Gå til innhold

Tror jeg har fått helvetesild???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså - jeg har hatt elveblest før, men denne gangen ser det ut som mini vannkopper. Magen, armen, litt på brystet og i ansiktet. Har googlet og ser bilder og der er det mye verre enn her..men hva i alle dager ellers kan det være? Det er ømt i huden. Noen som har hatt dette og fått det mildt?

Anonymkode: 79dbb...ae0

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes du skal kontakte legen din, du kan vel også få videokonsultasjon mange steder i disse dager. Eller i hvert fall få sendt bilder til legen.

Husk at hvis dette er helvetesild så kan blemmene spre viruset, så du bør dekke dem til!

Anonymkode: 41c9d...ea6

Skrevet

Trodde helvetesild kom en plass på kroppen, men er ikke sikker altså. Og det er ganske så vondt. Jeg har hatt det på ryggen/sida. Mamma har hatt det to ganger i nakken. 

Anonymkode: 66d3b...805

Skrevet

Helvetsild kommer kun på en side av kroppen, på et begrenset område i tilknytning til der viruset har gått i dvale. Jeg fikk fra midt på brystbenet, over ene puppen, og rundt til midt på ryggen. Å ha det på flere kroppsdeler, høres litt voldsomt ut..? Bør uansett sjekke med legen.

Anonymkode: fe6e8...1c3

Skrevet

Har du bilde?

Anonymkode: 54422...e31

Skrevet

Alle er på samme side altså. Magen ene side, armen den samme siden samt bryst / ansikt.

HI

Annonse

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle er på samme side altså. Magen ene side, armen den samme siden samt bryst / ansikt.

HI

Da høyrest det ut som helvetesild.

Anonymkode: d6694...034

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Du bør kontakte legen, om ikke annet, så for smertestillende med stort utbrudd. Jeg hadde dette som tenåring, og var kjempedårlig. Man blir jo verre hvor eldre man er. Har du hatt det lenge?

Anonymkode: fe6e8...1c3

Skrevet

Hvis du tror du har helvetesild så må du være obs på at du er smittsom (blemmene) med herpes zoster virus. Så vær forsiktig rundt de som ikke har hatt vannkopper hvis de vil unngå å bli smittet. Legen kan diagnostisere deg ved å se på utslettet. Kanskje du har videkonsultasjon med lege i en av forsikringene dine. 

God bedring 🥰

Anonymkode: 753d6...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...