Gå til innhold

Dugnad for klassetur

Anbefalte innlegg

Min datter går i 6 trinn no og neste år skal dem på en avslutningstur.. Penger til dette skulle ha blitt finansiert gjennom 17 Mai feiring på skolen i år. Men det går jo ikke. Noen foreldre mener at da betaler vi bare turen når vi kommer dit. Greit for dem som kan det. Jeg har ikke problem med å betale, men jeg tenker litt utenom meg selv. Er det urealistisk at ungene kan tjene litt penger gjennom dugnader? Akkurat nå er det vanskelig, men er jo 1 år til turen 

Blir spesielt provosert av 1 mor, som bestandig skal kjøpe seg ut av dugnader. Gjelder på idrett også dette. Jeg vil ikke lære mitt barn at det er greit å kjøpe seg fri fra noe man ikke har lyst til 

Anonymkode: ff554...526

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144400352-dugnad-for-klassetur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe kan de sikkert opptjene - men det blir nok ikke like mye som om dere fikk inntekter 17.mai.

Anonymkode: 8cf59...6a9

Det skjønner jeg. Men litt kan dem bidra med. Da lærer dem at alt kommer ikke av seg selv 

Anonymkode: ff554...526

De kan jo arrangere noe når alt dette er ferdig, så får de penger i kassa av det. Ellers kan de ha loddsalg, basar, loppemarked eller andre ting. 

Jeg hadde selv heller ikke hatt problemer med å betale for tur, men det er jo ikke slik det skal være for det kan jo utelate de barna der foreldrene ikke har råd til en slik tur. 

Ikke bry deg med moren som ikke deltar på dugnadene, du vet ikke grunnen til dette så ikke greit å dømme noen. Tenk om hun feks. er syk og ikke kan pga. det.

Anonymkode: d282f...2fa

Det er jo ikke lov at foreldrene betaler turen selv, heldigvis. 

Enten må dere hive dere rundt og skaffe dugnader når restriksjonene blir opphevet, eller så blir det dessverre ikke tur. Så enkelt og så kjipt må det bli. 

Anonymkode: 90bc2...531

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...