Gå til innhold

Inspirert: hva slags ransel hadde du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

De første årene hadde jeg en oransje sekk som liknet veldig på den første linken som ble lagt ut her. 

På ungdomsskolen og videregående hadde jeg skinnsekk, akkurat som den andre linken som ble lagt ut og som bildet Cherry C la ut. Den var tegnet og skrevet på, og jeg hadde masse buttons på lokket. Og selvsagt sylinderformet skinnpennal.

På barneskolen hadde jeg også en som lignet veldig på den første linken her, men min var helt rød, brannbilrød. 

Fikk etterhvert skinnsekken, med meis. Masse skriblerier og buttons på min også. 

Anonymkode: d5b8d...e44

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finn et bilde av din ransel (skolesekk) da du gikk på barneskolen! Jeg hadde en sånn fra rundt femteklasse: https://digitaltmuseum.no/011025152942/ransel/media?slide=0

Anonymkode: 53186...083

Fra 1-5 hadde jeg en sånn som i linken, bare at den var rød. Fra 6-9.hadde jeg en skinnransel som i linken lenger ned på siden her.

Anonymkode: 542aa...d31

Hadde Beckmann skulesekk 1-3 klasse, ikkje heilt ulik dagens beckmannsekkar men i tyngre materiale som kunne minne litt om "bevernylon". Den var rosa, lilla og kvit. Frå fjerde klasse hadde eg beckmann skinnsekk. Hugsar ikkje kva eg hadde på ungdomsskule og vidaregåande. Men eg hugsar at det ei periode på ungdomsskulen var populært å putte alt i ei stor veske. Greit nok for dei som tok bussen, men for oss som måtte gå og sykle nokre kilometer var det ganske uaktuelt. 

Annonse

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne, bare i rødrutete stoff. Syntes den var sååå pen 🤓

https://www.epla.no/mote/produkter/645451/

Anonymkode: d3479...732

Jeg hadde så utrolig lyst på den, søsteren min hadde å jeg synes den var så fin, men hun er 5 år eldre,  jeg måtte ha en rosa førsteklassesekk som jeg ikke likte 😉

Anonymkode: eeb0d...431

5 timer siden, CherryC skrev:

Noe lignende. Verdens fineste skinnransel! Som ble tegnet på med hjerter , peacetegn, signaturer etc. Veldig viktig å bare ha ene reima over skulderen så man så litt kul ut 😉 

97EE86ED-A946-447B-9409-67D3243430B8.jpeg

Sånn ja! Masse tegninger og skriblerier på. Og skoledagbok oppi!! VIKTIG!  Da den var ny var det viktig å trampe å slepe den bortover veien så den skulle bli slitt før skolestart 😅. Passe flaut å komme med helt ny sekk liksom... 🙄 

Anonymkode: 3c7bf...a88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...