Gå til innhold

Melde fra til BV? Skittent hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i ett vaskebyrå å idag hadde vi en ny kunde å jeg fikk oppdraget. Under sengene var der tjukt med støv å på kjøkkenet var det masse stygge matflekker som ikke gikk vekk. Det såg så ekkelt ut at der ville ikke jeg ha laget mat! Rundt vasken så det ut som det aldri er blitt vasket. Under sofaen var det veldig skittent og klissete og badet var skittent. Tror ikke det er blitt vasket der på lenge! Ser at de har barn ettersom de har ett barnerom. Ville dere kontaktet BV? Sjefen mener at det er ikke nødvendig ettersom kunden har inngått en 12 måneders kontrakt på vaskehjelp fra oss,å mener at da vil det ikke lenger være ett problem. Hva tenker dere? Før jeg kontakte BV

Anonymkode: b98fa...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var foresten rotete der også! På alle hyller,/kommoder så var det masse rot oppå den,å det ligger dvd overalt. Ikke der vi skal vaske da men i vinduskarmer,bak tv,oppå hyller osv.

Skrevet

Men nå skal jo du vaske der?

Da ser jeg ikke helt problemet. Det er jo nettopp derfor du skal vaske, for å få det rent. For alt du vet har de vært syke og derfor innsett at de må ha hjelp. 

Anonymkode: f9445...c6a

Skrevet

Vanskelig å si når man ikke har vært der.. det er jo litt subjektivt hva man mener er «for skittent».. men høres absolutt ikke bra ut. Tenker du at det er så skittent at det er helsefarlig for barnet å sove der?

Anonymkode: 38886...c68

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men nå skal jo du vaske der?

Da ser jeg ikke helt problemet. Det er jo nettopp derfor du skal vaske, for å få det rent. For alt du vet har de vært syke og derfor innsett at de må ha hjelp. 

Ja de har visst inngått en 12 måneders kontrakt å ser virkelig at det trengs! Men når de lar hjemme til ett barn forfalle så voldsomt så blir jeg bekymret for barna.

Skrevet

Ja de har visst inngått en 12 måneders kontrakt å ser virkelig at det trengs! Men når de lar hjemme til ett barn forfalle så voldsomt så blir jeg bekymret for barna.

Ser den. Men tenker at det ville vært mer bekymringsfullt at du ikke skulle vaske der. Og de har nå en 12 mnd kontrakt. Som sagt så kan dette skyldes sykdom og at de har innsett først nå at de behøver hjelp. Det kan også være barnevernet som har gitt beskjed om at de må. Kan det være barnevernet som har ordnet kontrakten med dere? 

Skrevet

Altså... her kan det seriøst se ut som om det ikke har blitt vaska på ett halvt år på 2 dager. Hvertfall nå de siste 5 ukene, hvor 5 mennesker er stua sammen 24/7.

Nå er huset barnehage, skole, jobb for 2 mennesker, lekeplass osv. Støvsuger hver eneste dag og finner allikevel lodotter, kjekssmuler, middagsrester daglig. 

kjøkkengulvet er full av seige flekker etter frokost/lunsj/mellommåltid /middag og kvelds  til 5 mennesker(hvorav en 1 åring som slenger mat veggimellom... det er seriøst 2 dager siden jeg vasket... men du skulle ikke tru det.

Såååå hadde tenkt å bestille en skikkelig vask fra byrå når ting blir myket opp igjen... meeeennnehhh trur jeg skipper det gitt..

Anonymkode: e5a9e...78b

Skrevet

Ville først og fremst ha sett etter rotter og mugg, eller flasker, dersom du bekymrer deg for barnet. Rot og støv er folk veldig forskjellig på. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville først og fremst ha sett etter rotter og mugg, eller flasker, dersom du bekymrer deg for barnet. Rot og støv er folk veldig forskjellig på. 

Eneste flaskene jeg så var 3 poser fulle av coca cola flasker :P

Skrevet

Det kan kanskje være barnevernet som har organisert at vaskebyrå skal ta seg av vaskingen. 

Du har jo ingenting å melde bekymring på når du/dere skal holde det rent der de neste 12 mnd. 

Anonymkode: b66ce...2b9

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere gjennomført et ordinært rengjøringsopodrag på 2. Påskedag?

Anonymkode: 29ab9...760

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden har dere gjennomført et ordinært rengjøringsopodrag på 2. Påskedag?

Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et ordinært oppdrag utføres sjelden på en helligdag. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Troverdigheten er lik null.

Anonymkode: 46aa4...2d8

Skrevet

Masse ekstra kæsh kanskje

Anonymkode: c01cb...4d2

Skrevet

Nei, tenker at du ikke behøver å melde til bvtj. Om en tenker helt enkelt vil jo tiltaket mot skitt være jevnlig vasking. Hva tenker du bvtj skal gjøre?

Anonymkode: 34220...45f

Skrevet

Pga korona har vi nå mindre kunder en før så når en kunde mer om vasking idag fordi det haster så fikk kunden ja til det. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, tenker at du ikke behøver å melde til bvtj. Om en tenker helt enkelt vil jo tiltaket mot skitt være jevnlig vasking. Hva tenker du bvtj skal gjøre?

Anonymkode: 34220...45f

Tenkte at det kan jo være flere ting som skurrer når det ser sånn ut i barnet sitt hjem. Men etter å ha lest her så tenker jeg at jeg ikke kommer til å gjøre noe nå.

Skrevet

Hvis du skal fortsette og vaske huset, kan du jo holde et øye med det og se om det er andre ting som gir bekymring. Skittent alene er ikke nødvendigvis grunn til å melde. I hvert fall ikke når de har gjennomført tiltak for å endre på dette. 

Anonymkode: d64b3...086

Skrevet

De er i hvert fall ærlige. Mange som rydder og støvsuger som besatt, før vaskehjelpen skal komme,   DVDer alle steder, er det nok mange som har, spesielt med barn i huset. Colaflaskene har de tydeligvis orden på, siden de var i en pose. Og nå skal dere vaske hos dem, så nei her hadde ikke jeg sagt noe til barnevernet, eller noen som helst andre for den del. Ser ikke helt vitsen med å ha vaskehjelp, hvis huset er gullende rent fra før.

Anonymkode: 24489...492

Skrevet

Tenker at siden de har inngått en 12 mnd. kontrakt med dere så prøver de faktisk å rette opp problemet.
Hvorfor melde noen til BV for å prøve å rette opp ting?

Anonymkode: 96dbe...098

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikke helt vitsen med å ha vaskehjelp, hvis huset er gullende rent fra før.

Anonymkode: 24489...492

Nei, den skjønner ikke jeg heller!

Har man først ryddet og fjernet alt fra gulvene, så er jo egentlig mer enn halve jobben gjort. Da hadde jeg like gjerne sveipet over gulvene selv, det er jo virkelig ingen jobb i forhold til å rydde ting bort. 

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, den skjønner ikke jeg heller!

Har man først ryddet og fjernet alt fra gulvene, så er jo egentlig mer enn halve jobben gjort. Da hadde jeg like gjerne sveipet over gulvene selv, det er jo virkelig ingen jobb i forhold til å rydde ting bort. 

En vaskehjelp vasker jo også bad, kjøkken, soverom, ganger.. Vår skifter også på sengene. Hun bruker vel ca 2 timer på dette 

Anonymkode: 978ea...b5e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså... her kan det seriøst se ut som om det ikke har blitt vaska på ett halvt år på 2 dager. Hvertfall nå de siste 5 ukene, hvor 5 mennesker er stua sammen 24/7.

Nå er huset barnehage, skole, jobb for 2 mennesker, lekeplass osv. Støvsuger hver eneste dag og finner allikevel lodotter, kjekssmuler, middagsrester daglig. 

kjøkkengulvet er full av seige flekker etter frokost/lunsj/mellommåltid /middag og kvelds  til 5 mennesker(hvorav en 1 åring som slenger mat veggimellom... det er seriøst 2 dager siden jeg vasket... men du skulle ikke tru det.

Såååå hadde tenkt å bestille en skikkelig vask fra byrå når ting blir myket opp igjen... meeeennnehhh trur jeg skipper det gitt..

Anonymkode: e5a9e...78b

Tror nok ei som har dette som yrke klarer å se hva som er unormalt.. Her er vi seks personer, inkludert en nyfødt, og her er det ikke grisete. Rotete ja, men vi rydder da. Badet trenger vask nesten daglig, iallefall tørke av, robotstøvsugeren går hver dag, men vi ønsker da å ha et godt innemiljø selv om vi er hjemme mye. Barna kan jo tørke støv, vaske bad, rydde.. 

Anonymkode: a1d91...482

Skrevet

Tenker at dette kan være en familie i krise, som nå har tatt tak i problemene. En familie i nabolaget der jeg vokste opp hadde det slik da moren i familien fikk kreft. Far mistet grepet, og hadde sitt fulle hyre med å ta seg av jobb og barn. Det tok tid før menneskene rundt oppfattet at han trengte hjelp utover mat levert på døren og barnepass. Det viste seg at han ikke en gang visste hvor i huset sengetøyet ble oppbevart. 
Jeg synes man skal møte slike situasjoner med et åpent sinn, og ikke automatisk tenke det verste om andre. 

Anonymkode: 96cbf...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...