Gå til innhold

Er det bare jeg som reagerer på DNT’s hyttepriser?🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt i morges og leita etter turisthytter vi kanskje kan besøke i sommerferien i tilfelle den bestilte ferien ikke kan gå som planlagt. Men jeg skal ærlig innrømme, jeg fikk sjokk! Det er jo svindyrt. Vet ikke hvorfor, men trodde dette var et slags lavterskeltilbud, noe det i høyeste grad absolutt ikke er. Overnatting for en helg kommer på flere tusen kroner for oss🙄 
En ting er sikkert, disse turisthyttene er dessverre ikke for folk flest!☹️

Anonymkode: 6a025...a76

Skrevet

Vel, tilgang på hytte, gjennom å betale litt, evt være betalende medlem i turistforeningen og betale litt mindre for hytteleige, vs det å eige og vedlikeholde egen hytte i fjellet... tror det blir billigere altså.... hvis du må på hytte. Kan jo telte...

Anonymkode: 21424...744

Skrevet

Hvis det stemmer er det nytt for meg også. Har riktignok ikke vært på en slik hytte siden jeg var 20, men da var det jo ikke ille.

Og så jeg som har tenkt at bare jeg blir litt bedre form så kan jeg gå til en eller to dnt-hytter. Er det så dyrt så utgår det, for det har jeg ikke råd til.

Anonymkode: e3382...a54

Skrevet

Koster vel ikke det om det er ubetjente hytter og uten mat? 100-200 kr natta, ca 700 kr +  på betjente hytter med pensjon trodde jeg? Sover du på sovesal sparer du også en del 

Anonymkode: 5c9a6...bdd

Skrevet

Det er ingen gullgruve å drive dnt-hytte. Prisene varierer jo fra ubetjent hytte, selvbetjent og til betjent. På de betjente er det jo alt fra sovesal til dobbeltrom(på noen). I tillegg er jo de dyreste prisene på betjent hytte ink tre-retters middag, frokost og matpakke og termos. 

Anonymkode: a4937...891

Skrevet

DNT holder på å gå konkurs nå pga coronakrise er det rapportert. Det er ikke svindyrt å bo på DNT hytte. Håper mange kommer seg ut og melder seg inn slik at vi kan beholde dette fantastiske tilbudet.

Anonymkode: a8926...ec8

Skrevet

Enig. For oss som er to voksne, en ungdom, et barn blir det fort 2500,- for ei natt med helpensjon som medlemmer.

Anonymkode: 121e1...226

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det stemmer er det nytt for meg også. Har riktignok ikke vært på en slik hytte siden jeg var 20, men da var det jo ikke ille.

Og så jeg som har tenkt at bare jeg blir litt bedre form så kan jeg gå til en eller to dnt-hytter. Er det så dyrt så utgår det, for det har jeg ikke råd til.

Anonymkode: e3382...a54

Når du var 20 betalte du sikkert bare for deg. 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. For oss som er to voksne, en ungdom, et barn blir det fort 2500,- for ei natt med helpensjon som medlemmer.

Med helpensjon er ikke 2500 for to voksne  en ungdom og ett barn dyrt i det hele tatt!

Anonymkode: c32d4...618

Skrevet

Dersom du skulle eid egen hytte ville det kostet langt mer. Her slipper du i tillegg vedlikehold på hytta. DNT er ikke en veldedig institusjon og er derfor avhengig av å få dekket sine utgifter.

Anonymkode: bebd9...6ed

Skrevet

Prisene er det minste problemet med DNT. En konkurs er helt fint.

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Hvorfor mener du det?

Anonymkode: 382f2...e94

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Å, herregud. Opplys oss? Hvilken trussel for samfunnet utgjør DNT? 

Anonymkode: a4937...891

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, er 2500 kr mye for en natt inkludert middag, frukost, matpakke til lunsj og fulle termoser med kakao til 4 personer? 

Anonymkode: 74834...5f9

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Rar påstand. Hvilken skade gjør DNT? Merke løyper? Lage bruer over bekker? Rydde stein? Vedlikeholde ubetjente hytter sånn at alle har et sted å overnatte på fjellet? 

Anonymkode: d603e...206

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Må si meg enig med flere her. Hva er galt med DNT?

Anonymkode: 74834...5f9

Skrevet

Det er jo ikke dyrt! Overnatting, tre-retters middag, frokost, matpakke og termos for 4 personer. Da er 2500 kr billig!

Anonymkode: 627a1...c1b

Skrevet
8 timer siden, sug lut skrev:

Hva er galt med DNT? 

Anonymkode: d6bc6...712

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rar påstand. Hvilken skade gjør DNT? Merke løyper? Lage bruer over bekker? Rydde stein? Vedlikeholde ubetjente hytter sånn at alle har et sted å overnatte på fjellet? 

Alt. Ja, ja, ja og ja. Hvis fjellet må tilrettelegges kan folk holde seg hjemme. Og klarer man seg ikke uten DNT har man lite i fjellet å gjøre, jeg kan da anbefale Frognerparken.

Skrevet
54 minutter siden, sug lut skrev:

Alt. Ja, ja, ja og ja. Hvis fjellet må tilrettelegges kan folk holde seg hjemme. Og klarer man seg ikke uten DNT har man lite i fjellet å gjøre, jeg kan da anbefale Frognerparken.

Herregud å dumt. 

Det må jo være til det beste for alle at naturen blir tilrettelagt. Det gjør det mulig for alle å komme seg ut. Godt for folkehelsa at folk  er aktive. 

Det finnes nok av utmark, som du kan utforske og gå deg vill i. For du bruker vel ikke kart, eller gud forby gps? Regner med du går etter sola og stjernene. 

Anonymkode: 18c4a...b04

Skrevet
5 timer siden, sug lut skrev:

Flott. Da slipper jeg å møte på deg i sommer! Du er utenfor allfarvei, uten tåpelig tilrettelegging som merket sti og varder! God tur. Du er altså så tøff, ikke slik som de andre fjolsene som synes det er trivelig med en overnatting i sovesal, hyggelig fellesskap med andre turinteresserte og varm middag. De fortjener jommen meg ikke å være på fjellet i det hele tatt. 

Skrevet
5 timer siden, sug lut skrev:

Heldigvis er fjellheimen stor nok til at du kan bevege deg på steder der DNT ikke synes så godt. Og så kan de som er litt mer kollektivistisk orienterte få møte hverandre på betjente hytter eller hilse på hverandre på en merket sti. 

Skrevet

Det er jo ikke dyrt! Overnatting, tre-retters middag, frokost, matpakke og termos for 4 personer. Da er 2500 kr billig!

Anonymkode: 627a1...c1b

På skumgummi med tre måltider kneipp og ett med gryterett? Dyrt. 

Anonymkode: a8236...375

Skrevet

Jeg har tenkt det samme at det er dyrt ja. Kunne jo fått to netter på hotell til den prisen der!

Anonymkode: 64977...753

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tenkt det samme at det er dyrt ja. Kunne jo fått to netter på hotell til den prisen der!

Anonymkode: 64977...753

For fire personer og tre måltider pr dag?

Det hotellet må du fortelle meg hvor er, for da bestiller jeg med en gang. 

Anonymkode: 18c4a...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...