Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Har så lyst på varmepumpe. Synes synd på ungene som står opp 06.00 til eit iskaldt hus. Selv om vi har fyrt kvelden før er det veldig kaldt når vi står opp. Mannen sier nei fordi det blir så tørr luft og han blir så tett. Noen andre som kjenner på det. Hvorfor er dere fornøyde med pumpe?, Jeg treng noen argumenter for. Anonymkode: 7aaa2...c3b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har så lyst på varmepumpe. Synes synd på ungene som står opp 06.00 til eit iskaldt hus. Selv om vi har fyrt kvelden før er det veldig kaldt når vi står opp. Mannen sier nei fordi det blir så tørr luft og han blir så tett. Noen andre som kjenner på det. Hvorfor er dere fornøyde med pumpe?, Jeg treng noen argumenter for. Anonymkode: 7aaa2...c3b Vi har kun vedfyring..HI Anonymkode: 7aaa2...c3b
Kira Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Har dere vurdert luft til vann varmepumpe? Vi installerte det for noen år siden, og har vannbåren varme i alle gulv. Det blir en god og jevn varme i hele huset uten at det blir tørr luft. Det er en stor engangskostnad, men strømregningen er minimal nå.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Det blir ikke tørr luft. Tvert om, den renser jo luft for støv og partikler ( feks fra vedfyring). Hvis dere ikke bor i et flett nytt og potte tett hus, da, men det vil jeg ikke tro dere gjør om dere kun fyrer med ved. Anonymkode: 1f2ce...a18
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir ikke tørr luft. Tvert om, den renser jo luft for støv og partikler ( feks fra vedfyring). Hvis dere ikke bor i et flett nytt og potte tett hus, da, men det vil jeg ikke tro dere gjør om dere kun fyrer med ved. Anonymkode: 1f2ce...a18 Bygga huset i 2011. Forstår ikke hva vi tenkte med når vi kun har ved. Har ikke vannbåren varme. HI Anonymkode: 7aaa2...c3b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Vi har varmepumpe, og jo...den gir tørr luft. I hvert fall hvis man bor i tørre nord. Men det er allikevel verdt det. Jevn varme. Og strømsparende Anonymkode: 8fa6e...fac
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Ja blir litt tørr luft av det. Men som noen andre sier, verdt det! Elsker varmepumpa. Har satt pumpa på timer så den skrur seg på litt før vi står opp, deilig å stå opp til varm leilighet. Og på sommeren når det har vært dødelig varmt er det veldig kjelt og kunne sette på kjøling Anonymkode: 925c9...d67
Durni Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Hadde varmepumpe der jeg leide i ett år. Var ikke fornøyd i det hele tatt. Vanskelig å varme nok med den, og mye lyd og blåst for å få opp varmen. Er mye mer fornøyd med panelovner. Mye lettere å holde jevn varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå