter hver setning. Eller man har en sosial funksjon hvor det aldeles ikke passer seg med blunketegn og hjerter. 

Målet burde være å klare å uttrykke seg mest mulig ved hjelp av ord, synes jeg. 

Har man lyst til å slenge på et ekstra ikon for å gjøre en melding hyggelig, kan man f.eks. bruke slike 🍃🌤🌸☀️🌿☀️🌼🍀 

Anonymkode: 287a6...f5d

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler ikke så sterkt om emojier generelt, men jeg hater den der like-knappen hos FB, som lar deg velge mellom tommel, latter, forskrekkelse, gråt eller sinne. For de som bruker latterknappen, gjør det kun for å drite ut andre. Samme hvilken alvorlighetsgrad et tema har, så er det alltid en eller annen primitiv idiot som må trykke latterknapp på. Den knappen baner veien for hatprat. Skulle hundre ganger heller klikket "smilefjes med hjerteøyne" el lign, den kan ikke brukes til å krenke andre med.

På saken om Ella Marie Hætta er det 32 personer som har trykket "latter" fordi hun setter fokus på århundrer med rasisme. Hva er morsomt med DET?
Mens 4 stykker syns det er morsomt at koronasmitten sprer seg i Sverige... hvor lavt kan man synke?

dagbladet1.png

Aftenposten1.png

Anonymkode: 0270e...422

ENIG MED DEG!! Den knappen der har irritert meg lenge!! 

Anonymkode: b3bfb...6cc

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun setter ikke fokus på århundrer med rasisme. I kronikken snakker hun om Joikaboller som et uttrykk for rasisme.

Det spiller da vel ingen rolle hvordan du tolker artikkelen, det er jo ikke det som diskuteres her i det hele tatt. 

Anonymkode: b3bfb...6cc

Skrevet

Jeg liker ikke den snørrete emojien som enkeltevtror er gråteemoji😪 Ser helt dust ut. 

Anonymkode: e0d23...c11

Skrevet

Liker egentlig ikke noen emojier bortsett fra ett smil. 😊 Greit å legge på et smil innimellom. Ellers synes jeg det er teit å bruke det. 
Den aller verste er de «ler så jeg griner». Ser de brukes ofte her inne i et forsøk på latterliggjøring. For meg er den emojien i en diskusjon det samme som å si, jeg er så dum at jeg klarer ikke svare med ord, derfor ler jeg. 

Anonymkode: 9147e...e86

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

🧖🏿‍♀️

Anonymkode: c205c...bff

Hva betyr den, hvordan brukes den?

Anonymkode: 8c30a...fa0

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker egentlig ikke noen emojier bortsett fra ett smil. 😊 Greit å legge på et smil innimellom. Ellers synes jeg det er teit å bruke det. 
Den aller verste er de «ler så jeg griner». Ser de brukes ofte her inne i et forsøk på latterliggjøring. For meg er den emojien i en diskusjon det samme som å si, jeg er så dum at jeg klarer ikke svare med ord, derfor ler jeg. 

Anonymkode: 9147e...e86

Enig. Det er neppe de skarpeste blant oss som føler behov for å argumentere med latteremoji. Den parkerer de fleste diskusjoner, da man forstår at videre meningsutveksling uansett ikke fører til noe som helst og tiden ville vært bortkastet. Sånn sett er den kanskje praktisk. 

Anonymkode: e0d23...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...