Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #51 Skrevet 14. april 2020 Jeg vet iallfall at jeg ALDRI skal leie inn vaskebyrå når det er sånn de tenker 😄 Som en over her sa, slik kan det se ut her også etter et par dager ved sykdom etc. Og under senga klarer jeg ikke ta pga ryggproblemer så det må jeg få hjelp av andre til 😉 Hadde noen meldt meg til bv pga det så hadde jeg fått meg en god latter 😂 Seriøst, det er som om at kolonial skulle meldt til barnevernet fordi man bestilte mat levert på døra. Fordi kjøleskapet var tomt da de kom. For problemet med møkkete hus er jo egentlig løst ved at de leier inn deg for å vaske 🤷♀️ Anonymkode: c98b7...1c0
prekæs Skrevet 14. april 2020 #52 Skrevet 14. april 2020 Går ut fra at en som driver med renhold til daglig, fint kan skille mellom vanlig skitt og skitt som er helseskadelig. Senger som kanskje er gjennomtisset, skittentøy som blir slengt vått og skittent rett med på gulvet, matrester som står muggen på bordene. Noen steder ser det mildt sagt jævlig ut. Når renholdspersonell reagerer negativt på skitt, er det ille altså og skjønner godt at hun er bekymret. For øvrig er det pissprek å si at hun bare skal gjøre jobben sin og blåse i hva hun egentlig ser. Mulig det er tragedier bak, men bor unger i en søppelfylling, må rette myndigheter få beskjed om det.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #53 Skrevet 14. april 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Pga korona har vi nå mindre kunder en før så når en kunde mer om vasking idag fordi det haster så fikk kunden ja til det. Anonymkode: b98fa...659 Det er kanskje ikke et firma som barneverntjenesten ville ha benyttet seg av? Jeg mener IKKE at du skal kontakte barnevernet, i dette tilfellet. Likevel, dette et godt eksempel på at det er en risiko å jobbe i snuskete firmaer. Hvis du plutselig kommer over noe du bør melde, havner du i en skvis mellom arbeidsgiver som ønsker å skjule sin virksomhet, og politi/barnevern, som følger norsk lov. Politi og (særlig) barnevern gir nok blaffen i det. Men sjefen blir nok ikke så glad.. Anonymkode: f9445...c6a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #54 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, prekæs skrev: Går ut fra at en som driver med renhold til daglig, fint kan skille mellom vanlig skitt og skitt som er helseskadelig. Senger som kanskje er gjennomtisset, skittentøy som blir slengt vått og skittent rett med på gulvet, matrester som står muggen på bordene. Noen steder ser det mildt sagt jævlig ut. Når renholdspersonell reagerer negativt på skitt, er det ille altså og skjønner godt at hun er bekymret. For øvrig er det pissprek å si at hun bare skal gjøre jobben sin og blåse i hva hun egentlig ser. Mulig det er tragedier bak, men bor unger i en søppelfylling, må rette myndigheter få beskjed om det. Enig! Anonymkode: f9445...c6a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #55 Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Og DERRRR var vi tilbake til de gamle protestantiske mytene om at skitt = synd, og at synd = dårlige mennesker, som i sin tur er dårlige foreldre. Ja, psykisk sykdom kan være del av bildet. Det i seg selv gjør ikke hjemmet farlig for ungene. Og selvsagt liker ikke barn heller å ha det ulekkert i hjemmet, må vi tro. Men ideen om at "de er møkkete og rotete, da må barna ut" er blant de mest diskriminerende i verden. Blant annet ble den misbrukt for å rettferdiggjøre at rom-kvinner og reisende ble tvangssterilisert, og at barna deres ble tatt fra dem; at fattiges barn oftere tas ut av hjemmet enn rikes, at prostituerte blir omfattet av flere maktovergrep i hjemmet enn folk med "anstendige" jobber: man ser på de materielle tingene og bedømmer folks karakter derfra, og basert på det man tror om deres karakter, bedømmer man også deres foreldregjerning... en meget lang og usikker forsyningslinje av antakelser! Anonymkode: b4953...3be Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at ualminnelig skitne hus (som ikke blir sånn av å ha det travelt en mnd) kan være et symptom på dypere problemer. Legg merke til ordet kan. Så skrev jeg at vold og omsorgssvikt også foregår i tilsynelatende velfungerende hjem. Legg merke til ordet tilsynelatende. Det er forskjell på rot og støv og gammel, inntørket skitt og søppel. Anonymkode: b66ce...2b9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #56 Skrevet 14. april 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså... her kan det seriøst se ut som om det ikke har blitt vaska på ett halvt år på 2 dager. Hvertfall nå de siste 5 ukene, hvor 5 mennesker er stua sammen 24/7. Nå er huset barnehage, skole, jobb for 2 mennesker, lekeplass osv. Støvsuger hver eneste dag og finner allikevel lodotter, kjekssmuler, middagsrester daglig. kjøkkengulvet er full av seige flekker etter frokost/lunsj/mellommåltid /middag og kvelds til 5 mennesker(hvorav en 1 åring som slenger mat veggimellom... det er seriøst 2 dager siden jeg vasket... men du skulle ikke tru det. Såååå hadde tenkt å bestille en skikkelig vask fra byrå når ting blir myket opp igjen... meeeennnehhh trur jeg skipper det gitt.. Anonymkode: e5a9e...78b Alltid deilig å skåre noen skikkelig billige poeng på andres bekostning, er det ikke? Anonymkode: f9445...c6a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #57 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at ualminnelig skitne hus (som ikke blir sånn av å ha det travelt en mnd) kan være et symptom på dypere problemer. Legg merke til ordet kan. Så skrev jeg at vold og omsorgssvikt også foregår i tilsynelatende velfungerende hjem. Legg merke til ordet tilsynelatende. Det er forskjell på rot og støv og gammel, inntørket skitt og søppel. Anonymkode: b66ce...2b9 Edit - jeg skrev også at barnevernet gjør andre ting enn å fjerne barn fra foreldrene. Som eks å organisere profesjonell husvask hver uke. Anonymkode: b66ce...2b9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #58 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at ualminnelig skitne hus (som ikke blir sånn av å ha det travelt en mnd) kan være et symptom på dypere problemer. Legg merke til ordet kan. Så skrev jeg at vold og omsorgssvikt også foregår i tilsynelatende velfungerende hjem. Legg merke til ordet tilsynelatende. Det er forskjell på rot og støv og gammel, inntørket skitt og søppel. Anonymkode: b66ce...2b9 Du har helt rett. Men motstanden mot barnevern er sterk mange steder. Husk at mange er vokst opp med at ‘barnevernet er skummelt’, fra de var små. Nytter ikke alltid gå i diskusjon. Anonymkode: f9445...c6a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #59 Skrevet 14. april 2020 Jeg jobber som leder i rengjøringsselskap. Når jeg sier at det ikke skal meldes, så er det en god grunn til det. Ofte er det kommunen eller barnevernet som har bestilt renholdet, og jeg har taushetsplikt og sier derfor at det ikke skal meldes. Servicemedarbeideren har ikke noe med kontraktene og hvem som har bestilt oppdraget. De har kun krav på info som er relevant for oppdraget de skal utføre. Her har nok din leder all info som trengs og du trenger derfor bare å gjøre jobben din. Stol på lederen din. Anonymkode: 25fa5...930
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #60 Skrevet 14. april 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror nok ei som har dette som yrke klarer å se hva som er unormalt.. Her er vi seks personer, inkludert en nyfødt, og her er det ikke grisete. Rotete ja, men vi rydder da. Badet trenger vask nesten daglig, iallefall tørke av, robotstøvsugeren går hver dag, men vi ønsker da å ha et godt innemiljø selv om vi er hjemme mye. Barna kan jo tørke støv, vaske bad, rydde.. Anonymkode: a1d91...482 Er jo ikke det at vi ikke vasker etter oss. Men 2 stk i fulltid hjemmekontor sier jo seg selv at vi da også må jobbe kvelder(som vi vanligvis brukte på litt forfallent husarbeid ect) . Vi flyr mellom kjøkken /datamaskin/bleieskift å hjemmeskolen 😅 Og det at vi er hjemme hele tiden tilsier at det blir mer greier. vi skal rapportere daglig til arbeidsiver alt vi gjør mens vi er hjemme. Så mange ganger bruker jeg eller mannen spisepausen på å støvsuge, ordne det vi kan også setter vi oss litt på tur ned å jobber igjen. Ofte glemmer vi begge å spise😅 Er ikke det at man gir faen i hvordan det ser ut, men ikke til å skyve under en stol at når hjemmeskolen har prosjekt i hele stua, ettåringen spiser på kjøkkenet hvor også 5 åringen lager påskepynt og 2 foreldre som jobber der det er et øyeblikks ro så blir rotenivået litt høyere og en del gris oversett. regner med at du ikke er i jobb og i perm ? Så da er vel det en voksen som er tilgjengelig oftere..Robotstøvsuger hørtes ut som en ide, men trur kanskje ettåringen vil bruke den som sin leke 😂 9 åringen er flink å rydde opp etter seg, 5 åringen er helt i vranglås på alt og vi er nok ikke like flinke til å følge opp denne vranglåsheten... fordi vi begge må jobbe full tid. merker at jeg er der at jeg nesten håper en av oss blir permittert... samtidig som vi ikke har råd til det akkurat nå. så fint at du har det sparkling , men det har nok ikke vi. Ergo bestiller jeg ikke vask fra byrå med det første 😅 Anonymkode: e5a9e...78b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #61 Skrevet 14. april 2020 Atte... hvorfor tar du dette opp på et mammaforum? Hvorfor gikk du da ikke til nærmeste leder? Her har vi absolutt ingen forutsetninger for å forstå hvor jævelig det faktisk er.. i tillegg har folk veldig forskjellig oppfatning av hva veldig rotete/ støvete .., Ei jeg kjenner mener oppriktig at huset hennes ser jævelig ut når det er 3 blader på stuebordet og noen har slengt et håndkle på badet( hu får sjelden komme til meg for å si det sånn) mens andre vasker klær på kjøkkenet mens de lager mat.. Så snakk med leder. Sikkert oppdrag fra bv hvis det er så ille. Her inne er jo bare surr å spørre.. it i fra hva du forteller kan det se like støvete ut her etter 3 dager fra forrige gang det ble vasket😅 og dvdr har vi overalt... men er jo ikke sånn hele tiden. Anonymkode: e5a9e...78b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #62 Skrevet 14. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her inne er jo bare surr å spørre.. Nei, det er virkelig ikke alle som setter i gang og kakler, her inne. Enkelte klarer faktisk å svare saklig, selv om de er på et «mamma-forum». Anonymkode: f9445...c6a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #63 Skrevet 14. april 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, den skjønner ikke jeg heller! Har man først ryddet og fjernet alt fra gulvene, så er jo egentlig mer enn halve jobben gjort. Da hadde jeg like gjerne sveipet over gulvene selv, det er jo virkelig ingen jobb i forhold til å rydde ting bort. Anonymkode: f9445...c6a Deg om det. Jeg er en som nesten vasker før vaskehjelpa kommer. Men hun bruker likevel lang tid på å støvsuge og vaske badet. Noe jeg ikke orker pga sykdom. Anonymkode: 5ce21...b04
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #64 Skrevet 14. april 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte... hvorfor tar du dette opp på et mammaforum? Hvorfor gikk du da ikke til nærmeste leder? Her har vi absolutt ingen forutsetninger for å forstå hvor jævelig det faktisk er.. i tillegg har folk veldig forskjellig oppfatning av hva veldig rotete/ støvete .., Ei jeg kjenner mener oppriktig at huset hennes ser jævelig ut når det er 3 blader på stuebordet og noen har slengt et håndkle på badet( hu får sjelden komme til meg for å si det sånn) mens andre vasker klær på kjøkkenet mens de lager mat.. Så snakk med leder. Sikkert oppdrag fra bv hvis det er så ille. Her inne er jo bare surr å spørre.. it i fra hva du forteller kan det se like støvete ut her etter 3 dager fra forrige gang det ble vasket😅 og dvdr har vi overalt... men er jo ikke sånn hele tiden. Anonymkode: e5a9e...78b Som sagt har jeg snakket med min leder. Anonymkode: b98fa...659
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #65 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Deg om det. Jeg er en som nesten vasker før vaskehjelpa kommer. Men hun bruker likevel lang tid på å støvsuge og vaske badet. Noe jeg ikke orker pga sykdom. Anonymkode: 5ce21...b04 Signerer den. Her er det blåst før vaskehjelpa kommer, men hun bruker likevel over 2 timer på å vaske to bad med dusj og badekar/toalett osv. Og resten av huset, støvtørking og vasking. Er litt mere jobb enn å bare svippe over gulvene for å si det sånn.. Anonymkode: 38886...c68
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #66 Skrevet 14. april 2020 Dere som påstår at det ser jævlig ut hos dere etter noen få dager, har nok aldri vært inne i et virkelig skittent hjem! Jeg er av og til så vidt innom et hus hvor det bor noen med psykisk sykdom. Dere hadde snudd i døra om dere hadde sett det!! Som noen andre sa, tror nok HI, som jobber innen renhold, ser forskjell på et hus hvor det blir gjort rent av og til og et hus hvor det ALDRI blir gjort rent! Men jeg synes heller ikke du skal melde det, er ganske sikker på at det er bv som har bestilt vasking. Anonymkode: a4cd8...3a5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #67 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er jo ikke det at vi ikke vasker etter oss. Men 2 stk i fulltid hjemmekontor sier jo seg selv at vi da også må jobbe kvelder(som vi vanligvis brukte på litt forfallent husarbeid ect) . Vi flyr mellom kjøkken /datamaskin/bleieskift å hjemmeskolen 😅 Og det at vi er hjemme hele tiden tilsier at det blir mer greier. vi skal rapportere daglig til arbeidsiver alt vi gjør mens vi er hjemme. Så mange ganger bruker jeg eller mannen spisepausen på å støvsuge, ordne det vi kan også setter vi oss litt på tur ned å jobber igjen. Ofte glemmer vi begge å spise😅 Er ikke det at man gir faen i hvordan det ser ut, men ikke til å skyve under en stol at når hjemmeskolen har prosjekt i hele stua, ettåringen spiser på kjøkkenet hvor også 5 åringen lager påskepynt og 2 foreldre som jobber der det er et øyeblikks ro så blir rotenivået litt høyere og en del gris oversett. regner med at du ikke er i jobb og i perm ? Så da er vel det en voksen som er tilgjengelig oftere..Robotstøvsuger hørtes ut som en ide, men trur kanskje ettåringen vil bruke den som sin leke 😂 9 åringen er flink å rydde opp etter seg, 5 åringen er helt i vranglås på alt og vi er nok ikke like flinke til å følge opp denne vranglåsheten... fordi vi begge må jobbe full tid. merker at jeg er der at jeg nesten håper en av oss blir permittert... samtidig som vi ikke har råd til det akkurat nå. så fint at du har det sparkling , men det har nok ikke vi. Ergo bestiller jeg ikke vask fra byrå med det første 😅 Anonymkode: e5a9e...78b Du tenker ikke at det er forskjell på rot og støv som er 2-3 uker gammelt og et hus som ikke er rengjort på flere år? Er du virkelig så usikker at du ikke tør benytte deg av vaskebyrå fordi det er rot og støv hos dere? Det er i hvert fall spesielt! Anonymkode: b66ce...2b9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #68 Skrevet 14. april 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at ualminnelig skitne hus (som ikke blir sånn av å ha det travelt en mnd) kan være et symptom på dypere problemer. Legg merke til ordet kan. Så skrev jeg at vold og omsorgssvikt også foregår i tilsynelatende velfungerende hjem. Legg merke til ordet tilsynelatende. Det er forskjell på rot og støv og gammel, inntørket skitt og søppel. Anonymkode: b66ce...2b9 Leste DU i det hele tatt...? «kan» eller annet hjelpeverb: skittent hus i seg selv er IKKE grunn til at en vaskedame som aldri har møtt beboerne i huset kan påstå seg å ha grunn til bekymring. Det er bare moralisme. Stygg tendens en del mennesker har. Anonymkode: b4953...3be
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #69 Skrevet 14. april 2020 Herregud for en tråd. Ja, kontakt barnvevernet du, men signer endelig med navn og arbeidssted! Vær ærlig! Eller du kan være dum og sende noe anonymt! Etterpå blir det sporet tilbake til deg, siden du er den eneste som har vært i det hjemmet! I tillegg håper jeg at du mister jobben, siden du ikke skjønner at det er en grunn for at du ble tilkalt. Er det mulig å være så dum? Anonymkode: c18e8...33d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå