Gå til innhold

Hjelp! Trenger desperat råd for å åpne tett nese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært dårlig i en uke nå. Er absolutt på bedringens vei, men det verste nå er bihulene. Er så tett at jeg visste ikke det gikk an. Nesa lar seg ikke åpne. Bruker saltvann. Skyller og skyller, blåser, graver osv. Bruker allerginesespray morgen og kveld, men den har liten effekt nå. Bruker masse otrivin, men hjelper overhodet ikke. Tettheten sitter liksom høyere opp. Blir desperat. Får ikke sove. 

Anonymkode: 9c750...3d5

Fortsetter under...

Skrevet

Har du prøvd varm damp, hodet over en gryte med varmt vann og et håndkle nesten over så det blir god damp?

Anonymkode: d89da...775

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd varm damp, hodet over en gryte med varmt vann og et håndkle nesten over så det blir god damp?

Anonymkode: d89da...775

Må prøve det, om det kan hjelpe 😔

Anonymkode: 9c750...3d5

Skrevet

For det første, nå må du begynne å trappe ned med otrivin nesespray. Max anbefalte dager er 10. Fortsetter du videre kan du bli avhengig. Det som skjer da er at slimhinnene dine blir givende uavhengig av sykdom, og du vil måtte ta mer nesespray. Slutt mens leken er god, hilsen tidligere otrivin misbruker med mye huhuleproblemstikk 😉.

- sov sittende. Helst i en stressless ol.

-kaldt rom hele tiden.  På dagtid bør du heller kle På deg inne fremfor å fyre. Varme rom gjør slimhinnene mer hovne, kulde trekker slimhinnene sammen.

- skyld med nesehorn. En stor feil mange gjør, inkl meg selv tidligere er å blåse ut snør og saltvann med ett skikkelig trykk. Økt trykk forverrer også situasjonen. Blås pent ut av nesen, men ikke trykk til som en rie😉. Blåser du for hardt blir slimhinnene verre.

- varm damp kan fungere for noen men ikke alle.

- det kan bli verre før det blir bedre når du slutter med nesespray men det går over. Jeg lover. Har hatt mye  Bihuleproblematikknig blitt fulgt godt opp av ø-n-h.  

-orker du gå litt ut å beveg deg i kald luft. Jeg har til og med gått litt ute på natta på det verste. Det hjelper og sitte /gå oppreist. For Guds skyld aldri legg deg ned! Da våkner du opp etter flere timer og Ber om at Jesus henter deg fra jorda😜.

god bedring

Anonymkode: 65e2c...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...