Gå til innhold

Frekke Folk Fra Finn(.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen eksempler? 
Jeg synes det er frekt når jeg skriver en melding til en selger, og bare får "solgt" tilbake. Det går jo an å svare på en ordentlig måte!?

Anonymkode: 9d3e6...4e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg «Ufinnsta» på Instagram. Der finner du det verste av det verste som er på Finn😂😂

Anonymkode: b825b...bf1

Skrevet

Jeg forventer egentlig bare svar fra folk...så lista har blitt lagt lavt

Anonymkode: 2176f...241

Skrevet

En kom med bud på noe jeg solgte å jeg svarte høflig tilbake at jeg ikke vil selge den billigere. Da får jeg til svar "du er ikke smart nok til å si ja altså". Hva faen er DET for ett svar??

Anonymkode: 8498e...dad

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En kom med bud på noe jeg solgte å jeg svarte høflig tilbake at jeg ikke vil selge den billigere. Da får jeg til svar "du er ikke smart nok til å si ja altså". Hva faen er DET for ett svar??

Anonymkode: 8498e...dad

Det er de samme karene som prøver å sjekke deg opp, og når de bli høflig avvist, så kommer de med ufinheter på løpende bånd (du er da stygg/hore/feit/for tynn/dum). Det er en gruppering som av ukjent årsak ikke klarer å lære noe som helst av egne erfaringer. I dette tilfellet eier du A, som han vil ha. Han vil gi deg mindre enn verdi, og når du ikke vil godta den handelen slik at han kan føle seg skikkelig lur/flott/maskulin etc. ja, da er det du som er dum. En skulle tro at han derved lærte ikke å by for lite, men erfaring med arten tilsier at så ikke har skjedd. 

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen eksempler? 
Jeg synes det er frekt når jeg skriver en melding til en selger, og bare får "solgt" tilbake. Det går jo an å svare på en ordentlig måte!?

Hva mener du selger skulle svart da?

Anonymkode: 15dab...d6a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Hei! Beklager, denne er solgt. Vennlig hilsen Lene.»

For eksempel. Finnes utallige varianter her om du ønsker å framstå som et danna menneske.

Anonymkode: 2a90d...e86

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For eksempel. Finnes utallige varianter her om du ønsker å framstå som et danna menneske.

Skjønner ikke hva som er galt med å skrive «solgt». Det er i alle fall et svar, og ikke frekt i det hele tatt

Anonymkode: 4cb2a...245

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp :)

Skrevet

Skjønner ikke hva som er galt med å skrive «solgt». Det er i alle fall et svar, og ikke frekt i det hele tatt

Jo, det er frekt. 

Eller sånne folk, der du stiller et spørsmål: "Hei, har denne ekstra *noe*?" og svaret: "Nei".

Eh? Det går an å holde en hyggelig tone, og svare i hele setninger. Det handler om folkeskikk. Korte svar er svært avvisende og udannet.

Skrevet

Nei udanna folk forstår ikke selv at de fremstår som nettopp udanna.

Skrevet

Jo, det er frekt. 

Eller sånne folk, der du stiller et spørsmål: "Hei, har denne ekstra *noe*?" og svaret: "Nei".

Eh? Det går an å holde en hyggelig tone, og svare i hele setninger. Det handler om folkeskikk. Korte svar er svært avvisende og udannet.

Nei udanna folk forstår ikke selv at de fremstår som nettopp udanna.

At noen er forskjellig fra dere gjør de ikke til ufine, frekke eller udannede. Jeg mener at de svarene dere mener er korrekte er «koseprat», og totalt unødvendig. Trenger du mer informasjon enn at varen er solgt? Hvorfor har du behov for et «kosesvar»? Du får kort og konsist svar og akkurat den informasjonen du trenger. At du har behov for mer, får du nesten ta på egen kappe.

Og.. om noen spør om en vare har noe ekstra ogman svarer «nei», så er det også akkurat den informasjonen man trenger. Jobber man i butikk, så skal man selvsagt være selger omhyggelig mot alle kunder, men dette er ikke en butikk.

Skrevet

Jeg solgte noe på fb og fikk spørsmål på messenger om varen fortsatt var til salgs. Da svarte jeg: «Nei, den er dessverre solgt». Er det dannet nok?😂

Skrevet
Akkurat nå, Hengebukksvinet skrev:

Jeg solgte noe på fb og fikk spørsmål på messenger om varen fortsatt var til salgs. Da svarte jeg: «Nei, den er dessverre solgt». Er det dannet nok?😂

Du glemte å skrive «Vennlig hilsen Hengebukksvinet» . Så, nei det var nok ikke dannet nok 😁

Skrevet
10 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Ja, det er det.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At noen er forskjellig fra dere gjør de ikke til ufine, frekke eller udannede. Jeg mener at de svarene dere mener er korrekte er «koseprat», og totalt unødvendig. Trenger du mer informasjon enn at varen er solgt? Hvorfor har du behov for et «kosesvar»? Du får kort og konsist svar og akkurat den informasjonen du trenger. At du har behov for mer, får du nesten ta på egen kappe.

Og.. om noen spør om en vare har noe ekstra ogman svarer «nei», så er det også akkurat den informasjonen man trenger. Jobber man i butikk, så skal man selvsagt være selger omhyggelig mot alle kunder, men dette er ikke en butikk.

Er igrun litt enig i dette... Jeg er ikke på finn for kos og å få venner, men en transaksjon, enkelt og greit. 

Å skrive solgt må da være ok. Når man kanskje får 10mld ang varen før man rekker å svare blir det spesielt å skrive en personlig hilsen til hver enkelt. Bedre å skrive solgt, en å ikke svare og la de oppdage det selv 🤷‍♀️

Har aldri tenkt over det som frekt hvis noen har svart det til meg. 

Anonymkode: 5b50e...eb6

Skrevet

Er igrun litt enig i dette... Jeg er ikke på finn for kos og å få venner, men en transaksjon, enkelt og greit. 

Å skrive solgt må da være ok. Når man kanskje får 10mld ang varen før man rekker å svare blir det spesielt å skrive en personlig hilsen til hver enkelt. Bedre å skrive solgt, en å ikke svare og la de oppdage det selv 🤷‍♀️

Har aldri tenkt over det som frekt hvis noen har svart det til meg. 

Anonymkode: 5b50e...eb6

Tenk om du stilte en ansatt i en butikk et spørsmål, f.eks. "vet du hvor jeg finner denne?", og så svarer vedkommende "Nei", og går så vekk fra deg for å drive med noe annet.

Hadde det vært hyggelig? 

Som selger er man jo nettopp en selger. Jeg har sett på finn at det er noen som går igjen, dvs som kjøper av meg flere ganger :) Litt dumt at man ikke kan "rate" folk man ikke har handla fra :P

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Følg «Ufinnsta» på Instagram. Der finner du det verste av det verste som er på Finn😂😂

Anonymkode: b825b...bf1

Takk skal du f*** meg ha, nå kastet jeg bort en time på å glo på den teite telefon istedet for å rydde huset. Bare fordi du tipsa om den instagram kontoen. Følge den endte jeg med også 😂😂😂😂😂 

Anonymkode: 7009f...5a1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om du stilte en ansatt i en butikk et spørsmål, f.eks. "vet du hvor jeg finner denne?", og så svarer vedkommende "Nei", og går så vekk fra deg for å drive med noe annet.

Hadde det vært hyggelig? 

Som selger er man jo nettopp en selger. Jeg har sett på finn at det er noen som går igjen, dvs som kjøper av meg flere ganger :) Litt dumt at man ikke kan "rate" folk man ikke har handla fra :P

Man kan jo ikke legge så mye i det ang kjøp og salg på Finn. Å skulle gi folk dårlig "rate" fordi de svarte solgt tilbake til deg, er jo helt sprøtt og da er det vel heller du som burde revurdere dine egne forventninger

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo ikke legge så mye i det ang kjøp og salg på Finn. Å skulle gi folk dårlig "rate" fordi de svarte solgt tilbake til deg, er jo helt sprøtt og da er det vel heller du som burde revurdere dine egne forventninger

Svarer du folk bare med enkeltord når du kommuniserer muntlig også?

-Hei Siri, vil du være med ut og spise i morra?

-Nei!

Hvis du kommuniserer på en OK måte muntlig, så klarer du det skriftlig også.

Skrevet

Skulle kjøpe en barne-atv fra noen, 75 mil fra oss. Alt var avtalt. En kamerat av oss, skulle hjem fra Oslo, så han skulle plukke den opp (ble en omvei på nærmere 10 mil). Stusset litt på at vi ikke fikk svar fra selger den dagen, men hadde fått vite hvor den kunne hentes, og visste de var opptatt med flytting. Like før kameraten vår var fremme, fikk vi melding fra selger: "Vi skal ikke selge likevel".  

Anonymkode: e0db8...3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...