DetYrer Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 I går kveld frøs jeg, satte på varmeovnen. Kjente at jeg begynte å svette av den, men frøs likevel på en måte... Følte at jeg ville ha det varmere, selv om kroppen sa tydelig ifra at du er varm nok og vel så det! Samme idag, kjenner at det egentlig ikke er kaldt her, men fryser så. Er kald steder man ikke skulle tro man ble kald, er t.o.m kald på innsiden av munnen...! (Ingen andre symptomer altså, og jeg er over gjennomsnittet var på symptomer). Men hva skjer med kroppen når den fryser, men samtidig er for varm? Ikke feber/begynnende feber.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, DetYrer skrev: I går kveld frøs jeg, satte på varmeovnen. Kjente at jeg begynte å svette av den, men frøs likevel på en måte... Følte at jeg ville ha det varmere, selv om kroppen sa tydelig ifra at du er varm nok og vel så det! Samme idag, kjenner at det egentlig ikke er kaldt her, men fryser så. Er kald steder man ikke skulle tro man ble kald, er t.o.m kald på innsiden av munnen...! (Ingen andre symptomer altså, og jeg er over gjennomsnittet var på symptomer). Men hva skjer med kroppen når den fryser, men samtidig er for varm? Ikke feber/begynnende feber. Overgangsalder? Anonymkode: 78893...231
DetYrer Skrevet 8. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Overgangsalder? Anonymkode: 78893...231 Kan det gjøre det? Er bare 29 år. Trodde det var mer hetetokter, men jeg kan jo ingenting om det.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Slik har jeg det innimellom også, men jeg er kronisk syk med noe som kan påvirke både hormoner og immunsystem, så jeg har bare regnet med at det er det. Nå er det ekstra morsomt, har hatt hoste i flere måneder (så vet det ikke er korona), har disse varme/kulde-greiene du har - og jammen har jeg ikke begynt å få første tegn på overgangsalderen også. For ei suppe Så lenge allmenntilstanden er grei og man ikke har andre symptomer som bør tas på alvor, så tenker jeg det beste er å ikke fokusere for mye på dette. Anonymkode: a509d...a72
DetYrer Skrevet 8. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Slik har jeg det innimellom også, men jeg er kronisk syk med noe som kan påvirke både hormoner og immunsystem, så jeg har bare regnet med at det er det. Nå er det ekstra morsomt, har hatt hoste i flere måneder (så vet det ikke er korona), har disse varme/kulde-greiene du har - og jammen har jeg ikke begynt å få første tegn på overgangsalderen også. For ei suppe Så lenge allmenntilstanden er grei og man ikke har andre symptomer som bør tas på alvor, så tenker jeg det beste er å ikke fokusere for mye på dette. Anonymkode: a509d...a72 På hvilken måte styrer immunsystemet at man fryser/er varm - og begge deler samtidig ? Jeg er også kronisk syk, med "immunproblemer", og lurer på om det kan være en link der, siden du nevner det...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 11 minutter siden, DetYrer skrev: På hvilken måte styrer immunsystemet at man fryser/er varm - og begge deler samtidig ? Jeg er også kronisk syk, med "immunproblemer", og lurer på om det kan være en link der, siden du nevner det... Jeg har rett og slett ikke orket å sette meg nok inn i det til å gjenfortelle. Bare vet at visse ubalanser i mineraler kan gi bl.a. hormonproblemer og påvirke nervesystemet og at disse tingene igjen kan gjøre at man regulerer temperatur dårligere. Du kan jo nevne det til legen din neste gang du skal til denne likevel, for det kan være du bør få tatt noen blodprøver igjen. Anonymkode: a509d...a72
DetYrer Skrevet 8. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har rett og slett ikke orket å sette meg nok inn i det til å gjenfortelle. Bare vet at visse ubalanser i mineraler kan gi bl.a. hormonproblemer og påvirke nervesystemet og at disse tingene igjen kan gjøre at man regulerer temperatur dårligere. Du kan jo nevne det til legen din neste gang du skal til denne likevel, for det kan være du bør få tatt noen blodprøver igjen. Anonymkode: a509d...a72 Okei. Ja, jeg skal dit i juni Hvis ikke det er midt i smittetoppen, da.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, DetYrer skrev: Okei. Ja, jeg skal dit i juni Hvis ikke det er midt i smittetoppen, da. Så lenge du ikke har andre symptom og føler deg frisk ville jeg ikke bekymret meg særlig. Men ta det opp i juni likevel, for om du har noen problemer fra før så kan det jo være at dette er en brikke i helheten, og det kan være greit at legen får med seg. Jeg har en sykehustime i juni, men regner med at den utgår også Anonymkode: a509d...a72
DetYrer Skrevet 8. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så lenge du ikke har andre symptom og føler deg frisk ville jeg ikke bekymret meg særlig. Men ta det opp i juni likevel, for om du har noen problemer fra før så kan det jo være at dette er en brikke i helheten, og det kan være greit at legen får med seg. Jeg har en sykehustime i juni, men regner med at den utgår også Anonymkode: a509d...a72 Jeg har masse andre symptomer som jeg ikke knytter til det. Men noterer meg det "bak øret". Ja, dette er hos fastlegen så tipper at timen går som den skal, tror t.o.m det er jeg som må bestille time selv i juni så da får jeg jo vite åssen ståa er da. Har hatt litt dårlige prøver ellers, men fikk ikke inntrykk av at jeg skulle svettefryse av den grunn Sykehustimer utgår nok, ja. De har gitt meg opp på sykehuset så har ingen avtaler der fremover
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 19 minutter siden, DetYrer skrev: Jeg har masse andre symptomer som jeg ikke knytter til det. Men noterer meg det "bak øret". Ja, dette er hos fastlegen så tipper at timen går som den skal, tror t.o.m det er jeg som må bestille time selv i juni så da får jeg jo vite åssen ståa er da. Har hatt litt dårlige prøver ellers, men fikk ikke inntrykk av at jeg skulle svettefryse av den grunn Sykehustimer utgår nok, ja. De har gitt meg opp på sykehuset så har ingen avtaler der fremover Fastlegene har jo masse timer ledige nå, fordi folk er redde for å gå dit, så der er det ledig om du skulle trenge time før det. Min erfaring er at det kan være vanskelig å få dem til å se helheten, så sett gjerne opp en ryddig oversikt over hva du ev. sliter med, så kan du ta med listen når du skal til legen. Sparer både deg og legen tid. Vet det meste med å ikke nå frem i helsevesenet. Men det gjelder å ikke gi seg! Anonymkode: a509d...a72
DetYrer Skrevet 8. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fastlegene har jo masse timer ledige nå, fordi folk er redde for å gå dit, så der er det ledig om du skulle trenge time før det. Min erfaring er at det kan være vanskelig å få dem til å se helheten, så sett gjerne opp en ryddig oversikt over hva du ev. sliter med, så kan du ta med listen når du skal til legen. Sparer både deg og legen tid. Vet det meste med å ikke nå frem i helsevesenet. Men det gjelder å ikke gi seg! Anonymkode: a509d...a72 Jeg kan ikke dra dit før i juni, fordi jeg må se om tiltakene jeg gjør nå hjelper på blodprøvene Det tar 3 mnd, var hos legen tidlig i mars. Ja, vet. Det er dessverre sånn Har forsøkt utredning i en årrekke, og nå er jeg altså offisielt gitt opp av det norske helsevesenet
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 14 minutter siden, DetYrer skrev: Jeg kan ikke dra dit før i juni, fordi jeg må se om tiltakene jeg gjør nå hjelper på blodprøvene Det tar 3 mnd, var hos legen tidlig i mars. Ja, vet. Det er dessverre sånn Har forsøkt utredning i en årrekke, og nå er jeg altså offisielt gitt opp av det norske helsevesenet Jeg er også egentlig gitt opp av dem - det er bare jeg som nekter å gi meg! For kompetanse finnes, bare ikke i Norge for meg. Det virker som om du i hvert fall blir fulgt opp av fastlegen, da. Det er viktig å ha fastlegen på din side. En fornuftig fastlege er kjempeviktig når man sliter med ikke helt klare ting. Anonymkode: a509d...a72
DetYrer Skrevet 8. april 2020 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er også egentlig gitt opp av dem - det er bare jeg som nekter å gi meg! For kompetanse finnes, bare ikke i Norge for meg. Det virker som om du i hvert fall blir fulgt opp av fastlegen, da. Det er viktig å ha fastlegen på din side. En fornuftig fastlege er kjempeviktig når man sliter med ikke helt klare ting. Anonymkode: a509d...a72 Helt enig Jeg har en dårlig fastlege... Men kjekt å kunne spørre på Internett, og kanskje bli satt litt på rett spor. Så kan jeg ta med meg det til fastlegen.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 27 minutter siden, DetYrer skrev: Helt enig Jeg har en dårlig fastlege... Men kjekt å kunne spørre på Internett, og kanskje bli satt litt på rett spor. Så kan jeg ta med meg det til fastlegen. Da ville jeg forhørt meg litt rundt og forsøkt å finne en annen fastlege. Jeg brukte mellom et halvt og et år på å finne min nåværende fastlege. Og så tok det åtte måneder på venteliste, tror jeg det var, før jeg fikk komme til. Men det var det verdt Spesielt viktig om man har kroniske problemer/sykdommer at man har en fastlege man kan kommunisere med og som fremdeles har beholdt et engasjement for pasientene. Anonymkode: a509d...a72
Anonym bruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 2 timer siden, DetYrer skrev: På hvilken måte styrer immunsystemet at man fryser/er varm - og begge deler samtidig ? Jeg er også kronisk syk, med "immunproblemer", og lurer på om det kan være en link der, siden du nevner det... Feber er da en del av immunforsvaret, og den kan gå opp og ned slik at man føler seg varm og kald om hverandre. Hva er kropps-temperaturen din? Foreslår at du måler den hver time, og skriver dette ned. For å nøste opp i ting er det helt uvurderlig å ha en slik logg. Anonymkode: 827cc...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå