Gå til innhold

Lavendel i potte inne ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Just now, Anonym bruker said:

Lavendel er hardfør og tåler nok begge deler like bra. Men den har jo enormt kraftig lukt, god men kraftig, så hadde aldri orket å ha den inne.

Anonymkode: f4c2f...eb4

Samme her. Jeg planter det ikke nærme sittegruppe ute engang..

Anonymkode: 85b5f...1f2

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lavendel er hardfør og tåler nok begge deler like bra. Men den har jo enormt kraftig lukt, god men kraftig, så hadde aldri orket å ha den inne.

Anonymkode: f4c2f...eb4

Tenker å ha den i kjøkkenvinduet😊 liker lukten jeg😊

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kan fint stå inne, men som de andre skriver: lukta er voldsom og kvalmende 

Anonymkode: 60081...a19

Lukten er vel sånn at noen liker den og noen ikke liker den😊. Jeg elsker duften av lavendel 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men gjør alle andre i ditt hus det også? Det blir jo en stank på alt..

Anonymkode: f81c7...b9e

Stank eller duft. Det kommer helt an på hvilken nese som lukter. Påsken er dessuten over i morgen så sååå dårlig timing er det ikke på påskeliljene😊. Uansett så handlet ikke dette innlegget om lukten men om man kan ha dem inne😊

41 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Stank eller duft. Det kommer helt an på hvilken nese som lukter. Påsken er dessuten over i morgen så sååå dårlig timing er det ikke på påskeliljene😊. Uansett så handlet ikke dette innlegget om lukten men om man kan ha dem inne😊

Men det er da det vi prøver svare på da... de fleste har ikke lavendel inne pga lukten, men du gjør jo som du vil. Skjønner bare ikke hvorfor du spør? Du hører jo ikke på svarene uansett? 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er da det vi prøver svare på da... de fleste har ikke lavendel inne pga lukten, men du gjør jo som du vil. Skjønner bare ikke hvorfor du spør? Du hører jo ikke på svarene uansett? 

Jeg hører fint som bare det. Det jeg lurte på er hvorvidt den tåler å « bo» inne. Det kunne jo være en plante som dør med en gang hvis den tas inn.. jeg har kun hatt den ute så jeg kjenner ikke til hvordan den er inne. Om den lukter eller ikke er helt ubetydelig i forhold til det jeg lurer på

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herrefredens! HI spurte da virkelig ikke hva du mente om lukten av lavendel? Og hvorfor i all verden kommenterer du i det hele tatt på levetiden til påskeliljene? Det er du som er på viddene her, med en helt usmakelig negativ tone om noe du overhodet ikke er bedt om å mene noe om. 

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lavendel lukter fantastisk!

Nå fikk jeg også lyst på lavendel inne!

Takk for tipset! :) 

Anonymkode: cd209...59c

Ikke sant!! Det minner om sommer og duften av Frankrike 😊😊

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ikke sant!! Det minner om sommer og duften av Frankrike 😊😊

Ja, Provence! 

Jeg forbinder egentlig lavendel med Danmark. Men selve duften er nok mest fremtredende i varmere strøk. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, Provence! 

Jeg forbinder egentlig lavendel med Danmark. Men selve duften er nok mest fremtredende i varmere strøk. 

Ja!! Sommer og sol og endeløse lilla enger i  Provence❤️

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den lukta kan du ikke ha inne... litt dårlig timing med påskeliljene da, visner midt i påsken

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men gjør alle andre i ditt hus det også? Det blir jo en stank på alt..

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der var du igjen 🙋🏼‍♀️ Er du fullstendig ute av stand til å svare på tema i alle tråder, eller er det bare hi i denne tråden som trigger deg?

Hi, lavendel er vel en staude og altså en uteplante, men du vil jo fort se om den trives i vinduskarmen eller ikke. Den trives jo med sol og varme, så helt utenkelig at den kan like seg inne er det ikke. 

Anonymkode: 1268c...4db

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der var du igjen 🙋🏼‍♀️ Er du fullstendig ute av stand til å svare på tema i alle tråder, eller er det bare hi i denne tråden som trigger deg?

Hi, lavendel er vel en staude og altså en uteplante, men du vil jo fort se om den trives i vinduskarmen eller ikke. Den trives jo med sol og varme, så helt utenkelig at den kan like seg inne er det ikke. 

Anonymkode: 1268c...4db

Jeg dro på plantasjen og kjøpte 8 små lavendel planter🌸. Nå står de så fint i kjøkkenvinduene . Klarer de seg ikke så var det uansett en kortvarig lykke. Det er ok det og.😊

48 minutter siden, Kira skrev:

Jeg elsker lavendel, og har terrassen full hvert år. Har forsøkt å ha det på bordet inne, men jeg klarer ikke få de like pene inne. Så det er tydeligvis at mine trives best ute i sol og vind. 

Jeg skal kjøpe mange senere til å ha ute også. Jeg fikk bare så lyst på sommer og sol nå at jeg måtte bare prøve. Det får gå som det går og jeg får nyte dem så lenge eller kort de lever😅

15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg skal kjøpe mange senere til å ha ute også. Jeg fikk bare så lyst på sommer og sol nå at jeg måtte bare prøve. Det får gå som det går og jeg får nyte dem så lenge eller kort de lever😅

Du fikk lyst på sol, derfor kjøpte du en lavendel? Er du overtroisk eller noe?

Anonymkode: bed64...1b0

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så er den sånn at noen dør av den  

Mulig det. Mannen tåler ikke liljekonvall så da dropper vi den 🌸. Så langt har ingen her merket noe av lavendel 

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk lyst på sol, derfor kjøpte du en lavendel? Er du overtroisk eller noe?

Ikke så vidt jeg vet. Den minner meg om sol og sommer og nå har jeg fått litt sommer i vinduskarmen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...