Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Konen min går hjemme med vårt barn på snart 2 måneder. Jeg jobber ifra 8 til 16. Er hjemme rundt 17. Jeg er sliten etter jobb. Men kona mener at vi ikke skal prate så høyt om slitenhet, da hun har 24/7 jobb med amming osv. Vi har også en hund og katt. Hva mener dere? Jeg jobber, kommer hjem, holder baby litt, og så er det natt. Vi bytter på å gå tur med hunden, jeg tar hunden med ut før jeg reiser på jobb, blant annet. Anonymkode: 6eaf5...2ed
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Det er jo sånn hverdagen er for de fleste... Hun blir nok like sliten som deg, det å ha ansvaret for en baby døgnet rundt tapper deg for energi på en annen måte enn om du har en fysisk jobb, men bliten blir du Det er ikke en konkurranse om hvem som blir mest sliten, man må bare få hverdagen til å gå, sammen. Anonymkode: d5234...5be
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Hva mener vi om hva da? Om at man ikke snakker om at man er sliten? Jeg skjønner at du har et behov for å prate om det, men dere må finne en balanse der. Det er best for forholdet å fokusere på hyggelige ting (såfremt ikke noe alvorlig er galt), og dere kan prøve å nyte tiden sammen. F.eks. når barnet sover. Anonymkode: eb446...f0d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Jeg syns det var mye mer slitsomt å være hjemme med baby enn å være på jobb. Når jeg begynte på jobb etter å ha vært i permisjon følte jeg nesten det var ferie, og jeg har en krevende lederjobb med mye ansvar. Men dette oppleves nok ulikt Anonymkode: fe9ed...476
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Slutt å tenke på det som en konkurranse om hvem som er mest sliten og heller fokuser på hvordan dere kan støtte hverandre. Ønsker du ikke mer tid sammen med baby? Du får tid til mye mer enn å holde baby litt fra kl 17-23 altså. Anonymkode: a085c...76c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Det er mye mer slitsomt å være hjemme med baby enn å være på jobb, så jeg støtter konen din fullt ut! Når du kommer hjem fra jobb, så bør du bidra hjemme og avlaste med babyen. Din "arbeidsdag" er ikke over kl 16... Anonymkode: 49dba...212
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Hvis du er skikkelig, skikkelig smart så dropper du denne slitenhetskonkurransen og forteller kona di at hun er verdens beste mamma, at hun er en deilig kjæreste og at du ser hvor krevende det er med et lite spedbarn som trenger døgnomsorg. Si at hun skal få ligge på armen når hun trenger nærhet, send henne i badekaret for en times ro og fred mens du lager te og koker egg til kveldsmat. Gjør slike ting systematisk over tid, og hun vil utvikle mye godhet og velvilje overfor deg tilbake. Anonymkode: 3d4fa...f49
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Å være hjemme med baby er mye mer slitsomt enn å være på jobb! Jeg har forsøkt begge deler. I tillegg til at det er slitsomt, føler hun seg kanskje ensom også. Du får sett og snakket med folk på jobb, det gjør ikke hun. Men å ha baby og småbarn er slitsomt, sånn er det bare. Du vil nok merke det selv når du skal ha permisjon. Anonymkode: d1b5c...808
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er skikkelig, skikkelig smart så dropper du denne slitenhetskonkurransen og forteller kona di at hun er verdens beste mamma, at hun er en deilig kjæreste og at du ser hvor krevende det er med et lite spedbarn som trenger døgnomsorg. Si at hun skal få ligge på armen når hun trenger nærhet, send henne i badekaret for en times ro og fred mens du lager te og koker egg til kveldsmat. Gjør slike ting systematisk over tid, og hun vil utvikle mye godhet og velvilje overfor deg tilbake. Anonymkode: 3d4fa...f49 Støttes fullt ut! Anonymkode: 3e465...912
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Det er MYE mer slitsomt å være babyens «slave» hele døgnet enn å jobbe fra 08:00 til 16:00 altså. En baby er en 24-timers jobb, du har en åttetimers jobb. Det er altså naturlig at du avlaster MYE når du kommer hjem. Anonymkode: a7a20...448
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Konen min går hjemme med vårt barn på snart 2 måneder. Jeg jobber ifra 8 til 16. Er hjemme rundt 17. Jeg er sliten etter jobb. Men kona mener at vi ikke skal prate så høyt om slitenhet, da hun har 24/7 jobb med amming osv. Vi har også en hund og katt. Hva mener dere? Jeg jobber, kommer hjem, holder baby litt, og så er det natt. Vi bytter på å gå tur med hunden, jeg tar hunden med ut før jeg reiser på jobb, blant annet. Anonymkode: 6eaf5...2ed Hvem tar babyen på natten? Anonymkode: 7818c...c9d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 Med vår første kom mannen min hjem fra jobb og gikk lang tur med babyen for å avlaste litt. Å være hjemme med en baby kan være veldig krevende og altoppslukende, og som noen andre sier over her, blir en sliten på en helt annen måte. Anonymkode: 5d007...fa9
Bergen_by Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 Når du kommer hjem så burde du avlaste mor mye med babyen,det holder ikke å bare holde litt på han/hun før du legger deg! Det er like mye ditt barn så det er på tide at du blir voksen å tar din del av ansvaret! La mor gå en tur,ta ett langt bad eller la hun ta igjen litt søvn mens du har ansvaret for babyen. Det er det en god pappa og god mann gjør for konen sin,å ikke minst for å knytte bånd til barnet ditt!
the amazing spidermamma Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Hvem er oppe om natten? Er det også kona? I så fall får hun da sannsynligvis kanskje tre timers sammenhengende søvn hvis hun er heldig. Regner med at du tar babyen en av nettene i helga i det minste? Og hvis det ikke går fordi babyen ikke tar flaske, så er det i hvert fall en selvfølge at du sørger for at kona får sove skikkelig noen timer på lørdag og søndag. Det å jobbe 8-16 er ferie i forhold til å være hjemme med baby. Uansett hva slags jobb du har. Det er vanskelig å forestille seg hvor mye styr det er før man får oppleve det selv, men det er utrolig slitsomt å ha noen der som krever alt av deg konstant. Som regel er du heldig hvis du får tatt deg en rask dusj, og vanligvis kan du nesten ikke gå på do uten en baby på fanget. Med konstant avbrutt søvn (du vet at det er en velkjent torturmetode å vekke folk ustanselig, ikke sant? Tenk litt på det - vel å merke dersom det ikke er du som er oppe om natta), og noen som krever deg 100% hele tida, så skal jeg love deg at du får et nytt syn på 'sliten'. Her må du trappe opp innsatsen betydelig før kona di bryter sammen. Arbeidsdagen din er ikke over før babyen er i seng.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Konen min går hjemme med vårt barn på snart 2 måneder. Jeg jobber ifra 8 til 16. Er hjemme rundt 17. Jeg er sliten etter jobb. Men kona mener at vi ikke skal prate så høyt om slitenhet, da hun har 24/7 jobb med amming osv. Vi har også en hund og katt. Hva mener dere? Jeg jobber, kommer hjem, holder baby litt, og så er det natt. Vi bytter på å gå tur med hunden, jeg tar hunden med ut før jeg reiser på jobb, blant annet. Anonymkode: 6eaf5...2ed Er det noen som tar dette på alvor? Det er jo et talentløst forsøk på å fyre opp en diskusjon: "Jeg jobber og er sliten. Kona mi sier at hun har mer jobb siden hun tar seg av barn døgnet rundt. Jeg synes det er urimelig at jeg ikke får slappe av etter jobb. Hva synes dere?" Mulig en slik diskusjon kunne vært interessant for 40 år siden. Anonymkode: 99ccf...bf1
the amazing spidermamma Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som tar dette på alvor? Det er jo et talentløst forsøk på å fyre opp en diskusjon: "Jeg jobber og er sliten. Kona mi sier at hun har mer jobb siden hun tar seg av barn døgnet rundt. Jeg synes det er urimelig at jeg ikke får slappe av etter jobb. Hva synes dere?" Mulig en slik diskusjon kunne vært interessant for 40 år siden. Anonymkode: 99ccf...bf1 Ja, jeg var innom tanken på at det er trolling, men det finnes jo også mange ubrukelige typer der ute...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: Ja, jeg var innom tanken på at det er trolling, men det finnes jo også mange ubrukelige typer der ute... Det finnes garantert slike typer fremdeles, men de hadde ikke skrevet et slikt innlegg. Anonymkode: 99ccf...bf1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 Mammaen er oppe om natten da hun likevel ammer. Hun vekker meg og spørr om jeg ser etter barnet mens hun feks går på do. Vi samsover. Jeg holder litt, koser litt, bytter noen bleier, men det er det. Baby vil til mamma, og spiser ihvertfall hver andre time. Hun pleier iblant å reise på butikken på kveldstid når det passer seg for å puste. Anonymkode: 6eaf5...2ed
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mammaen er oppe om natten da hun likevel ammer. Hun vekker meg og spørr om jeg ser etter barnet mens hun feks går på do. Vi samsover. Jeg holder litt, koser litt, bytter noen bleier, men det er det. Baby vil til mamma, og spiser ihvertfall hver andre time. Hun pleier iblant å reise på butikken på kveldstid når det passer seg for å puste. Anonymkode: 6eaf5...2ed "Og jeg er heeeeeeeeelt uforstående til at hun klager!" Dropp det. Denne var du ikke heldig med. Anonymkode: 99ccf...bf1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 4 minutes ago, Anonym bruker said: "Og jeg er heeeeeeeeelt uforstående til at hun klager!" Dropp det. Denne var du ikke heldig med. Anonymkode: 99ccf...bf1 Hva mener du? Anonymkode: 6eaf5...2ed
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #21 Skrevet 20. april 2020 Troll! (selv om denne holdningen nok er godt representert blandt «slitne» menn) Anonymkode: d85ce...672
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #22 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 6eaf5...2ed At innlegget ditt er et dårlig forsøk på å provosere til debatt. Anonymkode: 99ccf...bf1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #23 Skrevet 20. april 2020 Dette nekter jeg å tro at er sant Anonymkode: d5234...5be
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #24 Skrevet 20. april 2020 Javel, jeg er seriøs, men la gå. Jobber med høy fart om dagen og kommer hjem til baby, kone og dyr som trenger meg. Lov å være sliten. Anonymkode: 6eaf5...2ed
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #25 Skrevet 20. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Javel, jeg er seriøs, men la gå. Jobber med høy fart om dagen og kommer hjem til baby, kone og dyr som trenger meg. Lov å være sliten. Anonymkode: 6eaf5...2ed Je je. Anonymkode: 99ccf...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå