Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Er det mulig? Jeg har en sønn som er skikkelig sosial i sosiale sammenhenger, utenom skolen. Det er bare Texas!! Selv om det er noen år til videregående så prøver vi å se på løsninger for fremtiden. Vi vurderer å fortsette med hjemmestudier nå etter skolen åpner, med tid og stund... Han ser på ungdomsskolen som et rent mareritt. Lærerene er super fornøyde med innsatsen de nå har sett, som ikke har vært det de siste årene. Da blir overgangen til videregående veldig stor, om det ikke er mulig å ta allmennfag som privatist da? Anonymkode: eb130...a39
Superdolly Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Det går an. Da må han få tak i bøker selv, lese selv og ta eksamen i alle fag.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 For å si det sånn: Det er myyye tøffere å ta fag som privatist, enn på skolen. Jeg ville heller hatt som utgangspunkt at han skal gå på skolen, også sett på muligheter for ekstra undervisning av en ung, faglig dyktig person som kan hjelpe sønnen deres med hjemmeleksene. Anonymkode: 289c9...6d2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Jeg gjorde det. Ble ferdig med alle årene på det som den gang het allmennfag (heter vel studiespesialisering nå) på to år og deretter kunne jeg søke meg inn på universitetet et år før de andre. Fikk ikke russetid, men det var ikke savnet heller. Det krever struktur og selvkontroll. Anonymkode: 2b30f...e29
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjorde det. Ble ferdig med alle årene på det som den gang het allmennfag (heter vel studiespesialisering nå) på to år og deretter kunne jeg søke meg inn på universitetet et år før de andre. Fikk ikke russetid, men det var ikke savnet heller. Det krever struktur og selvkontroll. Anonymkode: 2b30f...e29 Så utrolig hyggelig å få et svar fra en som faktisk har gjort det! Takk for svar 😊 Hi Anonymkode: eb130...a39
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Det er da absolutt mulig. Men videregående kan være noe helt annet enn ungdomsskolen. Mange blomstrer mer på videregående da man kan velge en retning mer i egen interesse slik man ikke kan på ungdomsskolen. Det er noe spesielt med den vgs-tiden.. Man skaffer nye venner, interesser, osv. Man lærer mye av å være en del av et fellesskap. Men man kan jo også ta noen fag på vgs som vanlig og noen som privatist. At man får litt av begge deler. De fagene han klarer seg godt i kan han ta på skolen som vanlig, mens de han sliter veldig i kan han velge å ta som privatist. Men jeg ser for meg at å ta fag som privatist som ungdom er veldig hardt da det virkelig er fullstendig ansvar for egen læring. Anonymkode: 8109d...2ac
Anonym bruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er da absolutt mulig. Men videregående kan være noe helt annet enn ungdomsskolen. Mange blomstrer mer på videregående da man kan velge en retning mer i egen interesse slik man ikke kan på ungdomsskolen. Det er noe spesielt med den vgs-tiden.. Man skaffer nye venner, interesser, osv. Man lærer mye av å være en del av et fellesskap. Men man kan jo også ta noen fag på vgs som vanlig og noen som privatist. At man får litt av begge deler. De fagene han klarer seg godt i kan han ta på skolen som vanlig, mens de han sliter veldig i kan han velge å ta som privatist. Men jeg ser for meg at å ta fag som privatist som ungdom er veldig hardt da det virkelig er fullstendig ansvar for egen læring. Anonymkode: 8109d...2ac God ide! Hi Anonymkode: eb130...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå