Gå til innhold

Hvor trygt er egentlig tæpping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grensa er visst nå hevet til 500 kr. Hvis noen får tak på kortet, kan de jo få brukt ganske mange penger før man får stoppet det. Kan det misbrukes på noen annen måte? Jeg har ikke brukt det før nå i det siste, så har ikke tenkt på evt farer med det.

Anonymkode: b6788...c18

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grensa er visst nå hevet til 500 kr. Hvis noen får tak på kortet, kan de jo få brukt ganske mange penger før man får stoppet det. Kan det misbrukes på noen annen måte? Jeg har ikke brukt det før nå i det siste, så har ikke tenkt på evt farer med det.

Du kan jo skaffe deg en annen type kort.

Anonymkode: 02b4e...adb

Skrevet

Samtidig er du mindre sårbar for skimming av kort, og klassisk tyveri fordi du ikke taster kode. 

Anonymkode: 59d5b...ef5

Skrevet

Fins det noen maksgrense på hvor mye man kan tæppe i løpet av en dag før man må bekrefte med pinkode?

Hi

Skrevet

Selv om bankene sier dette skal være helt smertefritt er det ikke det. Det skjer desverre litt for ofte at kunder blir trukket dobbelt. Det første trekket blir stående som reservert i nettbanken, pengene er som oftes inne igjen i løpet av minutter, men kan ta ett døgn. Der jeg jobber har vi mange skoleungdom innom, de har ikke mye penger på kortet slik at de ofte får ikke godkjent. De går inn og sjekker i nettbanken på mobilen og der står det reservert. Da er det ikke trekt, men borte fra konto. Like frustrerende for oss som jobber i butikk som de som prøver å handle. 

Jeg har fulgt rådet jeg har fått av enn venn som jobber i bank, bruk kortet på gamlemåten. Hvorfor han ga meg det rådet har jeg nå skjønt. Ting ordner seg, men kan være frustrerende der og da. 

Anonymkode: aaeab...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...