Gå til innhold

Klipp av katteklør. Noen med tips til ei som aldri har gjort dette før?🙄

Anbefalte innlegg

Har en eldre herremann som det siste året har sluttet å kvesse klørne sine. Helt normalt i følge dyrlege, og de har klipt klørne noen ganger. Da har han vært sedert og de har også tatt tannstein. Nå trenger han kloklipp, men dyrlege her tar kun inn mer akutte ting akkurat nå. I tillegg hater han være der og må sederes. Det ønsker jeg ikke om jeg kan gjøre det selv. Jeg har aldri gjort noe sånt. Er vokst opp med hund og klipt klør på hunder i årevis, men ikke katt. Kan jeg bruke samme klotang? Er det samme prinsipp eller kan jeg klippe mer av katteklør?

Han er forresten innekatt- med luftegård- på sine eldre dager. 

Anonymkode: 5d105...888

Fortsetter under...

Samme prosedyre som på hund ja. Ligger flere videoer på nett om du vil se andre gjøre det først. Her f.eks:

https://www.youtube.com/watch?v=F8WXp0PuYZ4

Anonymkode: 65a71...152

Jeg har både hunder og katter, samme klotang, samme måte. Hvis du er redd for å treffe nerven, så ta så lite som mulig. Er kloen gjennomsiktig, så ser du noenlunde hvor nerven er inne i kloen. Er ikke farlig om du treffer den, er vondt i det sekundet du klipper, men katten kan bli redd og vanskelig å få til senere.

Jeg pleier å sette katten opp på et bord og gi han våtfor og mens han står der og aner fred og ingen fare, så klipper jeg klørene mens han spiser. 

Anonymkode: dfed6...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...