Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Såvidt jeg har skjønt er arbeidsgiver pålagt å dekke synsundersøkelse og eventuelle briller hvis det viser seg at man må ha briller på jobb fordi man sitter med pc hele dagen. Kan arbeidsgiver da si at vi dekker bare en liten fast sum på innfatningen? Det er jo en del av brillen, og innfatningen tar man jo ut i fra hva som passer best for hver enkelt. Ergo vil prisen på innfatningen variere litt. Noen som kan disse reglene angående arbeidsbriller som skal dekkes? Eller vet hvor jeg finner riktig info på dette? Anonymkode: ab267...177
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 Reglene hos oss er at det dekkes 1000 kr for innfatning (tror jeg det var, litt usikker på summen) og billigeste type glass (av den sorten man trenger) Anonymkode: 7cb10...c1c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Ja det kan de. Min arbeidsgiver dekker innfatning opp til kr 1.500,-. Jeg ønsket meg innfatning til kr 4.000,- og dekket kr 2.500,- selv. Arbeidsgiver skal dekke det som er nødvendig, ikke det som ser bra ut Anonymkode: 14eb9...db5
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Ja, selvsagt kan de det. De er forpliktet til å dekke en brille som har den funksjonen den sjal ga, ikke en brille som tilfredsstiller den enkeltes estetiske behov. Vil du ha en dyrere innfatning betaler du selvsagt det selv. Anonymkode: da6dd...3c9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Det står i personalhåndboken hos din arbeidsgiver hvor mye de dekker. Innfatning kan fås fra et par hundrelapper. I prinsippet kan de si at du må ta de billigste. Normalen er at de dekker et sted mellom 1 000,- og 1 500,- der jeg har jobbet. Anonymkode: 3841f...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå