Gå til innhold

Mor og sønn(er) sover sammen. Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Har en venninne. Hun er 34 år. Hun har to sønner som hun deler 50/50 med barnefar. Han ene er 12 år og han andre er 14 år. Ofte så har hun kun en av dem mens faren har han andre. Men hver gang når hun har en av sønnene vil de sove sammen med henne. Det jeg stusser på er to ting. For det første synes jeg de er for gamle til å sove sammen med mor, men det jeg synes er aller verst er at hun sover naken når de sover sammen. Vet de sover tett inntil hverandre så synes dette er litt drøyt.

Gutter på 12 og 14 som sover sammen med mor som er naken. Er det innafor? Hva mener dere? (Tenk om det hadde vært omvendt. Far naken med jenter på 12 og 14...)

Anonymkode: bae5a...949

Fortsetter under...

Min sønn på 10 år sover ofte i min seng. Men ingen av oss er nakne da. Og han sover heller ikke tett inntil meg hele natten. Og heller ikke det eneste barnet som sover hos meg😅Han er mørkredd og trenger den tryggheten. 

Men tror ikke at han sover ved siden av meg når han er 14 år. 

Anonymkode: e9663...bed

Annonse

Jeg sier aldri dette, men nå må jeg. I mine øyne er det kanskje lurt med en telefon til bv. Min 8 åring sover noen ganger hos oss, men da sover jeg alltid med truse og t-skjorte. 

Anonymkode: 4c223...4a7

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min sønn på 10 år sover ofte i min seng. Men ingen av oss er nakne da. Og han sover heller ikke tett inntil meg hele natten. Og heller ikke det eneste barnet som sover hos meg😅Han er mørkredd og trenger den tryggheten. 

Men tror ikke at han sover ved siden av meg når han er 14 år. 

Men til han er 12 år skal man ikke se bort i fra at han gjør. Ser heller ikke problemet. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke problemet?

Anonymkode: 4bce4...029

Du ser ikke problemet med at barn som er i pubertetsalder ikke sover alene, men naken med sin forelder?

Det handler om å utvikle en sunn løsrivelse og selvstendighet.

Her bør mor ha lært guttene opp å klare seg mer og mer alene, slik at de er i stand til å få sine egne kjærester og danne sine egne familier, på sikt, ikke la de ha rollen som mannen i huset og som hennes personlige dynevarmer.

Dette er ikke noe sønnene har godt av for egen utvikling. 

Ergo er det misbruk av barn. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier aldri dette, men nå må jeg. I mine øyne er det kanskje lurt med en telefon til bv. Min 8 åring sover noen ganger hos oss, men da sover jeg alltid med truse og t-skjorte. 

Anonymkode: 4c223...4a7

Ja, jeg støtter denne. 

Anonymkode: d8a02...8ca

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en venninne. Hun er 34 år. Hun har to sønner som hun deler 50/50 med barnefar. Han ene er 12 år og han andre er 14 år. Ofte så har hun kun en av dem mens faren har han andre. Men hver gang når hun har en av sønnene vil de sove sammen med henne. Det jeg stusser på er to ting. For det første synes jeg de er for gamle til å sove sammen med mor, men det jeg synes er aller verst er at hun sover naken når de sover sammen. Vet de sover tett inntil hverandre så synes dette er litt drøyt.

Gutter på 12 og 14 som sover sammen med mor som er naken. Er det innafor? Hva mener dere? (Tenk om det hadde vært omvendt. Far naken med jenter på 12 og 14...)

Og du vet at hun sover naken eller er dette noe du smører på for å få støtte i det du syns er unormalt og ekkelt?

Å samsove med eldre barn er ikke unormalt. Faktisk tvert imot veldig normalt i enkelte kulturer. Det som også spiller inn her er om barna har eget rom og seng, men likevel sover der eller ei. Jeg tar det du skriver med en klype salt assa..

Anonymkode: 2911f...c3f

Å samsove med eldre barn er ikke unormalt. Faktisk tvert imot veldig normalt i enkelte kulturer. 

Ikke gidd å høre på slike argumenter, HI.

Det er samme argumentasjonen som man finner i de mørkeste krokene på internett. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gidd å høre på slike argumenter, HI.

Det er samme argumentasjonen som man finner i de mørkeste krokene på internett. 

Det er kroker du ofte henger i, skjønner jeg? Siden du tydeligvis kjenner så alt for godt til hva som prates om i disse mørke krokene.

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kroker du ofte henger i, skjønner jeg? Siden du tydeligvis kjenner så alt for godt til hva som prates om i disse mørke krokene.

De fleste som jobber for utsatte barn, vet dette.

De fleste som jobber mot overgripere, vet dette. 

Og de aller fleste som er halvveis oppegående, klarer nok også å regne seg frem til det, hvis de bare vil. 

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og de aller fleste som er halvveis oppegående, klarer nok også å regne seg frem til det, hvis de bare vil. 

Den kjøper jeg ikke. Jeg tviler ikke et sekund på at du henger i de mørkeste krokene på internett. Du vet, der mor med de 11 små bor.

Den kjøper jeg ikke. Jeg tviler ikke et sekund på at du henger i de mørkeste krokene på internett. Du vet, der mor med de 11 små bor.

Jeg har ingen tålmodighet med folk som spøker om sånne ting.

Finn deg en annen tråd å avspore, jeg kommer nemlig til å rapporter om du avsporer denne her noe mer. 

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber med utsatte barn. Tro meg, barn som søker trygghet hos sine foreldre om natten er ikke noe vi finner bekymringsfullt. 

Anonymkode: b4aa1...b88

Hadde det faktisk foregått noe ubehagelig der, så hadde hun aldri sagt et ord om at hun samsov med sønnene. 
Jeg husker jeg så min første grøsserfilm som 13-åring (angrer fortsatt), og jeg var så redd at jeg måtte sove i mammas seng i flere mnd etterpå. 
Her er det i tillegg snakk om ungdommer som har delt bosted. Hvis dette gir dem trygghet, så skjønner jeg ikke hva problemet er. 

Jeg ser ingen problemer med at de sover hos mor.

Men selv jeg, som har et veldig avslappet forhold til kropp og nakenhet, stusser litt på å sove naken med en 14-åring. Men, har de vært vant med slik nakenhet hele livet så trenger det ikke være noe feil i det heller.

Sønnen til en venninne av meg sov hos henne til han var 15-16 år. Hun sov alltid i truse og singlet eller t-skjorte. Det kom til slutt frem at han var blitt mobbet i mange år, noe ingen hadde fanget opp, og det å sove i morens dobbelseng var eneste gangen han følte seg trygg nok til å greie å slappe av og få sove. Kort tid etter at sannheten om mobbingen kom frem begynte han å sove i egen seng. Så av og til kan det være veldig gode grunner til at barn sover hos foreldre, til og med langt opp i tenårene.

Anonymkode: c804b...bd5

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber med utsatte barn. Tro meg, barn som søker trygghet hos sine foreldre om natten er ikke noe vi finner bekymringsfullt. 

Nei, jeg tror ikke på deg.

Vi snakker ikke om små barn som søker trøst. Søker man trøst er man like gjerne påkledt.

Vi snakker om en 14 år gammel gutt som søker å sove naken sammen med sin mor. 

Det er INGENTING sunt, friskt eller normalt i at en 14 år gammel gutt vil ligge naken inntil sin mor, støtt og stadig. 

Så nei, jeg tror enten du bløffer om at du jobber med overgrepsutsatte barn. Eller at du er renholder på et senter eller noe annet helt urelatert. Men du kan få sjansen til å bevise at det er hold i det du kommer med ved å vise til faglige kilder som støtter det du sier. 

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ingen problemer med at de sover hos mor.

Men selv jeg, som har et veldig avslappet forhold til kropp og nakenhet, stusser litt på å sove naken med en 14-åring. Men, har de vært vant med slik nakenhet hele livet så trenger det ikke være noe feil i det heller.

Sønnen til en venninne av meg sov hos henne til han var 15-16 år. Hun sov alltid i truse og singlet eller t-skjorte. Det kom til slutt frem at han var blitt mobbet i mange år, noe ingen hadde fanget opp, og det å sove i morens dobbelseng var eneste gangen han følte seg trygg nok til å greie å slappe av og få sove. Kort tid etter at sannheten om mobbingen kom frem begynte han å sove i egen seng. Så av og til kan det være veldig gode grunner til at barn sover hos foreldre, til og med langt opp i tenårene.

Anonymkode: c804b...bd5

Men det er faktisk noe helt annet å ha et minstemål av klær på.

Trøst er helt ok.

Men det skal ALLTID være foreldre som trøster barnet, og ALDRI barnet som trøster forelderen.

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det faktisk foregått noe ubehagelig der, så hadde hun aldri sagt et ord om at hun samsov med sønnene. 

Gud og Jesus så naivt! 

Igjen, jeg tror virkelig ikke du jobber med overgrepsutsatte barn. 

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen tålmodighet med folk som spøker om sånne ting.

Finn deg en annen tråd å avspore, jeg kommer nemlig til å rapporter om du avsporer denne her noe mer. 

Nei, nettopp. Det er det ingen av oss som har. Du er rapportert.

Du er ikke morsom. Men ja, du klarer å provosere folk når du spøker om pedofili.

Hi her. 

Sønnene sover ikke naken, hun gjør, det har hun alltid gjort. Hun går ofte naken rundt i morgenkåpen også når de er hjemme. Så de ser henne naken hver dag. Jeg kjenner henne såpass godt, hun har fortalt meg alt dette. Har selv sett henne surre rundt med morgenkåpen åpen, hun bryr seg ikke om puppene henger å dingler eller at underlivet blottes rett forran barna. De er vandt til dette, men synes det er sært når hun sover naken sammen sønnene. Hun holder rundt de, og omvendt når de ligger å sover. Men hun misbruker de ikke seksuelt eller noe, det er bare stygt å tenke i de baner. 

Samsoving ser jeg ingen problemer med, så lenge det er frivillig for alle involverte parter. 

Det å ligge naken og holde rundt en 12 og 14 år gammel gutt er noe annet. Høres dog svært usannsynlig ut at hun skal ha sittet foran deg og fortalt at hun er naken mens hun holder rundt sønnene sine. Hvordan kommer dere til stadighet inn på det emnet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...