Gå til innhold

Med baby i hus. Jeg må jobb, og kone hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Javel, jeg er seriøs, men la gå. 

Jobber med høy fart om dagen og kommer hjem til baby, kone og dyr som trenger meg. Lov å være sliten. 

Anonymkode: 6eaf5...2ed

Å hva faen tror du at mor er da?? Hun tar all jobbingen om natten itellegg til å være hjemme hele dagen med babyen! Er nok ikke mange timer søvn hun får,det minste du kam gjøre er å avlaste mor i 2-3 timer når du kommer hjem!

Anonymkode: 64e7b...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel vi har 3 kids og gubben er enig at å være på jobb er ferie i forhold 😂 hvertfall med barn 0 til 2 år. 

nå har vi hatt 2 av 3 med kolikk og lakenskrekk til de var rundt 2 da, men det å dekke behov til alle døgnets tider er sykt krevende. I tillegg kommer dine egne vanlige behov som å spise, sove, dusje å gå på do i aller siste rekke.

Jeg og mannen ble enige om at etter førstemann skulle vi ikke ha konkurransen «hvem er mest sliten»... Det fører ingen vei. 

Ta heller å annerkjenn at hun faktisk er mer sliten en deg.. Høyst sannsynlig. Uavhengig om det stemmer eller ei. Hva skal man gjøre dor sin kjære som er pumpa og kanskje utsultet på søvn, mat, dusj(mulighet til freshe seg litt opp)... Jo man bistår. Gir en klem, tilbyr at hun kan gå å sove litt mens du har baby, eller gjør husarbeid. I tillegg gi henne en klem og si at du er takknemlig for at hun tar den største støyten nå, og når baby vokser til å blir et lite barn at du da skal komme mer på banen :)

Vær snille mot hverandre, ikke alltid forvent det samme tilbake.

Anonymkode: 6b0b7...4dc

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Konen min går hjemme med vårt barn på snart 2 måneder. 

Jeg jobber ifra 8 til 16. Er hjemme rundt 17. 

Jeg er sliten etter jobb. Men kona mener at vi ikke skal prate så høyt om slitenhet, da hun har 24/7 jobb med amming osv. Vi har også en hund og katt. 

Hva mener dere? Jeg jobber, kommer hjem, holder baby litt, og så er det natt. Vi bytter på å gå tur med hunden, jeg tar hunden med ut før jeg reiser på jobb, blant annet. 

Dere må bare jobbe med dere selv, med å være rause og å anerkjenne hverandres innsats. Når dere møtes i gangen, ikke begynn å syte eller krangle. Bli enige om å si «nå er vi like slitne begge to!» og ta den derfra.

Anonymkode: ad752...2aa

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel, jeg er seriøs, men la gå. 

Jobber med høy fart om dagen og kommer hjem til baby, kone og dyr som trenger meg. Lov å være sliten. 

Men hun som er våken minst annehver time hele natten har ikke noe å klage over...

Anonymkode: 49907...16c

Skrevet

Vi laget en avtale at når mannen kom hjem, så la han seg inn på soverommet for en powenap på 30 min. Han ble vekket med en kopp kaffe. Så var han klar for å ta babyene noen timer, mens jeg gjorde det jeg hadde lyst til. 

Anonymkode: f88e2...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...