Gå til innhold

Sykepengerettigheter for selvstendig næringsdrivende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Min samboer har møtt veggen helt, han er selvstendig musiker. Ikke AS. Nå også med nedgang i konsertvirksomhet og jeg ser han ikke har noen rettigheter i forhold til å kunne melde seg arbeidsledig og motta dagpenger.

Anonymkode: f7982...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner informasjon om dette på Nav.no.

Jeg husker ikke reglementet, men man har vel rett på sykepenger etter en viss periode, selv om man da har begrensede rettigheter hvis man ikke har betalt inn ekstra for å få full uttelling ved slike tilfeller (tror man får 60 eller 66 %, om jeg husker rett).

Det viktigste nå er at han oppsøker legen sin og får kontakt og oppfølging av denne, og så kontakter Nav og forklarer situasjonen og får en saksbehandler der!

Selv om det ikke er vanlig kan man også gå rett over på aap i noen tilfeller hvis lege og nav ser at man blir langvarig ute av stand til å jobbe.

Kontakt lege i morgen - og også Nav. Det er viktig at han kommer i gang med det samme, for når han er utbrent kan det fort bli til at han utsetter det. Så press ham litt og hjelp ham der du kan. Om han er helt på felgen, bli enig i at du ringer og bestiller lege til ham i morgen, og at du kontakter Nav for ham i morgen også. Så må han møte til avtalene!

Anonymkode: 11a83...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...