Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #76 Skrevet 15. april 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prisen for dagens mest negative holdning går herved til deg. Anonymkode: 59c82...b66 Ja, man blir litt negativt når alle planer går i vasken. Og når plan B går i vasken, deretter c og deretter d,- og man ikke ser ende på situasjonen man har havnet i så er det fort gjort å se mørkt på ting. Som nevnt i et svar til "Sug Lut", vi har begge fått redusert inntekter mye (full lønn hjelper ikke når provisjon og overtid ikke kommer som vanlig) og nå har vi fått beskjed om at våre jobber kommer til å bli påvirket såpass lenge at vi vil merke det enda mer i løpet av juni. Heldigvis så er vi rimelig sikret på at vi HAR jobb når ting kommer til bake til normalen,- men etter en god stund først med "vanlig aktivitet" (2-3måneder med normale tilstander er jeg blitt forevist)..... Så da forsvant faktisk enda flere muligheter for oss mtp hva vi kan gjøre i ferien ( bare så det er sagt,- så er det ikke ferien,- eller MANGEL på feiretur som er ALLER verst for oss nå,- mange andre bekymringer også grunnet lockdown og vår situasjon hjemme hos oss,-men nå var det jo ferie og bruk av Norge som land som var temaet her, og da er det utfordringene i forbindelse med det man tar opp!). Vi har alltid måtte vært sparsommelige, men langt fra fattige,- bare så det er sagt. Men nå har såpass mye gått oss mot at dette med at ferien vi har bestilt og betalt ikke blir noe var dråpen. Og når man likevel PRØVER være optimistisk og leter og søker på nett og hører med kjentfolk om alternativ,- og alle planer blir umulige en etter en,- da igjen,- da BLIR man bittelit negativ til egen situasjon. Har hørt om hva vi evt kan få tilbake på reisen vi kjøpte og bestilte i fjor,- men vi fikk beskjed at så lenge utreise IKKE er forbudt pr.idag eller innreise i landet vi skal til,- evt flyreise avlyses,-så har vi ikke rett på noe. Så vi må vente. Om situasjonen forblir likedann frem til avreise kan vi heller ikke forvente å få noe tilbake da reisebyrå ikke kan garantere at det ikke går konkurs innen den tid,- evt det kan påberope seg "force majeurer" og dermed være uten ansvar for dette. Det er også "signalene" vi har fått fra både kredittkortselskap og forsikringsselskap. Ingen har råd til å refundere alle reisene som er kjøpt inn i året som har gått som ikke blir noe av på så lang sikt det nå er snakk om. Igjen, ferie er ikke vår største problem,- men ferie kunne gitt oss noen dager i selvbedrag og en smakebit av hvordan ting (kan) bli igjen om en stund.... Håp og energi til å henge med og holde ut litt til! Men neida,- igjen. Det er IKKE LOV å være negativ, trist, redd for økonomi eller negativ til egen fremtid slik det er i dag. Man skal være fornøyd og glad og eneste "negative" følelse man kan ha er å være "redd for viruset". Hivs ikke skal man være glad for resten! Anonymkode: 31b09...a97
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #77 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, tusen takk for den. Akkurat det jeg trenger høre Alle andre følelser som,- tristhet/sorg over egen skjebne, sinne over ting som ikke bli som planlagt, irritasjon over at ting har blitt slik,- det er ikke lov,- da er man egoistisk og tenker ikke på alle som har det verre. Jeg finner dessverre ikke trøst i andres lidelse, men blir heller mer deprimert av å tenke på at mange har fått det enda mye verre enn oss. Jeg vet vi er heldige her på berget,- men det må det være lov å føle en tomhet, en sorg og et sinne over at livet i dag ikke er som det var for en måned siden? ? Det må være lov å bli lei seg, sint og frustrert når noe man har gledet seg til i et år IKKE blir noe og det må være lov å bli "deprimert" når uansett hvor mye man prøver å finne gode alternativ så stopper det seg fordi økonomi eller annet setter en stopper for det? Når jeg her prøver å peke på hvorfor (økonomi) vi ikke kan "Nyte Norge" som man sier vi skal så er det tydelig at det er klaging og det er på nivå med å ikke holde "dugnadsreglene", som å feste mange sammen og hoste og nyse i butikkene HVER dag virker det som....Ingen av oss jobber i det offentlige, begge er arbeids- og lønnsmessig berørt av aktivitetsnedgangen i AS Norge,- alerde, og det blir verre når vi kommer til juni,- så vi har en god del mindre og rutte med nå og fremover. Feriepenger vil i hovedsak bli brukt til å ta etter et etterslep vi kommer til å få på diverse kostander som påløper nå. SÅ ja, pris på utstyr, samme hvor lite og billig det blir er noe som får "lasset til å bikke over"..... Men du jobber kanskje i det offentlige,- kanskje både du og mannen? Og trenger derfor ikke bekymre dere for økonomien i det hele tatt? Hadde vi ahtt det som før hadde ting vært mye romsligere og enklere. Men sånn er det ikke,- og ja ,- det er jeg lei meg for og ser mørkt på... SÅ råtne kommer jeg ti lå gjøre,- og skygge og kald vind får jeg garantert mer av en sol i sommer. Så hyggelig å vite at jeg oppfyller et ferieønske i år i hvert fall. Anonymkode: 31b09...a97 Beklager, men dette hjalp ikke på. Du fremstår sytete og navlebeskuende fremdeles. Anonymkode: 44d4a...402
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #78 Skrevet 15. april 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, man blir litt negativt når alle planer går i vasken. Og når plan B går i vasken, deretter c og deretter d,- og man ikke ser ende på situasjonen man har havnet i så er det fort gjort å se mørkt på ting. Som nevnt i et svar til "Sug Lut", vi har begge fått redusert inntekter mye (full lønn hjelper ikke når provisjon og overtid ikke kommer som vanlig) og nå har vi fått beskjed om at våre jobber kommer til å bli påvirket såpass lenge at vi vil merke det enda mer i løpet av juni. Heldigvis så er vi rimelig sikret på at vi HAR jobb når ting kommer til bake til normalen,- men etter en god stund først med "vanlig aktivitet" (2-3måneder med normale tilstander er jeg blitt forevist)..... Så da forsvant faktisk enda flere muligheter for oss mtp hva vi kan gjøre i ferien ( bare så det er sagt,- så er det ikke ferien,- eller MANGEL på feiretur som er ALLER verst for oss nå,- mange andre bekymringer også grunnet lockdown og vår situasjon hjemme hos oss,-men nå var det jo ferie og bruk av Norge som land som var temaet her, og da er det utfordringene i forbindelse med det man tar opp!). Vi har alltid måtte vært sparsommelige, men langt fra fattige,- bare så det er sagt. Men nå har såpass mye gått oss mot at dette med at ferien vi har bestilt og betalt ikke blir noe var dråpen. Og når man likevel PRØVER være optimistisk og leter og søker på nett og hører med kjentfolk om alternativ,- og alle planer blir umulige en etter en,- da igjen,- da BLIR man bittelit negativ til egen situasjon. Har hørt om hva vi evt kan få tilbake på reisen vi kjøpte og bestilte i fjor,- men vi fikk beskjed at så lenge utreise IKKE er forbudt pr.idag eller innreise i landet vi skal til,- evt flyreise avlyses,-så har vi ikke rett på noe. Så vi må vente. Om situasjonen forblir likedann frem til avreise kan vi heller ikke forvente å få noe tilbake da reisebyrå ikke kan garantere at det ikke går konkurs innen den tid,- evt det kan påberope seg "force majeurer" og dermed være uten ansvar for dette. Det er også "signalene" vi har fått fra både kredittkortselskap og forsikringsselskap. Ingen har råd til å refundere alle reisene som er kjøpt inn i året som har gått som ikke blir noe av på så lang sikt det nå er snakk om. Igjen, ferie er ikke vår største problem,- men ferie kunne gitt oss noen dager i selvbedrag og en smakebit av hvordan ting (kan) bli igjen om en stund.... Håp og energi til å henge med og holde ut litt til! Men neida,- igjen. Det er IKKE LOV å være negativ, trist, redd for økonomi eller negativ til egen fremtid slik det er i dag. Man skal være fornøyd og glad og eneste "negative" følelse man kan ha er å være "redd for viruset". Hivs ikke skal man være glad for resten! Anonymkode: 31b09...a97 Nei, det er helt rett. Det er faktisk ikke greit å være «trist» pga tapt ferie når dere begge har full lønn og bare mister bonuser. Seriøst, nå må du skjerpe deg! Det er mange folk i dette landet som er 100 % permittert, og må leve på NAV som jo er så presset at de ikke klarer å få behandler alle søknader som kommer inn. Folk må på føkkings sosialen for å få seg mat, og du klager over at ferien _kanskje_ går i vasken??! ta deg sammen og få huet ut av rævva! Anonymkode: 44d4a...402
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #79 Skrevet 15. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager, men dette hjalp ikke på. Du fremstår sytete og navlebeskuende fremdeles. Anonymkode: 44d4a...402 Hadde ikke tenkt annet,- bare her inne jeg tillater meg det! Slipper ut litt damp, får satt ord på tankene,- også blir det litt lettere å ta på seg maska og spille den fornøyde, trygge mamma'n som fikser alt når jeg må det Kan jo ikke dra med meg familien i trøstesløsheten min, da tar jeg heller og plager damer jeg ikke kjenner her inne! Og kanskje det hjelper på sikt? Eller kanskje andre som ikke er fornøyd med livet finner trøst i at det er både lov og naturlig å ikke føle at slik vi lever nå er den enkleste sak verden. Det er lov å tenke på at vi IKKE vil komme oss gjennom dette uten varige men og deretter være til bke til normalen igjen på null komma niks. Mange av oss kommer nemlig ikke til å gjøre det! Anonymkode: 31b09...a97
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #80 Skrevet 15. april 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er helt rett. Det er faktisk ikke greit å være «trist» pga tapt ferie når dere begge har full lønn og bare mister bonuser. Seriøst, nå må du skjerpe deg! Det er mange folk i dette landet som er 100 % permittert, og må leve på NAV som jo er så presset at de ikke klarer å få behandler alle søknader som kommer inn. Folk må på føkkings sosialen for å få seg mat, og du klager over at ferien _kanskje_ går i vasken??! ta deg sammen og få huet ut av rævva! Anonymkode: 44d4a...402 SÅ bra for deg at du finner trøst i at andre har det verre enn deg da! Jeg blir bare enda mer deprimert av å tenke på hvor ille stilt det faktisk er i landet vårt. Ikke bare under koronakrisen,- men mange sliter til vanlig også! Anonymkode: 31b09...a97
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #81 Skrevet 15. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: SÅ bra for deg at du finner trøst i at andre har det verre enn deg da! Jeg blir bare enda mer deprimert av å tenke på hvor ille stilt det faktisk er i landet vårt. Ikke bare under koronakrisen,- men mange sliter til vanlig også! Anonymkode: 31b09...a97 Det handler ikke å finne trøst i at andre har det verre! Det handler om at du må innse at DU IKKE har det fælt, din bortskjemte unge! Det er ikke katastrofe å måtte være hjemme EN jævla sommerferie! Det er ikke, eller burde ikke være, katastrofe å ikke få utbetalt bonuser en periode. Hvis det seriøst er slik at hele dere økonomi står i fare fordi dere begge «bare» får full lønn, vil jeg anbefale følgende aktivitet for sommerferien i år: Sett dere til helvette ned å gå gjennom økonomi og FORBRUK og levestandard! Slutt å bruk penger dere ikke har! Slutt å bo dere ihjel! Slutt å tro at dere må ga alt mulig unødvendige greier og begynn å lev et liv dere faktisk har råd til å betjene i nedgangstider. Anonymkode: 44d4a...402
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #82 Skrevet 15. april 2020 På 11.4.2020 den 21.00, Anonym bruker skrev: Jeg satt i morges og leita etter turisthytter vi kanskje kan besøke i sommerferien i tilfelle den bestilte ferien ikke kan gå som planlagt. Men jeg skal ærlig innrømme, jeg fikk sjokk! Det er jo svindyrt. Vet ikke hvorfor, men trodde dette var et slags lavterskeltilbud, noe det i høyeste grad absolutt ikke er. Overnatting for en helg kommer på flere tusen kroner for oss🙄 En ting er sikkert, disse turisthyttene er dessverre ikke for folk flest!☹️ Anonymkode: 6a025...a76 Kjøp hytte selv da. Sikkert MYE billigere. Anonymkode: 66576...95d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #83 Skrevet 15. april 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jo ikke dra med meg familien i trøstesløsheten min, da tar jeg heller og plager damer jeg ikke kjenner her inne! Og kanskje det hjelper på sikt? Nei, negativitet er selvforsterkende. Anonymkode: 66576...95d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #84 Skrevet 15. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper eller låner ikke BRUKTE sko????? Sko som skal gåes inn og tilpasse bruker kjøper man ikke brukt? Ullundertøy låner jeg ikke/kjøper jeg ikke brukt,- for meg blir det som å kjøpe brukte truser og badetøy og BH. Jeg gjør det ikke....Det er da normal hygiene,- tenker jeg. Eller er det vanlig? Anonymkode: 31b09...a97 Du går ikke på fjellet med flunkende nye sko heller... vil du gi barna dine en effektiv vaksine mot friluftsliv, så send dem en uke til fjells med sko som ikke er inngått. Har du levd et veldig beskyttet liv...? Anonymkode: 66576...95d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #85 Skrevet 15. april 2020 De ubetjente hyttene i oslomarka koster 280 kr for en voksen og 50 kr for ungdom. Barn er gratis. Det er ikke veldig dyrt. Anonymkode: 77bce...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå