Gå til innhold

Tidlig ultralyd uke 6, dag 6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på ultralyd på denne tiden? Hva så dere? 

Jeg har booket time, men lurer nå på om det er for tidlig. 

Er fullgåtte 5 uker altså, på dag 6 når jeg skal dit. Dagen før jeg er fullgåtte 6 uker. Hvis det var noe tvil. 

Er så utrolig spent! Etter SA og EX.U grugleder jeg meg såå masse. 

Kan man se hjerte slå f.eks? Har googlet, men finner så mye ulikt. Vil heller høre fra dere som har gjort det. 

Fortsetter under...

Skrevet
6 minutter siden, shewolf skrev:

Noen som har vært på ultralyd på denne tiden? Hva så dere? 

Jeg har booket time, men lurer nå på om det er for tidlig. 

Er fullgåtte 5 uker altså, på dag 6 når jeg skal dit. Dagen før jeg er fullgåtte 6 uker. Hvis det var noe tvil. 

Er så utrolig spent! Etter SA og EX.U grugleder jeg meg såå masse. 

Kan man se hjerte slå f.eks? Har googlet, men finner så mye ulikt. Vil heller høre fra dere som har gjort det. 

Tenker det er veldig risky å ta ultralyd så tidlig fordi plutselig er du mindre påvei enn du trodde. Hadde ultralyd forrige uke for å bekrefte graviditet. Skulle vært rundt 6+1, men ble estimert til 5+3. Akkurat for tidlig til å kunne se noe :)

Anonymkode: 0a837...6a6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker det er veldig risky å ta ultralyd så tidlig fordi plutselig er du mindre påvei enn du trodde. Hadde ultralyd forrige uke for å bekrefte graviditet. Skulle vært rundt 6+1, men ble estimert til 5+3. Akkurat for tidlig til å kunne se noe :)

Oh no 😮 Så dem ingenting? 

Skrevet

Gynekologen her anbefalte å vente til uke 8, så jeg var 8+3 og så en liten reke med bankende hjerte og det gule legemet som en måne over hodet hennes. 

Legen sa at før uke 7 risikerer du å ikke se noe særlig og det vil jo gjøre angsten større fremfor å trygge deg.... 

Anonymkode: 13ae9...280

Skrevet

Uke 7 er bra tidspunkt det. Så sant du er 7 uker.

Anonymkode: 228af...3eb

Skrevet

Jeg så en liten bønne med hjerteslag i uke 6 😊 

Anonymkode: e32a9...460

Annonse

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så en liten bønne med hjerteslag i uke 6 😊 

Så godt å høre, jeg håper jo på det samme! 

Skrevet

Ved IVF er den første ultralyden i uke 7. Ville utsatt timen i 1 uke dersom du har mulighet for det. Kjedelig å være der litt for tidlig og ikke se noe, da kan det bli ekstra bekymringer.

Anonymkode: 44fd9...cd2

Skrevet

I uke 6+0 så de bare fostersekken hos meg. Var ivf, så vet at jeg var så langt. 6+4 fant gynekologen etter mye strev hjerteaktivitet. De anbefaler ikke ul før uke 7, hos meg gjorde de det pga tidligere svangerskap utenfor livmor.

Anonymkode: 1f36d...af9

Skrevet

Er det så viktig at du tar sjansen?

Anonymkode: ccab7...8e9

Skrevet

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det så viktig at du tar sjansen?

Anonymkode: ccab7...8e9

For meg så er det viktig. Sist jeg var gravid, dro jeg inn med kraftige akutte smerter ut av det blå, på denne tiden i svangerskapet. 

Begynte å fossblø og måtte hasteoperere bort foster og eggleder, da fosteret lå der. Jeg var nær å blø ihjel. 

Jeg er livredd for å oppleve det samme igjen og skal først og fremst se at fosteret ligger inne i livmor. Men var nysgjerrig på hva jeg kan se. :)

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I uke 6+0 så de bare fostersekken hos meg. Var ivf, så vet at jeg var så langt. 6+4 fant gynekologen etter mye strev hjerteaktivitet. De anbefaler ikke ul før uke 7, hos meg gjorde de det pga tidligere svangerskap utenfor livmor.

Anonymkode: 1f36d...af9

Det er derfor jeg skal dit også. Vil vite at det ligger rett. 

Skrevet
10 timer siden, shewolf skrev:

Oh no 😮 Så dem ingenting? 

Nei, eneste som var mulig å se var fostersekken, fostervann og en liten prikk som skal vokse til å bli embryo/foster. 

Men eneste grunn til at jeg var tilbake der var for å bekrefte en ny graviditet da jeg var der to uker siden og han sa at det så ut som at jeg nettopp hadde hatt eggløsning, men hormonprøvene viste høy nivå av hcg. 

Annonse

Skrevet
38 minutter siden, shewolf skrev:

For meg så er det viktig. Sist jeg var gravid, dro jeg inn med kraftige akutte smerter ut av det blå, på denne tiden i svangerskapet. 

Begynte å fossblø og måtte hasteoperere bort foster og eggleder, da fosteret lå der. Jeg var nær å blø ihjel. 

Jeg er livredd for å oppleve det samme igjen og skal først og fremst se at fosteret ligger inne i livmor. Men var nysgjerrig på hva jeg kan se. :)

Ikke bry deg om de slitsomme anonyme. Lykke til på ul, håper du får se bankende hjerte og baby på riktig plass ❤️

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd! Var 6+2, fikk se en 5 mm stor krabat. Fikk både se OG høre hjertet! ❤️ 

Hilsen skikkelig lykkelig Shewolf

Skrevet
9 minutter siden, shewolf skrev:

Da har jeg vært på ultralyd! Var 6+2, fikk se en 5 mm stor krabat. Fikk både se OG høre hjertet! ❤️ 

Hilsen skikkelig lykkelig Shewolf

Åå, jippi 😄 gratulerer så mye ❤️❤️

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åå, jippi 😄 gratulerer så mye ❤️❤️

Tuusen takk :D Er så utrolig lykkelig nå ❤️❤️❤️ Nå må den bittelille krabat holde seg fast og vokse, så gleder jeg meg vilt til å se den igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...