Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg blir helt gal av dette her. Når gjør man hva? Nå våknet jeg opp med sår hals og litt hoste. Ingen feber eller noen andre tegn til sykdom. Har ikke vært i kontakt med noen som jeg vet er syke og har ikke reist. Men har jo vært på butikken og på jobb. Hva gjør jeg? Dra på jobb? Er man hjemme pga sår hals og litt hoste? Anonymkode: e666c...515
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Samme her. Jeg er så usikker. Har ingen påviste Corona-tilfeller her. Vanligvis drar jeg jo på jobb med forkjølelse og litt hoste, såfremt jeg er feberfri. Nå vet jeg ikke.... Anonymkode: 33a3c...865
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Nei, dere blir hjemme. Er det en vanlig forskjølelse, går det over om et par dager. Er det corona, kan dere smitte mange andre. Ingen tid til å være pliktoppfyllende ansatt nå. Anonymkode: a830e...652
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Ring og snakk med sjefen og få satt hjulene i gang. Sår hals er jo ett av tegnene man skal se etter og vi vet at alle ikke blir kjempesyk av det. Men man kan likevel smitte andre! God bedring! Anonymkode: d215c...eac
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 Har du mulighet for hjemmekontor så bli hjemme. Har du ikke mulighet til hjemmekontor så send en melding til sjefen og spør hva du skal gjøre. Hadde jeg vært sjefen din hadde jeg blitt passe forbannet om du møtte opp med sår hals og hoste. I frykt for at resten av bedriften blir smittet... Anonymkode: 3a292...859
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Og god bedring 😄 Anonymkode: 3a292...859
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er tett i nesa, kun i ene nesebor og har vært det av og på i 5-6 dager..Litt sår i halsen når jeg står opp men vil tro at det er fordi jeg snorker...Litt tung i pusten men det er jeg helt sikker er pga stive/stramme muskler i brystkasse og bak i ryggen, samtidig som blir blir litt engstelig pga alt nå..Ingen smittede her i kommunen. Er det bestå være hjemme da? Jeg har ikke rett på egenmelding så må få sykemelding.Men får vel ikjekomme til legen hvis jeg sier at jeg er tett i nesa.. Anonymkode: e3899...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tett i nesa, kun i ene nesebor og har vært det av og på i 5-6 dager..Litt sår i halsen når jeg står opp men vil tro at det er fordi jeg snorker...Litt tung i pusten men det er jeg helt sikker er pga stive/stramme muskler i brystkasse og bak i ryggen, samtidig som blir blir litt engstelig pga alt nå..Ingen smittede her i kommunen. Er det bestå være hjemme da? Jeg har ikke rett på egenmelding så må få sykemelding.Men får vel ikjekomme til legen hvis jeg sier at jeg er tett i nesa.. Anonymkode: e3899...b1b Ring legen, de har mulighet nå til å gi sykemelding uten personlig oppmøte... Anonymkode: 3a292...859
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring legen, de har mulighet nå til å gi sykemelding uten personlig oppmøte... Anonymkode: 3a292...859 Da skal jeg gjøre det når de åpner,høre hva de sier 😊 Anonymkode: e3899...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da skal jeg gjøre det når de åpner,høre hva de sier 😊 Anonymkode: e3899...b1b Lykke til 😊 Regner med du får beskjed om å holde deg hjemme når du har sår hals og er tungpustet. God bedring 😊 Anonymkode: 3a292...859
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 Og vips stopper Norge. Gratulerer. Nå kan enhver arbeidssky hypokonder slippe unna. Anonymkode: 4da80...b0b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lykke til 😊 Regner med du får beskjed om å holde deg hjemme når du har sår hals og er tungpustet. God bedring 😊 Anonymkode: 3a292...859 Men nå har neseboret åpnet seg da 😅 Men er litt irritert i halsen, så tørrhoster.. Anonymkode: e3899...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og vips stopper Norge. Gratulerer. Nå kan enhver arbeidssky hypokonder slippe unna. Anonymkode: 4da80...b0b De fleste er pålagt å jobbe hjemmefra. Regner med folk gjør det om de har mulighet. Og det har ikke noe med å være hypokonder å gjøre, men å ta hensyn til andre. Anonymkode: 3a292...859
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og vips stopper Norge. Gratulerer. Nå kan enhver arbeidssky hypokonder slippe unna. Anonymkode: 4da80...b0b Har ingenting med å være hypokonder og gjøre. Jeg har ligget med influensa. Nå er det 2 uker siden jeg var skikkelig dårlig, men jeg får ikke komme på jobb fordi jeg får litt feber så fort jeg er i litt aktivitet og har litt sår hals. Har ikke rett på sykepenger, så tro meg.. Jeg vil på jobb. Men hensyn til kolleger, pasienter (jobber i psykiatrien) og alle andre så trumfer egen økonomi nå. Til vanlig ville jeg dratt på jobb igjen forrige uke. Anonymkode: 61614...6a6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De fleste er pålagt å jobbe hjemmefra. Regner med folk gjør det om de har mulighet. Og det har ikke noe med å være hypokonder å gjøre, men å ta hensyn til andre. Anonymkode: 3a292...859 Nå kommer jeg med en spinoff: Pålagt jobbe hjemmefra? Som om alle jobber med data eller mobil? De fleste har andre yrker. Tenk på sjåfører, frisører, ansatte på institusjoner og skoler og barnehager. Tenk på de som driver butikk eller jobber i butikk. Rørleggere, elektrikere, anleggsarbeidere, hotell, renhold, fabrikker, oppdrettsanlegg, transport, buss, taxi. De som jobber med dyr. Listen kan gjøres lengre, men tror jeg har fått gjort poenget mitt. De aller fleste mennesker har yrker der man ikke kan jobbe hjemmefra. Anonymkode: 880d8...5d2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 Jeg har ei venninne som var på ferie i vinterferien. Hun var i utlandet, men ikke i de utsatte landene. Hun har nå influensalignende symptomer. Hun var hos meg forrige uke, og nå hoster jeg. Ikke feber, ingen andre tegn enn hoste og kløe i halsen. Jeg er nå satt i karantene! Så ja - hold deg hjemme. Anonymkode: 1f85f...8f8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå kommer jeg med en spinoff: Pålagt jobbe hjemmefra? Som om alle jobber med data eller mobil? De fleste har andre yrker. Tenk på sjåfører, frisører, ansatte på institusjoner og skoler og barnehager. Tenk på de som driver butikk eller jobber i butikk. Rørleggere, elektrikere, anleggsarbeidere, hotell, renhold, fabrikker, oppdrettsanlegg, transport, buss, taxi. De som jobber med dyr. Listen kan gjøres lengre, men tror jeg har fått gjort poenget mitt. De aller fleste mennesker har yrker der man ikke kan jobbe hjemmefra. Anonymkode: 880d8...5d2 Så da får de jobbe borte, imens de som kan har hjemmekontor. En veterinær kan jo innføre restriksjoner, også. Det er såvidt meg bekjent ingen hunder som har fått korona. Anonymkode: d61c8...a99
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, dere blir hjemme. Er det en vanlig forskjølelse, går det over om et par dager. Er det corona, kan dere smitte mange andre. Ingen tid til å være pliktoppfyllende ansatt nå. Anonymkode: a830e...652 Forskjølelse? Finn en skjølig drikk i skjøleskapet! Anonymkode: cbff8...a38
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 De sa vel på TV2 nå at om du er forkjølet skal du behandle det som om du har corona. De har ikke kapasitet til å teste alle, og nå er smitten ute i samfunnet så du kan bli smittet overalt. Selvfølgelig har ikke alle med en lett luftveisinnfeksjon corona, men dette er tiden for "for sikkerhets skyld". Anonymkode: 3c4a4...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå