Gå til innhold

Gravid uke 7 - magesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 7 og har siden torsdag kveld hatt smerter i livmorområdet. Først murrende, deretter rieliknende ganske sterke smerter så jeg ikke klarte å sove hele natt til fredag og etter det svakere murrende og verkende smerter igjen. En time idag har det kjent ut som livmora er konstant stram som ved kynnere. Har i natt og idag også hatt noen perioder som har vært nesten smertefrie.

Har bittelitt lyserosa utflod innimellom. Det har jeg imidlertid hatt siden jeg satte en canestenvagitorie for en uke siden, så det kan muligens skyldes canesten eller skjøre slimhinner pga soppen. Har ikke blødd noe, bortsett fra to ganger litt slim med blod i.

Har noen her opplevd noe slikt og svangerskapet gikk bra likevel? Var på legevakta igår pga smertene og crp var under 5 og urinstiks var negativ bortsett fra 3+ på ketoner (men jeg har diabetes). Så bankende hjerte og embryo av riktig størrelse på ultralyd dagen før smertene startet.

Anonymkode: d58d7...5d7

Skrevet

Jeg hadde slike smerter helt til uke 12!

Anonymkode: a4174...fbe

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde slike smerter helt til uke 12!

Anonymkode: a4174...fbe

Og svangerskapet gikk bra likevel?

Skrevet

Dette kan gå bra. Livmoren gjør utrolig mye rart når man er gravid. 

Blødning kan være et dårlig tegn, men tror du kan slappe av nå.

Anonymkode: 650e1...e00

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan gå bra. Livmoren gjør utrolig mye rart når man er gravid. 

Blødning kan være et dårlig tegn, men tror du kan slappe av nå.

Anonymkode: 650e1...e00

Håper så veldig at du har rett. Tar så voldsomt på med disse smertene og uvissheten og lite søvn. Typisk også at det skjer i påsken når det er lenge til legekontorene åpner.

Skrevet

Jeg har hatt tidvis ganske intense menssmerter i starten av alle mine svangerskap. Det har gått bra hver gang ❤️

Anonymkode: 90824...2f9

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt tidvis ganske intense menssmerter i starten av alle mine svangerskap. Det har gått bra hver gang ❤️

Anonymkode: 90824...2f9

Så godt å høre! 🙂

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er gravid i uke 7 og har siden torsdag kveld hatt smerter i livmorområdet. Først murrende, deretter rieliknende ganske sterke smerter så jeg ikke klarte å sove hele natt til fredag og etter det svakere murrende og verkende smerter igjen. En time idag har det kjent ut som livmora er konstant stram som ved kynnere. Har i natt og idag også hatt noen perioder som har vært nesten smertefrie.

Har bittelitt lyserosa utflod innimellom. Det har jeg imidlertid hatt siden jeg satte en canestenvagitorie for en uke siden, så det kan muligens skyldes canesten eller skjøre slimhinner pga soppen. Har ikke blødd noe, bortsett fra to ganger litt slim med blod i.

Har noen her opplevd noe slikt og svangerskapet gikk bra likevel? Var på legevakta igår pga smertene og crp var under 5 og urinstiks var negativ bortsett fra 3+ på ketoner (men jeg har diabetes). Så bankende hjerte og embryo av riktig størrelse på ultralyd dagen før smertene startet.

Smertene du kjenner er livmoren som vokser. Helt normalt, men skjønner du kan bli bekymret. Jeg er i uke 10 nå og kjenner på de samme smertene som deg!

Skal nevnes at da jeg mistet i uke 10-11 så hadde jeg absolutt ingen smerter i magen. Var på konsert og fikk en sterk følelse av at nå har jeg mistet selv om det ikke var noen tegn til at det skulle ha skjedd. Ingen blod eller smerter da jeg fikk denne følelsen. Kom hjem og hadde da fått litt mørkerødt utflod i trusa. Tidlig dagen etterpå kom det brunt, så mørkerødt slim, og så brunt og slik fortsatte det. Så fikk jeg litt smerter i magen, men legevakten ville ikke ta meg inn. På dag 2 med mye blodig slim fikk jeg ultralyd hvor vi ikke så baby og på dag 4 hørte jeg et kneppelyd og så begynte jeg å fossblø mørkerødt med intense rielignende smerter. Skriver ikke dette for å skremme deg, men for å si at av erfaring ‘’vanlige’’ sterke menssmerter i magen, stikninger og murringer er bare tegn på at noe vokser og lager plass inni der. Rosa utflod er også vanlig. Rielignende sterke smerter i rygg og mage + store mengder blod kan være tegn på SA, men ikke nødvendigvis det heller. Den gravide kvinnekroppen er rar og den går gjennom mye når vi skal bære frem barn. Hadde prøvd å slappe av og heller tatt kontakt hvis blødninger tar seg opp.

Anonymkode: a70ef...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...