Gå til innhold

Gjenbruksplastbokser til pålegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tar vi en brødpose rund salamipakken, skinkepakken og falukorven for at de skal holde seg fint i kjøleskapet. Posen byttes for hver pakke pålegg som åpnes ny og da går det jo mye poser😱 Har dere tips til gode pladtbokser som passer i str og kan brukes istedenfor poser? Redusere litt plastsøppel...

Anonymkode: 9f68a...9cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tupperware. Evighetsgarnti

Anonymkode: 4d282...c88

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå tar vi en brødpose rund salamipakken, skinkepakken og falukorven for at de skal holde seg fint i kjøleskapet. Posen byttes for hver pakke pålegg som åpnes ny og da går det jo mye poser😱 Har dere tips til gode pladtbokser som passer i str og kan brukes istedenfor poser? Redusere litt plastsøppel...

Hvorfor tar dere ny pose hver gang? De kan jo brukes mange ganger.
Her bruker vi noen ganger poser som gjenbrukes flere ganger, og noen ganger bokser. og synes i grunn at det holder seg bra uansett hvilkne bokser vi bruker. Min erfaring er at den tupperboksen jeg har ikke er noe spesielt mye bedre enn de andre billig boksene jeg har. Den beste anbefalingen jeg har er å kjøpe gjennomsiktig rund boks, litt irriterende med firkantet boks og rund pølse 😁

Anonymkode: d033e...2d5

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det ser ikke ut som det er noen som passer i str?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tar dere ny pose hver gang? De kan jo brukes mange ganger.
Her bruker vi noen ganger poser som gjenbrukes flere ganger, og noen ganger bokser. og synes i grunn at det holder seg bra uansett hvilkne bokser vi bruker. Min erfaring er at den tupperboksen jeg har ikke er noe spesielt mye bedre enn de andre billig boksene jeg har. Den beste anbefalingen jeg har er å kjøpe gjennomsiktig rund boks, litt irriterende med firkantet boks og rund pølse 😁

Nei, da blir det surt. Havner alltid litt guff fra pålegget i posen hos oss hvertfall.

Har du noe tips til boks da? 

Skrevet

Tupperware har mange ulike. Søk opp en konsulent i nærheten så kan du nok få lov å se eller få tips om hva som passer deg. Det som er greit med disse er at de varer evig, enkle å stable i kjøleskapet og enkle å stables i skapet npr du ikke skal bruke de. 

Ikea, jernia, claes olson osv har også slikt, men hva som passer deg må du jo se ann. Jeg har begynt å like tupperrware, syns de er litt tykkere og dermed holder seg bedre enn annet. Mange av dele kan brukes omhverandre, noe som passer meg bra. Jeg har unger i hus og de er som unger flest som bare tar noe i skapet. Nå gjør det ikke noe om de egentlig tar feil lokk eller boks, for jeg har noe som uansett passer sammen. (Unger er ekstremt flinke til å få ting til å passe selv om det egentlig ikke passer, så de har ødelagt noe annet jeg har hatt pga at de har presset på lokk. Nå går det meste omhverandre og passer det ikke så passer det ikke, det går ikke ann å presse det på) 

Anonymkode: af614...db2

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er greit med disse er at de varer evig

Det gjør jo de fleste andre også da.

Lenge nok til at man blir mer enn lei av de, i alle fall...

Anonymkode: c0b22...963

Skrevet

Jeg vil ikke ha plast, hverken for miljøet eller for maten min sin skyld. På Ikea har de fine bokser i glass. 

Anonymkode: 02ee8...02c

Skrevet

Jeg sverger til Tupperware. Her i huset har vi to slike sett:

https://www.tupperware.no/produkter/6364/KombiSmartSett2

Har kjøpt to slike sett, altså fire bokser. Geniale med de ristene. I disse skjærer jeg også opp agurk, paprika osv som jeg legger på rista.  Rista er også kjekk til f. eks kokt egg. 

Anonymkode: 0b8fc...7f9

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den evighetsgarantien er bare en vits

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den evighetsgarantien er bare en vits

Enig.

For det første så utvikler tupperware funksjonaliteten. 

For det andre så utvikler tupperware designet. 

Hvem kan med hånden på hjertet si at de bruker de brune, oransje og gusjegrønne tupperwaren fra 70-tallet eller den prikkete mintgrønne og cerise tupperwaren fra 90-tallet, med like stort og brennende engasjement som da dette var nytt, og aldri sugler på noe nytt eller setter den gamle tupperwaren bakerst i skapet?

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det ser ikke ut som det er noen som passer i str?

De settene med fire runde «dessertskåler» med lokk passer fint til typ kjøttpålegg. 👍 

Anonymkode: 212bd...b12

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig.

For det første så utvikler tupperware funksjonaliteten. 

For det andre så utvikler tupperware designet. 

Hvem kan med hånden på hjertet si at de bruker de brune, oransje og gusjegrønne tupperwaren fra 70-tallet eller den prikkete mintgrønne og cerise tupperwaren fra 90-tallet, med like stort og brennende engasjement som da dette var nytt, og aldri sugler på noe nytt eller setter den gamle tupperwaren bakerst i skapet?

Og hva vet du om innholdet i plasten fra tiår tilbake? Vil du virkelig oppbevare mat i det?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva vet du om innholdet i plasten fra tiår tilbake? Vil du virkelig oppbevare mat i det?

Synes du denne setningen passet inn i samtalen etter det jeg skrev?

Jeg har aldri sagt at jeg oppbevarer min mat i plast. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...